Gå til innhold

Plagsomt tregt nett [edit: glem det, fiksa]


Anbefalte innlegg

EDIT: Resetta rutern og har så langt ikke problemer.

 

 

 

Har de siste par dagene hatt problemer med veldig treg lasting av nettsider, veldig varierende hastighet på torrents osv.

 

Deler oppkoblinga med to-tre andre, hvorav et par som tidvis bruker en del båndbredde i likhet med meg, men har ikke hatt noen problemer tidligere med at dette har gitt et så betydelig utslag, så jeg tror ikke problemet ligger der.

 

Ser at når jeg sjekker konnektiviteten gjennom DSL-ruterens web-interface plages den innimellom med å koble til både gateway og DNS-serverne. Prøvde å pinge gatewayen og DNS-serverne jeg er koblet opp mot (nextgentel). Hastighetene lå på 100-200 ms, som jeg antar er akseptabelt, men observerte at det er et gjennomsnittlig pakketap mot gateway på rundt 20% og opptil 40% mot DNS-serverne. Dette er vel ikke helt normalt?

 

Har hørt at de eldgamle kobberkablene som ligger i gata her er så dårlige at enkelte ikke kan få DSL engang. Ser at hastigheten er satt opp til 5.280 kbps (tidligere 4500 eller mindre). Kan det være at dette fører til økt pakketap? At kablene rett og slett ikke takler trafikken?

Endret av spock84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...