Gå til innhold

Dream Theater, bedre med annen vokalist?


Patience

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem skulle erstattet han? LaBrie er, som nevnt over her, en unik del av lydbildet til bandet. Det er godt mulig det finnes dyktigere vokalister der ute, men jeg, og hauger av andre fans sammen med meg, ville blitt skuffa om LaBrie måtte finne seg noe annet å gjøre.

Lenke til kommentar

Har vært MEGA DT fan siden første skiva...men klarer ikke LaBrie mer...makan til masete vokal skal man leite lenge etter...Høres ut som man tråkker på en frosk til tider...Gikk utrolig lei...Ja definitivt ikke bra for bandet! Skulle hatt noen med mer uanstrengt trøkk i stemmen... :cool:

Lenke til kommentar

Hva spør du om? Om hva som hadde skjedd hvis de hadde byttet vokalist i dag eller hvordan det ville gått hvis de bestemte seg for en annen enn LaBrie i 1991? Hvis de plutselig bestemte seg for å skifte han ut i dag, ville det vært rart, siden, selv om veldig mange ikke liker han, er det han som, bokstavelig talt, er stemmen til bandet. Men jeg er ikke sikker på hva som ville skjedd hvis de tok en annen en han inn.

Lenke til kommentar
Selv syns jeg Dream Theater passer mye bedre som ett instrumentalband.

8633513[/snapback]

 

Det er vel dette Liquid Tension Experiment er til for..

Når det angår LaBrie, han har skapt lydbildet av DT, og for fans som har hørt denne mannen være vokalist her i 15 år, tror jeg liker stemmen! Hvis ikke, hvordan ville det være å skifte ham ut? Som hardcore Dt-fan hadde jeg boikotta bandet.. Og til dere som nevner at han høres helt forferdelig ut, hvis han er så forferdelig, hvorfor har de da beholdt ham i 15 år??!!

Lenke til kommentar
Selv syns jeg Dream Theater passer mye bedre som ett instrumentalband.

8633513[/snapback]

 

Det er vel dette Liquid Tension Experiment er til for..

Når det angår LaBrie, han har skapt lydbildet av DT, og for fans som har hørt denne mannen være vokalist her i 15 år, tror jeg liker stemmen! Hvis ikke, hvordan ville det være å skifte ham ut? Som hardcore Dt-fan hadde jeg boikotta bandet.. Og til dere som nevner at han høres helt forferdelig ut, hvis han er så forferdelig, hvorfor har de da beholdt ham i 15 år??!!

8633585[/snapback]

 

Billig arbeidskraft? :tease:

Lenke til kommentar
Synes James Labrie absolutt holder mål som vokalist i DT. Kan ikke se for meg bandet med en annen vokalist.

8634616[/snapback]

 

Jepp. LaBrie har særpreg og er en del av soundet til DT. Han er langt fra verdens beste vokalist teknisk sett, men han har blitt flinkere til å holde seg innenfor sine egne begrensninger. Skulle de skiftet vokalist synes jeg de burde gitt bandet et nytt navn i så fall. Ville ikke vært DT lenger...

Lenke til kommentar
Jeg synes at han er en god sanger på de rolige sangene (f.eks The Spirit Carries On), men på de mer heavy failer han hardt. Det er derfor jeg liker instrumental låtene til DT best :p

8635540[/snapback]

 

I second that.

 

Er det flere enn meg som har sett hvor mye de mobber LaBrie på DVD'ene?

Det er såklart "kompis mobbing", men fortsatt hysterisk morsomt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg hører ikke på metal til vanlig, men jeg liker veldig godt Dream Theater. Jeg tror vokalen har mye av æren for det, fordi den bidrar til å myke opp lydbildet sammenliknet med andre grupper innenfor samme sjanger. Spørsmålet blir vel dermed hva slags band man ønsker at Dream Theater skal være. Skal det være et rendyrket metalband, burde man ha valgt en annen vokal; skal musikken appellere til et bredere publikum, kunne man vanskelig ha valgt en bedre vokalist enn LaBrie. Jeg tviler ikke på at dette har vært et bevisst valg fra Dream Theaters side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...