Gå til innhold

Få ut finger'n, Sony Ericsson


Anbefalte innlegg

De bør så absolutt IKKE fokusere på å øke megapixlene, heller forbedre optikken. Det er ikke noe vits at vi får bilder i større oppløsning når de fremdeles blir like dårlige kvalitetsmessig, pga. optikken. (Jeg sier ikke at f.eks. K800 sine bilder er dårlige, de ser ganske bra ut for å være mobil bilder, men poenget mitt er fremdeles gyldig..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo, men du skriver ikke ut et 1,3 mpx bilde på A3 for å si det sånn, men det kan du gjør med et 5mpx, selv fra en mobil, selvfølgelig, det er ikke noe Canon EOS400D det er snakk om, men det blri brukende, og forresten, den Carl Zeiss optikken til nokia de skryter av, vel, så på et vanlig bilde i dagslys fra N93 og K800i, og må si at den førstnevnte og dyreste var ekstremt skuffende til prisen å være..

 

Viktig EDIT! Jeg ser også på google at masse rykter svirrer om K850i, jeg tror at Sony ikke slepper den fordi klagene på mange av EDGE og WiFi kan gjøres noe med

Endret av jimmydanny
Lenke til kommentar

Joda, greit nok det, men hvor ofte er det folk faktisk skriver ut mobil bilder på A3 ? ;)

 

De kan jo godt øke det til 5 for min del, selv om jeg syns det hadde vært smartere å holde seg til 3,2 og heller forbedre optikken. Jo flere bildepunkter de presser inn på så små sensorer, jo mere støy blir det.

 

Hva mener du når du sier at de har gode pakker, men kan ikke måle seg med motstanderne. Hvilken annen mobiltelefon har trackid, 3,2 MP kamera med autofokus, bestpic, xenon-blitz, rds-radio, og alt dette i en liten smart pakke? Og det dere Nokiafanboys glemmer hele tiden, er at kunn et fåtall er villig til å ofre satndby/tale-tid mot funksjoner de neppe kommer til å bruke. Og der er faktisk SE blant de beste i klassen.

Men var jo litt moro at alle Nokia-fan-boys fikk hyle litt i kor, mot et spøkelse de bare selv ser...

 

SE har en del gode telefoner ja, men hvis man skal sammenligne teknologi så taper de, hvertfall mot Nokia. Se bare på N95, den er kanskje en del tyngre og større enn de fleste gjennomsnittlige telefoner, men den har jo alt og da, GPS, WiFi, 2.6" skjerm, 5Mpix kamera, VGA filming + +. Ingen SE telefoner som kommer i nærheten engang.

Lenke til kommentar

Men nokia har noen stygge rykter på seg for å lage 20 tlfer og en av de er bra, men hælsikkes dyr, Jeg tror nok at GPSen også sporer av ofte, tror ikke den er til å stole på... Og 5mpx og bedre optikk er jo en løsning. google K850i du, om ryktene er sanne så kommer den snart. skulle komme på cebit, men siden den ikke kom, lærer de vel an nokias feil da... (stappe masse unødvendig dritt i tlfen er også nokia kjent for...)

 

Må legge til for jeg sovner: ville sett en BRA kameratelefon i design ala S700i med 5mpx og VGa filming. Den var faktisk den eneste tlf jeg har blitt "forelska" i, og med litt tynner skjermdel kan man få en større sensor inn, og da snakker vi om en nokia-killer

Endret av jimmydanny
Lenke til kommentar

Ja, det er vel den taktikken SE skifter litt over til nå, å ha samme teknologi i masse telefoner, det eneste som skiller dem er dekslene, og litt variasjon i meny utséende, og noen småfunksjoner her og der. Det har jo Nokia gjort i mange år, jeg husker den latterlige 3310 => 3330, hvor det eneste de la til var WAP. :p

 

Angående K850 så tror jeg nok SE vil gjøre en god jobb med kameraet, det er jo det kommende flaggskipet deres. Gleder meg til å se hvordan den blir. Håper vi får 320x240 filming i det minste :yes: 640x480 hadde vært fett, men bedre med 320x240 enn 176x144 eller hva det er nå, er så dårlig så det blir aldri brukt av meg hvertfall.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Jeg savner en skikkelig arbeidstelefon, noe som Nokia 6250, 5210, Ericsson R310.(med nyere teknologi selvfølgelig) min K750(W800) lever såvidt enda etter et år med knall og fall, fukt og frost. 5210'en min varte i 3 år før jeg mistet den en plass :(

støtsikre, støvsikre og vannsikre telefoner er tingen. den skal jo ikke bli et puslespill bare ved å falle i bakken en gang.

Lenke til kommentar

dobbel! :D

 

Mobilen er jo blitt digitalkamera, mp3 spiller, spillstasjon, radio, kommunkiasjonsverktøy på alle måter, og jeg tror at det holder egentlig. jeg hadde foretrukket en Handyman og et videokamera med SD-brikke og mulighet til å ta bilder, som Panasonics GS serie har. Har en Creative Zen spiller. foretrekker egentlig å ha bedre dedikerte mobiel, kameraer, mp3 spillere, laptoper, for dette begynner å gå laangt ut nå, egentlig. en mobil som sender sms ,ringer, kan lese nettsider, og til nøds ha et bob-bob kamera og musikkspiller, så tror jeg det ville vært bedre. man kan se det litt annerledes, det ser ut som alle prøver åstappe mest mulig i minst mulig..

Lenke til kommentar
Det er nok MANGE gamle SE-brukere som sitter med en Nokia N95 nå, jeg er en av de. Tidspungtet for å gi opp SE er kommet.

8636677[/snapback]

 

Så veeeldig mange er det nok ikke. Alle vet jo at det er mellomsegmentet som selger, og der er SE blant de beste i klassen.

Men amobil har jo her fastslått at virkeligheten ikke er slik, og har ikke telefonen siste teknologi, så bærer det rett utfor stupet. Denne påstanden blir bare mer og mer latterlig jo mer jeg tenker på den... :)

Lenke til kommentar
derfor jeg bare bruker amobil til å finne ut hva som kommer, deres meninger om forskjellige mobiler gir jeg liten vekt...

8640735[/snapback]

 

Nå vil jeg ikke si at amobils meninger alltid er like nøytrale heller. Særlig ikke når det gjelder feks Windows Mobile telefoner! Men det er nå så!

 

Jeg synes ikke man trenger å være en særlig skeptiker for å se at SE telefonene begynner å bli litt "Same Shit Different Wrapping" preget. Det er samme oppskriften med noen endringer her og der som kommer og går. Når det er sagt, så er jo dette noe som tydligvis fungerer ganske bra. Sony Ericsson er ikke de som fokuserer på smarttelefoner og proff-funksjoner. Kamera\musikk\batterilevetid er deres greie. HTC lager mer avansert smarttelefoner, og Nokia er litt imellom.

 

Hadde riktignok ikke skadet om SE kom med WiFi og litt slikt, og jeg synes det er bortkastet å fokusere på å få flere og flere megapixler i telefonen når optikken er som den er. Før bildene begynner å se bra ut, bryr jeg meg rent lite om jeg kan printe dem ut på en plakat eller ikke!

Lenke til kommentar
De bør så absolutt IKKE fokusere på å øke megapixlene, heller forbedre optikken. Det er ikke noe vits at vi får bilder i større oppløsning når de fremdeles blir like dårlige kvalitetsmessig, pga. optikken. (Jeg sier ikke at f.eks. K800 sine bilder er dårlige, de ser ganske bra ut for å være mobil bilder, men poenget mitt er fremdeles gyldig..)

8623105[/snapback]

Trenger ikke mer en 2 mpix med bra optikk, testa i dag/går med mine bilder fra K750 på en 42" plasma og bildene så helt greie ut der jeg hadde klart å holde den rolig.

men syns virkelig at de burde lage noen arbeidstelefoner likevel, om ikke med alt ekstra så i hvertfall med 2mp kamera og mp3 er det jeg trenger +gprs/3g.

 

Synes ikke telefonene er blitt noe bedre etter K750 egentlig, mer plast og litt ekstra funksjoner som egentlig ikke er verdt noe.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...