Gå til innhold

Forumets lille Tennis-emne


Anbefalte innlegg

Hadde sansen for det opplegget NRK hadde for noen år siden.

Det hadde jeg også. Da kunne man når som helst gå på nrksport.no og se bilder fra hvilken som helst bane. De fleste banene var uten kommentatorer, men det gikk fint. Canalplus har en dekning som er helt krise. Söderling-kampen gikk som B-kamp før Djokovic var ferdig med sin kamp. Denne fulgte jeg, men plutselig mens McEnroe var midt i en setning så kuttet de over til 5-6 minutter med reklame for diverse filmer og drit som de viser på andre kanaler. Deretter gikk de over til å vise Speedway på denne kanalen. De har jo to andre sportskanaler, så man skulle tro at kampen fortsatte på en av disse, men nei. Der viste de repriser av svenske og amerikanske fotballkamper på den ene, og reprise av Indycar på den andre. Helt utrolig...

 

For øvrig har jeg en drøm om at Federer skal vinne og at Nadal går ut i semifinalen. Da vil Federer så vidt gå forbi Nadal, men vil fortsatt være langt bak Djokovic. Det ser vel egentlig ikke veldig lyst ut utover høsten heller, mht å klatre tilbake til toppen. Djoko kom ikke til en eneste finale i de fire 1000-turneringene etter Wimbledon i fjor mens Federer kom til tre av dem og vant den ene. Dermed har Djokovic en god del flere poeng å hente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Janei, Canal+ er ikke helt til å stole på hele tiden. Ikke har de noen nettløsninger for å se Wimbledon heller. For dårlig.

 

Heller Djokovic på rankingtoppen enn Nadal. Har ingenting imot Nadal, men syns serbern fortjener noen måneder på topp.

 

To interessante kamper i dag: Nadal(1) vs. Sweeting(66), og Monfils(8) vs. Zemlja(157).

 

Hvordan fungerer systemet, kan Federer f.eks møte Djokovic i finalen?

Lenke til kommentar

Federer og Djokovic er seedet på samme side av stigen.

Mens Nadal og Murray er på andre siden.

 

Ladder 1:

 

 

 

Rafael Nadal ESP (1)

Andy Murray GBR (4)

Tomas Berdych CZE (6)

Andy Roddick USA (8)

Gael Monfils FRA (9)

Mardy Fish USA (10)

Stanislas Wawrinka SUI (14)

Gilles Simon FRA (15)

Richard Gasquet FRA (17)

Fernando Verdasco ESP (21)

Juan Martin Del Potro ARG (24)

Juan Ignacio Chela ARG (25)

Milos Raonic CAN (31)

Ryan Sweeting USA

Feliciano Lopez ESP

Victor Hanescu ROU

Olivier Rochus BEL

Dudi Sela ISR

Ivo Karlovic CRO

Rainer Schuettler GER

Denis Istomin UZB

Robin Haase NED

Grega Zemlja SLO

Lukasz Kubot POL

Alex Bogomolov Jr. USA

Julien Benneteau FRA

Igor Kunitsyn RUS

Simone Bolelli ITA

Tobias Kamke GER

Sergiy Stakhovsky UKR

Ivan Ljubicic CRO

 

 

 

Ladder 2:

 

 

 

Novak Djokovic SRB (2)

Roger Federer SUI (3)

Robin Soderling SWE (5)

David Ferrer ESP (7)

Jurgen Melzer AUT (11)

Jo-Wilfried Tsonga FRA (12)

Viktor Troicki SRB (13)

Nicolas Almagro ESP (16)

Mikhail Youzhny RUS (18)

Michael Llodra FRA (19)

Florian Mayer GER (20)

Guillermo Garcia-Lopez ESP (26)

David Nalbandian ARG (28)

Marcos Baghdatis CYP (32)

Ryan Harrison USA

Karol Beck SVK

Fernando Gonzalez CHI

Rik De Voest RSA

John Isner USA

Somdev Devvarman IND

Andreas Haider-Maurer AUT

Adrian Mannarino FRA

Lleyton Hewitt AUS

Igor Andreev RUS

Bernard Tomic AUS

Xavier Malisse BEL

Yen-Hsun Lu TPE

Ricardo Mello BRA

Andreas Seppi ITA

 

 

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Og nå viser Canal+ den samme kampen på de to kanalene hvor de sender fra Wimbledon. Det er 17 andre kamper de kan velge mellom, men de viser altså heller den samme fuckings kampen på to kanaler. Idioter.

 

edit: Og selv etter at Nadal-kampen har begynt, så viser de altså den samme kampen på to kanaler...

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Canal + har nettstreamer på csports.no, men er enig i at dekningen var langt bedre på NRK når de hadde den med alle banene, nå er det vel C+ Sport, C+ Extra1 og C+ Extra2 som sender? Har ikke C+, men bruker nettstreamen og må si det er irriterende at C+ Extra3 virker å være død og C+ Extra4 kjører en reklame i loop for Valentines Day. Vet ikke om de sender noe annet på TV-kanalene?

Lenke til kommentar

Jeg hater den teite hviledagen Wimbledon opererer med. Søndag er jo den dagen man virkelig har tid til å se tennis. Og det som jeg mistenker blir høydepunktet i 4. runde, den kampen går som første kamp på center court mens jeg er på jobb. Det er Murray som spiller mot Gasquet da. De siste to gangene disse to har møttes, så har det gått til fem sett. Dette kan bli en god kamp!

 

De fleste holder sikkert Nadal vs Del Potro som høydepunkt, men jeg mistenker at dette vil bli en tre-setts overkjøring fra Nadals side. Del Potro har hatt greit tak på Nadal tidligere, men han blir for treg på gresset.

 

Hvis alle i topp 4 vinner sine kamper i morgen, da vil Murray og Djokovic ha relativt greie veier til semifinalen siden de i kvarten vil møte useedede spillere. Nadal og Federer tipper jeg vil møte henholdsvis Berdych og Tsonga. Begge skumle folk i god form.

Lenke til kommentar

Haha, hvorfor ikke se på Del Potro - Nadal? Virkelig god kamp. :)

 

Dessverre tok Nadal 3. sett, nok en gang i tie-break. Dermed står det 2-1. Del Potro fikk inn et break i 2. sett. Synes Del Potro hadde fortjent å lede denne kampen, men så er jeg Del Portro-fan, også. :p

 

Argentineren skadet seg forøvrig midtveis i 3. sett. Så ut som han skulle klare å bryte Nadal i løp av 3. sett, men etter hofteskaden ble det aldri noe brudd. ;) Nå må han ta to strake, og det trur jeg kan bli hardt mot fighteren Nadal.

 

Edit: Faen, ass. Nadal med et utrolig heldig break. Fikk mye hjelp av en dommerfeil der. Nå er dette garantert kjørt.

Endret av Ashley Young
Lenke til kommentar

Syntes Del Potro fortjente minst fem sett. Hadde nok uansett ikke slått Nadal i fem sett, pga utholdenheten, men det var en utrolig morsom kamp å følge, og det hadde dermed vært artig med ett sett til.

 

Nå satser jeg på at Fish sensasjonelt slår ut Nadal, og at Djokovic til slutt vinner turneringen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...