Gå til innhold

Forumets lille Tennis-emne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var høyt oppe etter de to første settene, og falt langt ned tidlig i tredje sett. Var igjen i skyene på matchballene bare for å se alt revet til helvete. Tror denne kampen har kostet meg 5-6 år på slutten av livet mitt...

 

Håper Federer kan legge opp med verdighet, slik som Sampras. Han la opp etter å ha vunnet US Open en siste gang. Jeg håper Federer vinner OL i London neste sommer og legger opp etter dette. Da er CVen komplett!

Lenke til kommentar

Trodde virkelig det var ferdig etter 40-30 serven i 5. sett.... så utrolig deppa at Djoko vant. Han vinner nok på mandag og men på alle måter drømmefinalen og ultimate test for My man Rafa som var utrolig mot ARod og nesten perfekt mot Murray. Gruer meg mer enn gleder meg til i morgen kveld men så Ienge han spiller sitt beste så må jeg leve i håp. VAMOS RAFAA!!!! VAMOS!

Lenke til kommentar

Da tok Nadal fortjent tredjesettet i tie-break, til tross for at Djoko servet for matchen før tie-breaket. Synd med alle usportslige tilskuerne som har ødelagt endel spesielt for Novak.

 

Edit: Og der var det avgjort. Djokovic 6-1 i 4.sett. Han hadde en medical timeout tidlig i settet, og spilte betraktelig bedre etter det. Nadal falt også litt i kvalitet fra det fantastiske 3.settet han spilte.

Endret av ostebonden
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Da er de godt i gang i Paris! Fikk ikke sett kampen til Federer i går, men scoren så lovende ut. Match-statistikken så derimot ikke så bra ut...

 

Her er lite sammendrag av mulighetene for endringer i toppen av rankingen.

  • Djokovic vil være nummer 1 uansett
  • Nadal beholder 2.plassen dersom han vinner
  • Federer tar 2.plassen i følgende scenarier
    • 2. 3. eller 4. runde - Nadal må ryke ut i kvartfinalen
    • Kvartfinale - Nadal må tape semifinalen
    • Semifinale - Nadal må tape finalen

    [*]Murray MÅ vinne for å avansere. Federer må da ryke ut i fjerde runde. Han tar også 2. plassen delt med Nadal dersom Nadal taper semifinalen. I så fall vil det skille 10 poeng fra 2. til 4.plass på rankingen.

 

 

For damene:

  • Azarenka beholder 1.plassen dersom hun kommer til finalen
  • Sharapova tar 1.plassen i følgende scenarier
    • Vinner - Azarenka ryker ut i semifinalen
    • Finale - Azarenka ryker ut i 4. runde

    [*]Radwanska tar 1.plassen dersom hun vinner og Azarenka ryker ut i kvartfinalen.

Lenke til kommentar

Selv om jeg er stor fan av Federer, så er det trist å se Del Potro der ute. Han var god i første sett, men nå står han nesten helt stille. Han vet at han ikke klarer å vinne kampen med grunnlinjespill, så da gambler han på å avslutte hvert poeng raskt. Det resulterer i veldig mange unforced errors. I dette (fjerde) settet, står det i skrivende stund 0-8 i unforced errors, favør Federer.

Lenke til kommentar

For en dag på Rolland Garros! Synes synd på både Del Potro og Tsonga som begge spilte opp mot sitt beste i dag. Og da spesielt Tsonga. At han mangler det ekstra psykiske overtaket som Djokovic har kom godt til syne på de to matchballene og da han ledet 4-2 i tiebreaket i 4. set. Håper franskmannen fortsetter det gode spillet han har vist i french open i wimbledon.

 

På fredag blir det Djokovic vs. Federer!

Lenke til kommentar

Småregner litt på rankingen nå...

 

Sett at følgende skjer

  • Federer slår Djoko på fredag
  • Nadal vinner finalen
  • Federer vinner Halle
  • Djokovic vinner Queens
  • Nadal ryker ut i kvarten av Queens (som i fjor).
  • Djokovic ryker ut i kvarten i Wimbledon
  • Federer kommer til finalen
  • Nadal vinner finalen

Hvis jeg har regnet riktig, da blir rankingen etter Wimbledon ifølge dette ikke HELT utenkelige scenarioet

1. Federer (10.880)

2. Nadal (10.860)

3. Djoko (10.770)

 

For en drøm det hadde vært! Enda bedre hadde jo vært om Federer faktisk vant RG eller Wimbledon. Det verste hadde kanskje vært om det blir som først skissert, bare at Nadal kommer til semien i Queens i stedet for kvarten, eller at Federer taper finalen i Halle slik at han havner noen skarve poeng bak 1.-plassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...