Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

2mx, eksamen, 2007


Gjest Slettet-120696

Anbefalte innlegg

Noen som vet om de vedtok å se bort fra noen oppgaver som det var snakk om?

8925942[/snapback]

Selvfølgelig teller alle oppgavene i sensuren.

Når en oppgave er gitt, så er det ingen vei tilbake. Da blir det heller oppvask når det skal lages nye eksamensoppgaver neste gang.

8926495[/snapback]

Det er ganske så vanlig å gjøre om på hvor mye en oppgave veier når det oppdages at elevene har store problemer, eller at noe faktisk er feil. En privatistelev i 2MX som ikke gjorde en av deloppgavene (Som jeg ikke vet om andre heller gjorde) endte visst opp med 6 fordet, og da må noe slikt ha blitt gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om de vedtok å se bort fra noen oppgaver som det var snakk om?

8925942[/snapback]

Selvfølgelig teller alle oppgavene i sensuren.

Når en oppgave er gitt, så er det ingen vei tilbake. Da blir det heller oppvask når det skal lages nye eksamensoppgaver neste gang.

8926495[/snapback]

Det er ganske så vanlig å gjøre om på hvor mye en oppgave veier når det oppdages at elevene har store problemer, eller at noe faktisk er feil. En privatistelev i 2MX som ikke gjorde en av deloppgavene (Som jeg ikke vet om andre heller gjorde) endte visst opp med 6 fordet, og da må noe slikt ha blitt gjort.

8927260[/snapback]

Tror det var snakk om noe slikt i forbindelse med fjorårets 2MX-eksamen også. Der var det noe krøll i forberedelsesdelen, som førte til at folk bommet i en oppgave om sannsynlighetsregning. Sensorene ble visst bedt om å ta hensyn til dette under rettingen. Har ingen kilder å vise til for øyeblikket, men en mattelærer på skolen min nevnte det i etterkant av eksamen i fjor.

Lenke til kommentar
Noen som vet om de vedtok å se bort fra noen oppgaver som det var snakk om?

8925942[/snapback]

Selvfølgelig teller alle oppgavene i sensuren.

Når en oppgave er gitt, så er det ingen vei tilbake. Da blir det heller oppvask når det skal lages nye eksamensoppgaver neste gang.

8926495[/snapback]

Det er ganske så vanlig å gjøre om på hvor mye en oppgave veier når det oppdages at elevene har store problemer, eller at noe faktisk er feil. En privatistelev i 2MX som ikke gjorde en av deloppgavene (Som jeg ikke vet om andre heller gjorde) endte visst opp med 6 fordet, og da må noe slikt ha blitt gjort.

8927260[/snapback]

Men de som klarer oppgaven, vil jo få desto større uttelling

Lenke til kommentar
Ja, når er siste frist for å klage? Kan jo stregt tatt ikke gå ned i matte om jeg klager. Så det er vel ikke noe å tape...

8948249[/snapback]

 

Du får igjen besvarelsen din hvis du klager. Dersom du mener du har fortjent bedre enn 4, ber du en faglærer se på den. Hvis han er helt enig med deg, kan dere sende inn klage. Om du får mehold i klagen, vil du få en ny sensor. Han vil da, uten å vite hva du fikk i utgangspunktet, vurdere besvarelsen din objektivt. Hvis du da får 3, får du 3. Da kan du ikke klage en gang til.

Lenke til kommentar
Ja, når er siste frist for å klage? Kan jo stregt tatt ikke gå ned i matte om jeg klager. Så det er vel ikke noe å tape...

8948249[/snapback]

 

Du får igjen besvarelsen din hvis du klager. Dersom du mener du har fortjent bedre enn 4, ber du en faglærer se på den. Hvis han er helt enig med deg, kan dere sende inn klage. Om du får mehold i klagen, vil du få en ny sensor. Han vil da, uten å vite hva du fikk i utgangspunktet, vurdere besvarelsen din objektivt. Hvis du da får 3, får du 3. Da kan du ikke klage en gang til.

8952861[/snapback]

Jupp, forstår det. Men jeg er iallefall helt sikker på at det ikke blir 3 ;) Så jeg tror ikke jeg har noe å tape på å klage ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
Han vil da, uten å vite hva du fikk i utgangspunktet, vurdere besvarelsen din objektivt. Hvis du da får 3, får du 3. Da kan du ikke klage en gang til.

8952861[/snapback]

 

Sikker på dette,? syntes ha å lest at de får oppgitt karakteren?

Endret av Slettet-120696
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
Nei, de sensorene som retter besvarelsen din etter klagen, skal ikke vite den forrige sensuren, slik at den forrige sensuren ikke skal ha noen som helst innvirkning på den nye sensuren.

 

Goscinny ;)

8958139[/snapback]

 

§5-9(utdrag)

"Klagenemda skal gjerast med den karakteren prøvesvaret fekk ved den ordinære sensuren."

 

http://www.regjeringen.no/upload/kilde/kd/...r_til_oppll.pdf

 

Hva er dine kilder?

Lenke til kommentar

Tok en telefon til skolen i dag, og fikk vite at jeg måtte skrive et klagebrev. Det er da ikke så veldig mye å ta med når jeg skal skrive en klage til eksamen? Jeg har til nå skrevet følgende: "Jeg mener vurderingen av min matematikkeksamen var for streng. Jeg klager derfor for å få eksamensinnleveringen min vurdert på nytt.". Og selvfølgelig navn addr., eksamensnr osv....

 

EDIT:

Sitter med eksamensbesvarelsen min nå. Jeg ser nå at på 2e har jeg selvfølgelig slurvet meg bort. Ser at denne skal bli 0 poeng. Altså jeg har følgende oppgaver feil: 2e, 3cde. Mener dere at dette er nok til å trekke meg ned fra en 5er?

 

Mvh

Christian

Endret av Christian_
Lenke til kommentar
Tok en telefon til skolen i dag, og fikk vite at jeg måtte skrive et klagebrev. Det er da ikke så veldig mye å ta med når jeg skal skrive en klage til eksamen? Jeg har til nå skrevet følgende: "Jeg mener vurderingen av min matematikkeksamen var for streng. Jeg klager derfor for å få eksamensinnleveringen min vurdert på nytt.". Og selvfølgelig navn addr., eksamensnr osv....

 

EDIT:

Sitter med eksamensbesvarelsen min nå. Jeg ser nå at på 2e har jeg selvfølgelig slurvet meg bort. Ser at denne skal bli 0 poeng. Altså jeg har følgende oppgaver feil: 2e, 3cde. Mener dere at dette er nok til å trekke meg ned fra en 5er?

 

Mvh

Christian

8961151[/snapback]

Ja faktisk. Hvis du har feil på 3 cde mente lærern min at du lå på en ganske svak 5'er, og en annen relativt stor oppgave med feil trekker da ned til en veldig sterk 4'er. Vil tro du bare har vært uheldig med sensor :) . Hadde heller ikke svart på 3 cde og hadde valgt en lett oppgave fra 1'ern. Fikk fortsatt 5 :)

Lenke til kommentar
§5-9(utdrag)

"Klagenemda skal gjerast med den karakteren prøvesvaret fekk ved den ordinære sensuren."

 

http://www.regjeringen.no/upload/kilde/kd/...r_til_oppll.pdf

 

Hva er dine kilder?

8959247[/snapback]

Nynorsk er fæle greier :/ Ja, klagenemda skal vite karakteren, men klagenemda er ikke det samme som sensoren som skal settte ny sensur på eksamenen din. Sensoren får altså ikke karakteren av klagenemda. Dette er jeg rimelig sikker, og om ingen andre konfirmerer, skal jeg prøve å finne kilder. Det er ikke heeeelt umulig at jeg tar feil heller, da. :p

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
Nynorsk er fæle greier :/ Ja, klagenemda skal vite karakteren, men klagenemda er ikke det samme som sensoren som skal settte ny sensur på eksamenen din. Sensoren får altså ikke karakteren av klagenemda. Dette er jeg rimelig sikker, og om ingen andre konfirmerer, skal jeg prøve å finne kilder. Det er ikke heeeelt umulig at jeg tar feil heller, da. :p

Goscinny ;)

8963017[/snapback]

 

Hehe, kan si meg enig med nynorsken, men det står jo at det er nemda som skal sette karakteren?

Lenke til kommentar

Ja, da snakket jeg med læreren min i dag. Han mente det var meget god grunn til å klage. Han mente også at jeg burde få mer uttelling på sannsynlighetsoppgavene, i og med at jeg var inne på noe der. Jeg valgte også alle toeroppgavene. Så nå er klagen sendt, og jeg håper på et bedre resultat nå ;)

Lenke til kommentar
Ja, da snakket jeg med læreren min i dag. Han mente det var meget god grunn til å klage. Han mente også at jeg burde få mer uttelling på sannsynlighetsoppgavene, i og med at jeg var inne på noe der. Jeg valgte også alle toeroppgavene. Så nå er klagen sendt, og jeg håper på et bedre resultat nå ;)

8967866[/snapback]

Lykke til da... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...