Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Del dine tips og råd til norskeksamen for VKII


Anbefalte innlegg

Går helt fint å bruke "Vitenskap" og :]

8762100[/snapback]

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j

 

Hmm... :hmm:

8762344[/snapback]

Husk at sensorene ikke er vandrende nynorsk-leksika. Jeg har selv knepet læreren min i å rette en feil som ikke var en feil. Dog vet jeg ikke om det er vanlige lærere som retter prøvene. Kanskje de må bestå en nynorsk-eksamen.

 

Forresten, heter det leksika eller leksikon? Fleire leksikon på nynorsk, men jeg tenker på bokmål.

8762453[/snapback]

 

Leksikon må da være riktig? Har aldri lest eller hørt om noen andre som har sagt leksika før.

Endret av nordin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den suger, ja.

8756622[/snapback]

 

 

du kan ikkje stole på nynorsk rettinga som e i word.

betre md ordbok da.

 

men har inntrykk at dei fleste valgte oppg. 4 el 6. Var det ingen som valgte 3 da?

Kvinnen- en gåte.

eg skreiv kåseri om kvinnen. E fornøgd. skreiv bare 3,5 side men(for hånd)

men hvordan skreiv dekkan den oppg.?

Lenke til kommentar
Ja, flere leksikon kan jo ikke være galt.

8762518[/snapback]

 

 

enig i det. men var d nokon som skreiv oppg. 3. Kvinnen- en gåte?

sikkert forskjellige måter å skrive d kåseriet på. hadde vore interessant åssen folk skreiv den oppg.

 

syns d var knallbra oppg. i år.

beste eg nokonsinne har fått

Lenke til kommentar
Ja, flere leksikon kan jo ikke være galt.

8762518[/snapback]

 

 

enig i det. men var d nokon som skreiv oppg. 3. Kvinnen- en gåte?

sikkert forskjellige måter å skrive d kåseriet på. hadde vore interessant åssen folk skreiv den oppg.

 

syns d var knallbra oppg. i år.

beste eg nokonsinne har fått

8769752[/snapback]

 

Jeg skrev den. 2,5 sider, perfekt lengde for kåseri iflg norsk-læreren min. Skrev selvsagt en humoristisk tekst om alle de rare tingene som gjør at kvinnen arter seg som en gåte for en mann. F.eks spørsmål som de kan finne på å stille (ser jeg feit ut i denne?), de gjør akkurat motsatt av hva de sier ("jeg vil ha en snill og trygg mann." men typen hennes er en skikkelig badass) osv.

Lenke til kommentar
Ja, flere leksikon kan jo ikke være galt.

8762518[/snapback]

 

 

enig i det. men var d nokon som skreiv oppg. 3. Kvinnen- en gåte?

sikkert forskjellige måter å skrive d kåseriet på. hadde vore interessant åssen folk skreiv den oppg.

 

syns d var knallbra oppg. i år.

beste eg nokonsinne har fått

8769752[/snapback]

 

Jeg skrev den. 2,5 sider, perfekt lengde for kåseri iflg norsk-læreren min. Skrev selvsagt en humoristisk tekst om alle de rare tingene som gjør at kvinnen arter seg som en gåte for en mann. F.eks spørsmål som de kan finne på å stille (ser jeg feit ut i denne?), de gjør akkurat motsatt av hva de sier ("jeg vil ha en snill og trygg mann." men typen hennes er en skikkelig badass) osv.

8771554[/snapback]

 

så bra. eg skreiv vel 3-4 sider trur eg. d e ik vits i å hale det ut hvis en ik treng d.

eg prøvde mg på humoristiske ting eg og. ja. enig md dg. eg skreiv også om at dei meiner det motsatte osv. eg åpna ein innledn. om kvinnens kropp også gjekk eg meir inn på hva kvinnen meinte og hvordan det var for mannen å være sammen med damer og hvorffor kvinner har blitt til osv..... avslutta med et godt og humoristisk poeng.

 

men høres ut som at du har fått til en bra oppg. du får sikkert en god karakter.

 

er d nokon som er interessert i å legge ut oppg. si her? som tok md seg kladden heim og skreiv den inn på data?

Lenke til kommentar
I.o.m vi hadde eksamen på data, så er det ikke noe problem for meg å legge ut oppgaven ihvertfall :).

8784977[/snapback]

 

 

eg har lest oppgåva di. den var veldig bra.

innleiinga var best. den var interessant. og du hadde eit godt sluttpoeng. at kvinna var et mysterium og ei utfordring. nokon plasser i oppg. så faller du kanskje litt utenom kåseri sjangeren og du har litt språk feil, men d var ein veldig god oppg. altså. :yes:

Lenke til kommentar
I.o.m vi hadde eksamen på data, så er det ikke noe problem for meg å legge ut oppgaven ihvertfall :).

8784977[/snapback]

 

Teksta er interessant og ganske godt formulert, og ville nok stått til en femmer, men siden du har noen stygge nynorskfeil (Hvorfor bruker du ikke ordlista i Word når du først har muligheten? Ble en god del røde streker hos meg.) og siden du ikke treffer kåserisjangeren særlig godt, tror jeg du får karakteren fire.

Lenke til kommentar
I.o.m vi hadde eksamen på data, så er det ikke noe problem for meg å legge ut oppgaven ihvertfall :).

8784977[/snapback]

 

(Hvorfor bruker du ikke ordlista i Word når du først har muligheten? Ble en god del røde streker hos meg.)

8829872[/snapback]

 

Jeg har Office 2000, thats why :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...