Gå til innhold

Forumets lille Tennis-emne


Anbefalte innlegg

Jess, hvordan står det til med Diskusjon-folkenes tennisinteresse? Er det noen interesse for denne fantastiske sporten i det hele tatt på forumet? Fant nemlig ingen tennistråd fra før, kun et par småtråder som raskt døde ut. Vi gir det et forsøk, tenkte dette kunne være et generelt emne for tennis, om det er interesse nok for det.

 

I skrivende stund er det ATP Masters Series i Hamburg som er i gang, og i dag ble kvartfinalene unnagjort. Federer - Moya og Hewitt - Nadal i semifinalen i morgen. Så Federer-, Nadal- og Hewitt-kampen i dag, og bra kamper alle tre, om enn ingen helt i toppsjiktet, så var det mye bra tennis. Men må si jeg ble irritert da SportN, som har rettighetene til turneringen i Norge, måtte avbryte Hewitt - Almagro etter første sett for å vise ... *trommevirvel* ... Champions League-program. Altså, jeg forstår det når tenniskamper avbrytes for å vise direktesendte fotballkamper eller lignende som er planlagt lenge, men når man avbryter en direktesendt kamp for å vise et forhåndsprodusert fotballmagasin, så må jeg si jeg er skuffet. Skulle ønske det var Eurosport som hadde rettighetene, langt bedre dekning der...

 

Men nok om det. Hvem er deres favorittspiller? Min er kanskje ganske åpenbar, men for de som har oversett nicket, så er det Lleyton Hewitt. ;) Med Nadal på en god andreplass, fordi jeg er utrolig imponert over hvor god gutten er til å spille tennis, og han er en fantastisk sympatisk spiller. Men håper for hele mitt liv at Hewitt vinner semifinalen i morgen, selv om jeg tviler på det. Riktignok leder Hewitt 4-1 i oppgjør dem imellom, men Nadal har vunnet den eneste kampen de har spilt på grus, og han er jo tross alt verdens desidert beste grusspiller. Så jeg håper, men tviler. Tøft blir det hvert fall.

 

Kjør diskusjon/debatt/small-talk. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skulle til å starte en liten French Open tråd, men jeg slenger meg med her i stedet.

overraskende at det er så liten interesse for tennis her..

 

jeg husker ikke når jeg først begynte å følge med, men Hingis og Davenport var arge fiender. 00-01? herretennisen var altfor langtråki for meg på den tiden..

 

da Wimbledon 06 gikk på NRK2 tok jeg opp interessen igjen.

 

det er selvfølgelig Federer som er sjefen. muligens litt for sjef..

derfor blir Roland Garros spesiellt spennende i år. finalen bør bli en thriller.

(vi går vel utifra at Nadal og Federer møter hverandre?)

 

edit: takk for SporteN tipset, Nadal og Hewitt spiller jo nå.

Endret av toro2
Lenke til kommentar
Kom på andreplass i Islandsmesterskapet i tennis u17 i fjor.  Spilte tennis i 9 år før.  Når jeg spilte i islandsmesterskapet hadde jeg ikke vært nær en tennisrackert i ett helt år

8674201[/snapback]

Hva heter du? Hvis du er såpass god så har jeg nok garantert hørt om deg, spiller veldig aktivt tennis selv, er klubbmester i Ski TK 2 år på rad :)

 

 

- Ellers så har jeg vunnet diverse andre mesterskap rundt om i traktene på østlandet.

 

 

Yndlingsspiller må nesten være Roger Federer ;) Allsidig, god på alle dekker, god på alle slag og har en sinnsyk syke.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei!

Har nettop begynt med tennis, jeg er 15 år og syns det er kjempemoro med tennis, men jeg veit ikke om noen steder der man kan spille uten medlemskap.

Fins det noen gratis utebaner eller rimelige haller i oslo?

 

Mine favorittspillere er Venus og Serena Williams, og federer, men følger ikke så veeeldig med :D

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Følger litt med på tennis. Og følger spesielt godt med under Wimbeldon.

Har Tipsarevich som en personlig favoritt, men som de fleste andre er jeg også en sympatisør av enten Federer/Nadal. Personlig er jeg Federer sympatisør og vred meg litt i smerte under finalen. Sterkt av Federer å komme tilbake på måten han gjorde etter å ligge under 2-0 i sett. Men ut i fra hvordan Nadals spill hadde vært i forhold til Federers gjennom turneringen, kan man ikke si annet at Nadal fortjente dette. Men hadde nok helst sett at Federer hadde vunnet denne kampen, og gått forbi Borg. Men det kommer flere muligheter ;)

Lenke til kommentar

Prøvde å spille tennis forrige sommer i Italia (hardcourt og grus) og Østerike (grus). Hadde stor suksses og eide søstera mi og en i klassa hennes, kan ha noe med at de er 13 og jeg 17 :whistle:

Har ikke fått spillt noe siden da, har lyst men har aldri fått surra meg til å få spillt noe. Selv om det var kjempe artig.

Lenke til kommentar

Jeg syns vi skal aksjonere for å få en ordentlig seksjon for Tennis her. Jeg mener... Orientering og ikke tennis? Ikke for å være nedverdigende mot orientering, men jeg tror tennis er en litt større idrett, både i Norge og i utlandet.

 

Go, go Diskusjon.no! : D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...