Gå til innhold

Forumets lille Tennis-emne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette har vært en meget underholdende kamp så langt. Begge har vist klasse, men Djokovic har jo spilt over evne! Det eneste som har skuffet litt, er at den lengste ballvekslingen er på kun 17. I andre sett var den lengste kun 15. Det er ikke uvanlig at disse to grunnlinjekjempene kommer opp i dobbelt så lange vekslinger, og det er alltid underholdende!

Lenke til kommentar

Æsj, Nadal fikk et brudd, der. Dårlig av Djokovic i det gamet.

 

Edit: Dobbelfeil av Djokovic, og nytt brudd fra Nadal. Dermed går det 3. settet til Nadal. Djokovic har falt veldig i prestasjoner siden sett 2. Lurer på om han ikke begynner å bli litt nervøs.

Endret av Ashley Young
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Endelig er det duket for en ny Grand Slam. Jeg er dritnervøs på Federers vegne. Han har ikke vist seg fra sin beste side på noen måneder. Faktisk så vil jeg være fornøyd om han kommer til kvartfinalen og dermed klarer dette for 30. gang på rad i en GS. Han har vært relativt heldig med trekningen, så det burde være overkommelig å nå kvarten, men etter dette blir det tøft. Der kan han møte Tsonga, og da er det fare for at han går på sitt tredje tap på rad mot denne seige jævelen!

 

På herresiden er det ikke så veldig mye som kan skje i toppen etter denne turneringen.

  • Djokovic vil være nummer 1 uansett.
  • Nadal beholder 2.plassen så lenge han kommer til kvartfinalen.
  • Federer MÅ vinne for å ta 2.plassen. I tillegg må Nadal ryke ut i fjerde runde eller tidligere.
  • Murray MÅ vinne for å ta 3.plassen. I tillegg må Federer ryke ut før finalen.
  • Murray kan ikke ta 2.plassen.

 

På damesiden er det litt tettere, men heller ikke der kan det bli en ny nr 1. Wozniacki sitter trygt inntil videre. Nedover på listen er det Sharapova på 4. som ligger best an siden hun kun forsvarer 280 poeng mot Zvonarevas 1400 fra finaleplassen i fjor. Clijsters på 3. deltar ikke, men om hun så hadde deltatt og vunnet, så hadde Sharapova fortsatt gått forbi med en kvartfinale. Sistnevnte kan altså i beste fall være nr 2 på rankingen etter US Open, men det er faktisk såpass tett på listen at det er hele sju andre spillere som teoretisk sett kan gå opp på denne plassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ble vel strengt tatt 6-0, 5-1 før Niland trakk seg. 40 minutter ville vært et historisk langt game :tease: Matchen derimot, den tok 41 minutter. Ca to minutter etter at Eurosport begynte å vise fra denne kampen, da ringte moren min. Da denne samtalen var over var det ca 10 minutter igjen før kampen også var over. Heldigvis virket det ikke som om det var noe særlig jeg gikk glipp av.

 

Edit: Leste nå at Niland var matforgiftet. Det er ikke akkurat det du trenger når du er nr 197 i verden og du møter årets suverent beste tennisspiller...

 

I morgen er det bl.a Murray som skal i aksjon. Hans kamp starter tidligst kl 1900 og sannsynligvis ikke lenge etter dette tidspunktet heller. Han spiller sikkert med høy selvtillit siden han vant den siste turneringen før US Open. Det blir også interessant å se om Del Potro har funnet tilbake til go'formen. Hans kamp vil mest sannsynlig gå samtidig som Murray sin, så da håper jeg at Eurosport2 viser Del Potro slik at jeg kan hoppe litt mellom kampene.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Federer server godt nå, som er selve nøkkelen til suksess akkurat nå. Et sketchy grunnspill gjør at hvis han har muligheten til å holde enkelt så vil det kunne bety at han kan ha en dårlig dag og fortsatt gå videre. Synes fotarbeidet var bedre i dag mot Sela og timingen ser ut til å være på plass på backhand selv om det fortsatt kan bli bedre på forehand.

 

Det er en hard trekning. Cilic neste runde, etterfulgt av mest sannsynlig Tsonga. Selv om Roger røyk ut mot nettopp han i Wimbledon vil jeg si at denne matchen er mer i favør for Federer. Gresset på SW19 er en god del tregere enn DecoTurf-banene på Arthur Ashe og ved mindre Tsonga blir inspirert så vil Federer kunne kjøre et tempo som tvinger fram en del unforced errors hos Jo-Wilfried.

 

Tar en match om gangen, men det lukter en Nole-Fed semifinale. Hvis gudene er villige og Roger har en av sine JesusFed økter mot Djokovic så tror jeg sjansene er store for en 17. Grand Slam tittel.

 

Krysser fingrene for Federer på herresiden og Sharapova på damesiden. Da blir jeg en sjeleglad mann!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Federer spilte bra i går, men jeg tror det vil bli betydelig vanskeligere mot store Cilic enn det var mot lille Sela. Faktisk hadde jeg på forhånd fryktet Tomic mer enn Cilic som tredjerunde-motstander, men sistnevnte imponerte voldsomt i går. Kommer Federer seg forbi dette hinderet, da er jeg overbevist om at han vil seile gjennom fjerde runde også. Da blir i hvert fall jeg fornøyd.

 

Det var en del "enkle" kamper i går.

Djokovic 6-0 6-0 6-2

Berdych 7-5 6-0 6-0

Anderson 6-1 6-2 6-2

Cilic 6-0 6-1 6-2

Fish 6-2 6-2 6-4

Federer 6-3 6-2 6-2

 

Ferrero kommer ikke akkurat inn på denne listen. Det ble en kanonbra kamp mot Monfils! Selv etter at Ferrero tok det første settet hadde jeg null tro på at han faktisk skulle vinne kampen. Etter det fjerde settet var det gått fire timer. Det føltes som en evighet, og da er det rart å tenke på at Nadal og Djokovic holdt på like lenge i en tresettskamp i Madrid 2009...

 

Jeg sympatiserer ekstra med de over 30. Derfor er jeg også glad for at Tommy Haas gikk videre. Nå er det en reell mulighet for at Federer og Haas møtes i fjerde runde. Disse møtene er aldri kjedelige og aldri enkle. De har møttes fem ganger i Grand Slams og tre av disse møtene har gått til fem sett.

 

Nadal møter i kveld en spiller han aldri har vunnet over, Nicolas Mahut. Riktignok har de kun møttes én gang før, og det var på gress før Nadal begynte å bli skikkelig komfortabel på dette dekket.

 

Edit: Hadde Sharapova lært seg å holde kjeften sin lukket mens hun spiller, da hadde hun vært min favoritt blant damespillerne, men den konstante latterlige hylingen hun bedriver gjør at jeg ikke klarer å se mer enn noen få sekunder før jeg må slå av lyden.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...