Gå til innhold

Få ut finger'n, Sony Ericsson


Anbefalte innlegg

Ærlig talt poe, han nevnte flere produsenter i den artikkelen. Han har jo rett og, SE har ikke kommet med store greiene de siste 6 månedene eller mer. Jeg har hatt SE siden 2002, og jeg vurderer for første gang å bytte til en Nokia (6300 faktisk...) fordi jeg ikke finner noe interessant hos SE. Hadde de lansert K850i så hadde jeg nok kjøpt den samme dag som den kom.

8618818[/snapback]

 

Selvfølgelig har også Nokia interessante telefoner, skulle nå bare mangle, og 6300 er en av dem. Men derfra til at SE står på kanten av et stup pga. lite nytt, er å vri virkeligheten til det absurde. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke tvil om at SE sliter med de teknologiene (WLAN, Super 3G, EDGE og GPS) som folk ønsker seg om dagen. Ellers så hadde vel disse teknologiene vært integrert i deres nye telefoner. Syns ikke skribent er urimelig her. Også er artiklen satt som en <kommentar>. Dette gjør vel dette til en mer personlig mening, enn amobil sin mening ? Eller ?

Lenke til kommentar

Helt enig med trådstarter og de som kritiserer ham med å være partisk overfor Nokia bl.a. er helt på jordet.

 

At Edge ikke er så viktig mener mange - dere om det!

For mange er det langt viktigere enn 3G og WIFI. Deriblant meg som bor utenfor 3G grensene. Hadde aldri kjøpt en telefon uten Edge. Nå begynner WIFI og super 3G å komme i flere av konkurrentenes telefoner også, og selv om enkelte her mener at det ikke er viktig må man tenke at man sannsynligvis skal ha telefonen minimum et år, og det som ikke er viktig i dag kan være det om et halvt år....

 

Hva er vitsen da med å velge gårsdagens teknologi om man skal ha seg ny telefon i dag? Dermed er SE utelukket for mange brukere - og jeg kan ikke fatte og begripe hva som går av teknikerne deres som utvikler de såkalte nye modellene.... SE er håpløst bak de andre i dag.... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Vel, hva er rds-radio, track-id og xenon-blitz?

Verdiløst, verdiløst og verdiløst?

8619115[/snapback]

RDS og blitz er definitivt ikke verdiløst, isåfall må det være fordi du gir blanke i kamerafunksjon og radio. Har savnet RDSen når jeg reiser og hele tiden manuelt må søke inn kanal. På innendørsbilder i dårlig lys ser jeg virkelig fordelen av blitz framfor kameralys. Men dette er jo "gamle" nyvinninger fra SE, håper på noe nytt og spennende nå snart.

Lenke til kommentar
Også er artiklen satt som en <kommentar>. Dette gjør vel dette til en mer personlig mening, enn amobil sin mening ? Eller ?

8619048[/snapback]

 

Kommentar er per definisjon en skribents personlige mening frontet av et medium, og skal ikke forveksles med 'leder', som er et medie sin offisielle mening. Allikevel finnes det store begrensninger, og en god kommentar skal være tuftet på rene fakta, være saklig begrunnet og ha en mening.

Lenke til kommentar
Ærlig talt poe, han nevnte flere produsenter i den artikkelen. Han har jo rett og, SE har ikke kommet med store greiene de siste 6 månedene eller mer. Jeg har hatt SE siden 2002, og jeg vurderer for første gang å bytte til en Nokia (6300 faktisk...) fordi jeg ikke finner noe interessant hos SE. Hadde de lansert K850i så hadde jeg nok kjøpt den samme dag som den kom.

8618818[/snapback]

 

Selvfølgelig har også Nokia interessante telefoner, skulle nå bare mangle, og 6300 er en av dem. Men derfra til at SE står på kanten av et stup pga. lite nytt, er å vri virkeligheten til det absurde. ;)

8618926[/snapback]

 

 

Det er jeg enig i, jeg tror ikke de vil 'gå under' med det første, men de har nok vært litt uheldige med noe siden K850i ikke har blitt annonsert.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke tvil om at SE sliter med de teknologiene (WLAN, Super 3G, EDGE og GPS) som folk ønsker seg om dagen...

og for å ikke nevne videoopptak i vga, og ikke qcif som de fleste SE telefoner har. I tillegg er SE veldig flinke til å gi ut telefoner med tilnærmet identisk sw og spec, men med små kosmetiske forandringer. Som regel er de overpriset også. Jeg skal ikke si jeg ikke liker SE, da jeg har en M600 pr dags dato. Liker denne godt, og kommer til å beholde den til N82 kommer.

 

Men det er ingen tvil, SE henger etter på mange punkt, ingen tvil om det.

Lenke til kommentar
RDS og blitz er definitivt ikke verdiløst, isåfall må det være fordi du gir blanke i kamerafunksjon og radio.

Radio gir jeg blanke i, det har du rett i, og spesielt i denne sammenhengen. Her snakker vi om nyvinninger innenfor mobilteknologi og du mener at en god radio er et viktig poeng? Sorry, men det holder bare ikke.

 

At enkelte SE-telefoner også har en litt bedre blits enn telefoner fra andre fabrikanter kommer du heller ikke spesielt langt med. Mange andre telefoner har "ekte" blits (som fortsatt er verdiløst da on-device-flash er grusomt dårlig i forhold til en dedikert flash, men da begynner vi å bevege oss over på urelaterte ting :)

 

Kort fortalt; dette handler om mobilteknologi. Det handler om trådløst nettverk, om rask bluetooth, det handler om høyoppløselige bilder, det handler om IP-telefoni og e-post på farten, det handler om gode mobile nettbrowsere, det handler om 30 FPS videoopptak og uante nye muligheter.

 

Beklager, men "en litt bedre enn møkkadårlig radio" (som ingen bruker uansett) og "en anelse bedre lys på innendørs mobilbilder" holder bare ikke om man skal prøve å bli markedsleder. :)

 

PS! At Sony-Ericsson ikke har EDGE-støtte er også katastrofalt dårlig av dem (jada jada, si hva dere vil om markedssegmentering, men de har ikke HSDPA heller så de kalde fakta er fortsatt de samme -- SE følger ikke med i timen lengre)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Jeg bruker radio mye, og jeg liker å ta bilder innendørs og her er SE et godt hakk foran Nokia. Hva holder ikke god radio til? En radio er jo en radio og de som bruker radio vil jo ha en som har god dekning, inntil nye standarder kommer vil jo en god fm radio med rds være det beste man kan få. Selv om noe er verdiløst for deg er det sinnsykt mange av oss andre som setter slike ting høyt.

 

"en anelse bedre lys på innendørs mobilbilder" sier vell mest om hvor lite du har testet dette selv, er som natt og dag å sammenligne f.eks bilder tatt med N73 og K800i innendørs. Blitz var jo en nyskapning da det kom, nokia har jo ikke greid det ennå så.

Lenke til kommentar
PS! At Sony-Ericsson ikke har EDGE-støtte er også katastrofalt dårlig av dem (jada jada, si hva dere vil om markedssegmentering, men de har ikke HSDPA heller så de kalde fakta er fortsatt de samme -- SE følger ikke med i timen lengre)

8620458[/snapback]

 

Regner med at du mener SE ikke har EDGE/3G/HSDPA i SAMME telefon? Jeg nevner bare Z750i (jaja vet den er ment for amerikanske markedet) men det beviser ihvertfall at de klarer og "har" det hvis de vil. Dessuten er det et fåtall telefoner som har HSDPA ennå.

Når det er sagt så er jeg enig i at SE ikke har vist noe særlig dette halvåret. Det er rett og slett skuffende, men at det vil føre dem utfor et stup er vel litt for tidlig å si? Ikke alle har behov for ALT.

Endret av Panic
Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig at Sony Ericsson er i "ventemodus". de sender ut telefoner for at folk skal ha, om ikke alle funksjoner, men heller forbereder noe stort. Jeg er fan av kameratelefoner. Nokia har hatt tre telefoner med 3,2 mpx, ingen har hatt blits, bar en kjapt lysende LED. Sony Ericsson tror jeg heller ser hva Nokia gjør og lager en lik telefon uten feilene til Nokia. Tror nok at i løpet av ettårs jubileet til K800i kommer en 5mpx med blits og autofokus. (og forhåpentligvis litt krydder som Flash fra W-serien, som gjør at man kan endre hvordan interfacen på menyen er)

 

Jim Tore, SE K800i bruker

Lenke til kommentar

Ikke si at jeg ikke ropte ulv! Har vel nesten ikke gjort annet her det siste året.

 

Mye bra i kommentaren, og også fint at folk på forum rundt omkring ikke har SE som den selvsagte favoritten lenger. Makan til ufortjent mote de har hatt på sin side.

 

Jeg tror dog ikke at SE kommer til å tape på dette i nær fremtid. Det er, som andre sier, nok av produkter som dekker de grunnleggende behovene i markedet. Da mener jeg ikke bare SMS og ringing, men at de har gode pakker, selv om ikke de kan måle seg med motstanderne. De har fått mange modeller, med ulike og relativt spenstige design. Dette holder for de fleste, men forhåpentligvis begynner folk å stusse over prisene og.

 

Men, forskjellen på eksemplene gitt i kommentaren (da Nokia klamret seg til 128x128) og det som skjer nå er at forskjellene var større før. Det var virkelig en helt annen opplevelse å bruke en mobil med stor og sprakende fargeskjerm. Det samme var det når Nokia kapret sine andeler - forskjellen mellom 1-linjedisplay og et stor og oversiktelig display var som himmel og hav. Nå er det forskjeller med tanke på wifi, gps og slikt, men det er overhodet ikke like avgjørende som før - tror jeg.

 

Men vi får se. Forhåpentligvis kommer de tilbake med tiden. Ellers får de bare være en 6. - 4. største mobilprodusent med et enormt utvalg av kjedelige og overprisede modeller.

Lenke til kommentar
Ikke si at jeg ikke ropte ulv! Har vel nesten ikke gjort annet her det siste året.

 

Jeg tror dog ikke at SE kommer til å tape på dette i nær fremtid. Det er, som andre sier, nok av produkter som dekker de grunnleggende behovene i markedet. Da mener jeg ikke bare SMS og ringing, men at de har gode pakker, selv om ikke de kan måle seg med motstanderne. De har fått mange modeller, med ulike og relativt spenstige design. Dette holder for de fleste, men forhåpentligvis begynner folk å stusse over prisene og.

 

8621524[/snapback]

 

Hva mener du når du sier at de har gode pakker, men kan ikke måle seg med motstanderne. Hvilken annen mobiltelefon har trackid, 3,2 MP kamera med autofokus, bestpic, xenon-blitz, rds-radio, og alt dette i en liten smart pakke? Og det dere Nokiafanboys glemmer hele tiden, er at kunn et fåtall er villig til å ofre satndby/tale-tid mot funksjoner de neppe kommer til å bruke. Og der er faktisk SE blant de beste i klassen.

Men var jo litt moro at alle Nokia-fan-boys fikk hyle litt i kor, mot et spøkelse de bare selv ser...

Lenke til kommentar

Leser man i denne tråden tror jeg man kjapt danner seg et inntrykk av hvem som skriver innlegg med bakgrunn i "fanboy"-tilhørighet og hvem som skriver det med rot i virkeligheten.

 

Ja, batteri bør SE få skryt for. Nevnte vel noen positive sider hos SE i mitt innlegg, batteritid bør og nevnes.

 

Angående trackid og lignende, les transistorbass sin post igjen. Selvfølgelig er slikt fint, men det er ikke først og fremst i slike ting at mobiler utvikles og går fremover.

 

Men, denne tråden/kommentaren handler vel egentlig heller ikke om at SE ikke gir gode produkter, men at fremgangen den siste tiden har vært like merkbar. Her er K810i et godt eksempel. SE har rett og slett ikke hatt noen utvikling på sitt flaggskip på ca. et år.. Hvor er utviklingen?

Lenke til kommentar
Leser man i denne tråden tror jeg man kjapt danner seg et inntrykk av hvem som skriver innlegg med bakgrunn i "fanboy"-tilhørighet og hvem som skriver det med rot i virkeligheten.

 

Ja, batteri bør SE få skryt for. Nevnte vel noen positive sider hos SE i mitt innlegg, batteritid bør og nevnes.

 

Angående trackid og lignende, les transistorbass sin post igjen. Selvfølgelig er slikt fint, men det er ikke først og fremst i slike ting at mobiler utvikles og går fremover.

 

Men, denne tråden/kommentaren handler vel egentlig heller ikke om at SE ikke gir gode produkter, men at fremgangen den siste tiden har vært like merkbar. Her er K810i et godt eksempel. SE har rett og slett ikke hatt noen utvikling på sitt flaggskip på ca. et år.. Hvor er utviklingen?

8622281[/snapback]

 

Det å etterlyse utvikling er noe ganske annet en å utbassunere at SE "står på kanten av stupet". Salgstallene til SE sier det stikk motsatte.

 

Det er noen få her inne som har forsøkt å belyse det faktum at de fleste mobilbrukere ikke er interessert i Super-3G eller GPS. De fleste mobilbrukere vet faktisk ikke hva førstnevnte er en gang.

 

Jeg mener denne kommentaren har lite rot i virkeligheten og snarere er å rope ulv.

Det har vært en jevn strøm av slike kommentarer på diverse forum i snart et år nå. Det finnes ingen indikasjoner på at det går dårlig for SE, heller ikke at det kommer til å gå dårlig for dem.

 

Ja, jeg eier for tiden en SE M600i. Nei, jeg bryr meg ikke det spøtt om hvem som har laget telefonen min bare den fungerer til mitt bruk. Tidligere eide jeg en Siemens M55 og var strålende fornøyd med den. Før den eide jeg en nokia 3210. Den fungerte også tilfredstillende.

 

Poenget mitt er at alle telefonene mine har fungert utmerket til sitt bruk. Jeg tror at de fleste mobileiere i dag er strålende fornøyde med sine telefoner. Husk at folk flest ikke er kraftbrukere slik som mange på dette forumet. Mange synes det er supert bare med kamera, mp3-spiller og telefon i ett. ;)

Lenke til kommentar

Meget bra at amobil tar opp noe som veldig mange går rundt og tenker på. Er helt enig med det som blir tatt opp. SE er i ferd med å skyte seg selv i foten, ved å være så passive og trege i utviklingen.

 

Det verste er at deres ypperste telefon p1 førs skal lanseres i slutten av året, og den er utdatert den dag i dag, med klare mangler. Hvordan vil da denne telefonen føles i slutten av året, når den ALLEREDE er utdatert den dag i dag?

 

Hadde selv stor forventing til slippet til SE, men ble nesten sjokkert over hvor lite fristende mobile de hadde å by på.

Endret av stue
Lenke til kommentar
Leser man i denne tråden tror jeg man kjapt danner seg et inntrykk av hvem som skriver innlegg med bakgrunn i "fanboy"-tilhørighet og hvem som skriver det med rot i virkeligheten.

 

Ja, batteri bør SE få skryt for. Nevnte vel noen positive sider hos SE i mitt innlegg, batteritid bør og nevnes.

 

Angående trackid og lignende, les transistorbass sin post igjen. Selvfølgelig er slikt fint, men det er ikke først og fremst i slike ting at mobiler utvikles og går fremover.

 

Men, denne tråden/kommentaren handler vel egentlig heller ikke om at SE ikke gir gode produkter, men at fremgangen den siste tiden har vært like merkbar. Her er K810i et godt eksempel. SE har rett og slett ikke hatt noen utvikling på sitt flaggskip på ca. et år.. Hvor er utviklingen?

8622281[/snapback]

 

Det å etterlyse utvikling er noe ganske annet en å utbassunere at SE "står på kanten av stupet". Salgstallene til SE sier det stikk motsatte.

 

Det er noen få her inne som har forsøkt å belyse det faktum at de fleste mobilbrukere ikke er interessert i Super-3G eller GPS. De fleste mobilbrukere vet faktisk ikke hva førstnevnte er en gang.

 

Jeg mener denne kommentaren har lite rot i virkeligheten og snarere er å rope ulv.

Det har vært en jevn strøm av slike kommentarer på diverse forum i snart et år nå. Det finnes ingen indikasjoner på at det går dårlig for SE, heller ikke at det kommer til å gå dårlig for dem.

 

Ja, jeg eier for tiden en SE M600i. Nei, jeg bryr meg ikke det spøtt om hvem som har laget telefonen min bare den fungerer til mitt bruk. Tidligere eide jeg en Siemens M55 og var strålende fornøyd med den. Før den eide jeg en nokia 3210. Den fungerte også tilfredstillende.

 

Poenget mitt er at alle telefonene mine har fungert utmerket til sitt bruk. Jeg tror at de fleste mobileiere i dag er strålende fornøyde med sine telefoner. Husk at folk flest ikke er kraftbrukere slik som mange på dette forumet. Mange synes det er supert bare med kamera, mp3-spiller og telefon i ett. ;)

8622662[/snapback]

 

Jeg er enig med deg, men, SE har noe i bakhodet, og det er mye dårlig med nokia, hvem vil egentlig ha en stor klomp kalt N93 som er stappet med dritt som man ikke har bruk for, er upraktisk, pluss at den ikke har blits, men en liten LED som jeg nevnte i forrige post. Du kjøper ikke en mobil som ligner et digitalt videokamera som ikke kan måles med de dedikerte kameraene til samme pris. Sony satser på design, størrelse, er litt tradisjonelle, henger kanskje ikke med i svingene, men folkens, det har da skjedd før, det gikk en god tid før det kom 2 mpx, eller 3,2, eller til og med 5, det er et års intervaller mellom hver gang kameraet blir bedre, hvem vet, kanskje SE finner ut av noe fra sin japanske side snart, der får de masse ideer og planer fra. 7,2 mpx kan dukke opp det også, ikke i regi av motorola eller nokia.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...