Gå til innhold

Nytt objektiv eller 2x extender? (70-200 f/4L)


Anbefalte innlegg

En brukt 70-200/4L bør du få for rundt 4500,-. Kanskje litt mer for en 100% strøken, og muligens ned mot 4k for et godt brukt eksemplar (evt av en som trenger penger raskt.. ;) )

 

Hva du får for din 70-210 er vanskelig å si.

8690533[/snapback]

Åh, takk for hjelp..

 

Skal se litt nærmere på saken, diskutere litt med pappa, og lete litt rundt på finn.no etter billig objektiv til salgs.

Jeg har noen høvdinger (som det sies) å bruke på objektiv, og så kan pappa helt sikkert spytte i de siste kronene hvis det skulle være nødvendig.. :)

Hvor mye ville du tippet jeg kunne solgt 70-210'en for? Hvis du skulle tippet?

 

Red.: Skriveleif.. :)

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En brukt 70-200/4L bør du få for rundt 4500,-. Kanskje litt mer for en 100% strøken, og muligens ned mot 4k for et godt brukt eksemplar (evt av en som trenger penger raskt.. ;) )

 

Hva du får for din 70-210 er vanskelig å si.

8690533[/snapback]

 

 

ser at dei går for mellom 100, - og 140, - USD på ebay.

så en 6-700, - kr er vel ikkje ein dårleg pris.

8690637[/snapback]

600-700 kroner for 70-210'en? :dribble:

Lenke til kommentar

ser at dei går for mellom 100, - og 140, - USD på ebay.

så en 6-700, - kr er vel ikkje ein dårleg pris.

8690637[/snapback]

 

Ok da er jeg enig med deg i 6-700. Eldre objektiv har en bruktpris på ebay som er veldig lik norsk markedspris (altså $100 * 6 = norsk pris). (glem moms og frakt, kun ebay pris vs norsk markedspris)

På nyere saker ligger prisene som kjent noe under norske priser..

Lenke til kommentar
Annonser det gamle for en høvding og ta til takke med et bud på 6-700,-

 

Ang tidligere nevnte canon objektiv tror jeg Sigma 70-300 gir mer morro for mindre penger.

8691046[/snapback]

Jo, muligens, og EF 70-200 f/4L er jo dyr, det er den, men enten så oppgraderer jeg kraftig (noen tusen), eller så tar jeg til takke med 70-210mm'en jeg har nå.. Er enig i at det blir for dumt å betale 1300 kroner for 70-300, når jeg har en 70-210 nå..

 

(Dette er ikke bare snakk om brennvidder, men det er tungvindt å skrive så mye om ulike objektiv hele tiden. Alle forstår jo at når jeg sier 70-300, så mener jeg Sigmas modell uten APO).. :)

Lenke til kommentar
Hvordan er denne i forhold til 70-200 f/4L USM? Hvis vi går litt ned i pris, altså..

https://prisguiden.no/product.php?product_id=2826

8690795[/snapback]

 

Jeg har det objektivet (versjon 1), og det suger. Skal vissnok være et av Canon dårligste objektiv. Er nå i en Mk II versjon, men den er ikke mye bedre. Sannsynligvis også dårligere enn den billige Sigma'en.

 

70-200 f/4L USM derimot et toppobjektiv som er verdt alle pengene.

 

Tom

Lenke til kommentar

Mente versjon 2, ja..

 

Hmm.. Får se hva pappa sier.. Tror ikke han er så begeistret for at jeg handler objektiv til 4500 kroner, og selger hans gamle 70-210 på finn og tar alle pengene selv.

 

Noen gode argumenter jeg kan bruke? :innocent:

Han sier bare at jeg må roe meg ned når jeg snakker om L-objektiver.. :D

Lenke til kommentar
Mente versjon 2, ja..

 

Hmm.. Får se hva pappa sier.. Tror ikke han er så begeistret for at jeg handler objektiv til 4500 kroner, og selger hans gamle 70-210 på finn og tar alle pengene selv.

 

Noen gode argumenter jeg kan bruke? :innocent:

Han sier bare at jeg må roe meg ned når jeg snakker om L-objektiver.. :D

8691539[/snapback]

 

et godt argument kan jo vere at du får solgt objektivet til omtrent samme prisen du kjøpte det for.

Lenke til kommentar
Mente versjon 2, ja..

 

Hmm.. Får se hva pappa sier.. Tror ikke han er så begeistret for at jeg handler objektiv til 4500 kroner, og selger hans gamle 70-210 på finn og tar alle pengene selv.

 

Noen gode argumenter jeg kan bruke? :innocent:

Han sier bare at jeg må roe meg ned når jeg snakker om L-objektiver.. :D

8691539[/snapback]

 

et godt argument kan jo vere at du får solgt objektivet til omtrent samme prisen du kjøpte det for.

8691582[/snapback]

1200 kroner var mye for 20 år siden.. :ermm:

 

Red.: Men selv uten pengene fra det gamle objektivet har jeg råd til 70-200mm'en, så jeg trenger ikke selge det.. Det største problemet er at jeg ikke får lov å kjøpe 70-200mm til 4-5000kr. Mamma og pappa synes jeg har godt nok utstyr fra før av, og at det er unødvendig å bruke så mye penger på et objektiv. (Kameraet er ganske nytt, så jeg brukte jo noen tusen der).

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

altså, eg meinte at dersom du kjøper 70-200mm f4 brukt no til 4000, - kr,

so får du truleg solgt det seinare utan nevneverdige tap. du kan forklare til foreldra dine at det det du betalar er meir som eit disposium som du får tilbake når du seinare skal selge objektivet igjen. du finn truleg eit eller anna argument som kan brukest fra denne tråden: ''hvordan lure kjerringa''

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...