Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Del dine tips og råd til norskeksamen for VKII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrev akkurat 5 sider... vi som tok faget som privatist fikk noen idiot enkle oppgaver... den jeg valgte var "bør norge søke vinter OL" elns.. latterli...

 

Men var så opprømt over å være ferdig at jeg glemte å føre på oppgave nummeret :hmm: håper ikke det betyr så sinnsykt mye. Gikk greit alt i alt though.

 

Edit:

Oppgavene vi fikk var:

 

1) Hva legger du i uttrykket "å være deg slev"? Skriv et essay

 

2)Trangen til å oppklare mysterier ligger dypt i menneskenaturen, hevdet Andre Bjerke. Skriv et essay eller artikkel med utgangspunktet i denne påstanden.

 

3)SKriv kåseri med overskriften "kvinnen-en gåte" eller "mannen- en gåte"

 

4) bør norge søke om å få arrangere de olympiske vinterlekene? skriv debattinnlegg

 

5)Kaffe, te, brus, øl, vin - forteller drikkevanene våre noe om hvem vi er eller ønsker å være? Skriv en artikkel om drikke og identitet.

Endret av Spykar
Lenke til kommentar

Haha, det holdte jeg på å gjøre også... Da jeg skulle levere ville vakta bare sjekke over at jeg hadde skrevet på alt jeg skulle. Mens hun gjorde det leste jeg litt på en annen besvarelse som hadde blitt levert og der så jeg at det både var oppgavenr. og overskrift. Det hadde jeg glemt. Så fortet meg å føre det på mens besvarelsen lå på kateteret :p

Lenke til kommentar
IKKE NOE MER NYNORSK!!

8748352[/snapback]

Med mindre du stryker :p

 

Jeg skrev oppgave 4 og fikk trøkt ut 3 sider. Håper det holder... jeg vil IKKE stryke i spynorsk... tenk å ille da... måtte ta det opp igjen :sick:

8749059[/snapback]

 

Bra umulig å stryke i norsk uten å vite det... Du skal skrive en ganske elendig oppgave for å få 1.

 

Med "ganske elendig" tenker jeg på at du skal skrive en historie om et eple, men så skriver du en historie om en laks.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Oppgavene vi fikk var:

2)Trangen til å oppklare mysterier ligger dypt i menneskenaturen, hevdet Andre Bjerke. Skriv et essay eller artikkel med utgangspunktet i denne påstanden.

8749123[/snapback]

Den der var på den vanlige.. Den valgte jeg :cool:

Bortsett fra at på den vanlige kunne vi velge essay eller kåseri, og ikke artikkel...

Lenke til kommentar
Å neei, folk har skreve så mye virker det som. Skrev oppgave 4, ble bare 1 1/2 dataskrevne sider.... :-/

8749357[/snapback]

Skrev oppgave 1 her, like mange sider.. men det er nynorsk.. så lenge jeg ikke stryker på denne driten er jo fornøyd :)
Lenke til kommentar

Skrev oppgave seks. Ble litt over tre sider.

 

Jeg tok ut en ekstra kopi av det jeg hadde skrevet, og gav den til læreren min. Hun sa etterpå at jeg kan regne med 4 eller 5 alt etter hvor streng sensor er. Med tanke på at jeg har vært nede på 3 i nynorsk, er dette kjempe nyheter.

 

Helt greie oppgaver :)

Lenke til kommentar

Bra umulig å stryke i norsk uten å vite det... Du skal skrive en ganske elendig oppgave for å få 1.

 

Med "ganske elendig" tenker jeg på at du skal skrive en historie om et eple, men så skriver du en historie om en laks.

8749244[/snapback]

Haha, da skal jeg skylde på deg om jeg stryker :p

 

Broren til en kammerat strøyk faktisk på nynorskesamen i fjord. Han har dasset runt et helt år nå uten noe å gjøre. Altså, han har jobbet :p Men han var sånn passe god i nynorsk, altså treer elev. Så på eksamen klarte han ikke å prestere mer en halvannen side, og vips, dermed strøyk han.

 

Men, nå vet jeg ikke hva den halvannene siden inneholdt, så kan jo være at han nettopp skulle skrive om et eple, men endte opp med laksen :/

Lenke til kommentar

Det gikk ikke så bra for min del. Å skrive nynorsk har jeg ingen problemer med, bortsett fra at jeg må slå opp et par ord, og temaet syns jeg var veldig morsomt og interessant. I tillegg kan jeg en del om universet og ulike teorier og slikt. Valgte oppgave seks og skreiv fire sider. Fikk ikke flyt i teksten, og innholdet ble så som så. Har aldri fått dårligere enn en 5-er i nynorsk, men frykter det gikk mye dårligere i dag.

Endret av kevinjh
Lenke til kommentar
Må være det mest interessante ressurshefte og de beste oppgave noen (hvertfall jeg) kunne håpet på å få. I fjor var temaet kunst.. KUNST!! Tenk det da. En oppgave var "fortel om ei kunstoppleving du har hatt". YEAH

8750039[/snapback]

 

Synes jeg husker jeg fikk noe om globalisering i fjor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...