Gå til innhold

Naken hud forsinket Halo 2 (PC)


Anbefalte innlegg

På denne måten slipper Microsoft å hanskes med episoden Grand Theft Auto: San Andreas ble utsatt for i 2005. Dette spillet kom med en sekvens («Hot Coffee») der hovedpersonen hadde sex, noe som førte til stor oppstandelse i USA.

Ja, gud forby at sex eller nakenhet skal være sebart (i et spill som har 18 års grense uansett). Skyting, drap, ran, vold og tyveri -- DEEET er jo helt greit!

 

USA er f***a.

8713933[/snapback]

Poenget er ikkje at det ikkje kan vere sex i spelet, men at folk skal vite kva dei kjøper. Forøvrig har vel spelet 17-års grense.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
17-års grense? :huh: Det har jeg aldri hørt om... Er det en sånn greie i USA eller?

8715336[/snapback]

+M (Mature) er vel 17 år, helt vanlig det.

Lenke til kommentar

Og det var vel den aldersgrensen gta san andreas ville ha vært, hvis ikke den sex-scenen hadde vist seg :nei: . Synes det er teit at de to spillene i prinsippet ksal ha samme aldersgrene

 

(og hvis de hadde lansert spillet med det bilde ville det blitt samme aldersgrense som gta san andreas er nå)

Lenke til kommentar

Vi har blod, gørr, tarmer som flyver hit, hoder som flyver dit, blodsprut som maler veggen rød, spill der du kan kjøre ned fremmede mennsker på gata.

 

Men litt naken hud tåler de ikke. Seriøst. Det blir for dumt å reagere på slikt. Noen som husker Nude moddet til Max Payne 2? Mener å huske at der skjedde ikke spest mye oppstyr da det skjedde. Var jo veldig rart, da du kunne springe rundt som både naken Max og Mona.

 

Jaja, får fyre opp MP3 spilleren og høre på "Mad World".

Lenke til kommentar
Var det meint som eit spesifikt svar til meg, eller bare ei generell bemerking? Som du kan sjå har eg alt gitt ei lita (om enn mangefull) forklaring av kva ESRB er for noko, samt linka til heimesiden for dei som ønskja å lese meir. Ein større diskusjon om vi treng denne typen organ hadde eg ingen planer om å ta her, men dette er kanskje noko som er verdt å ta i ein eigen tråd.

 

Min konklusjon er at moralen i USA i høyeste grad er problemet i sammenhenger som dette, altså "hud" i Halo 2. Halo spillene er veldig voldelige, men nakenhet var det som gjorde at det fikk endret kategori.

Så vidt eg veit har ikkje spelet endra aldersmerking. Einaste endringa som er gjort er å leggje til "Partial Nudity".

8706940[/snapback]

 

Innlegget mitt var ikke et direkte svar til deg.

Jeg trekker uttalelsen om kategori endring for Halo2, men innlegget om ESRB står.

Lenke til kommentar
Det er ei vanleg aldersgrense i USA, og sikkert andre land.

8717692[/snapback]

 

M (Mature 17) er en aldersgrense for nakenhet. Sex gir Adults Only (18+ år).

 

Det er en merkelig grense. Søttenåringer er altså i stand til å se nakne kropper, men du må blir ett år eldre for å se sex. Slike grenser er veldig kunstige.

 

Det er også viktig å huske at det ikke egentlig er aldersgrenser i USA på underholdning. ESRB er ikke et offentlig organ, men en organisasjon som gir "anbefalinger om innhold" i programvare.

Lenke til kommentar

I følgje beskrivinga av dei ulike aldersgrensene, kan "M" ha "sexual content". Er det bare nakenhet som fell inn under dette? Vil det ikkje vere ei vurderingssak av grada av sex i spelet, og korleis dette blir presentert?

 

Heile opplegget med aldersgrenser er til dels kunstig. Det bør vere opp til kvar enkelt person, evt. foreldre i tilfeller der det er aktuelt, å vurdere kva ein vil utsettast for. Folk er forskjellege, noko aldersgrenser ikkje tek så stor høyde for.

 

Ei beskriving av innhaldet i til dømes spelet vil gjerne vere betre enn ei konkret aldersgrense. Då kan den enkelte sjølv vurdere om han/hun er moden nok til å spele spelet.

 

Til tross for at desse aldersgrense bare er anbefalt, og ikkje lovpålagt, kan den enkelte butikk ha eigne rutiner for kor strenge dei vil vere på å følgje dei. Det er og ein stadig diskusjon rundt nye lover relatert til spel. Strengare oppfølging av aldersgrense, då med eventuell strafferettsleg forfølging av dei som ikkje håndhever grensene, er nemnt som eit mogleg utfall.

Lenke til kommentar

Aldersgrense lovene brude vell være med:

Violens 1-100

Language 1-100 og videre, så det sier hvor mye vold og andre ting det er i spillet. Aldersgrenser sier bare hva som er anbefalt etter gjennomsnittet eller en "oppfunnet" regel. F..eks hvis en fyr er 15 år og 11 måneder og spiller et spill som har 16 års grense så klarer han ikke det. Men hvis han spiller det dagen han blir 16 så klarer han det? Værtfall sex får "Adults only" er like idiotisk som å si at man kun får lov til å gå på stranda eller være i gutte/jente-garderoben når man er 18+.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...