Gå til innhold

Hva spiser dere i løpet av en dag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burn, mange brødskiver (i det siste har det blitt mye salami, siden det er det eneste man har :-\ ), middag (varierende, men kjøttdeig og ris er en gjenganger :-\), og oftest masse vann.

 

Tar også vitaminer og tran-kapsler daglig.

 

Når jeg virkelig skeier ut bruker det å være en boks med 2 liter vaniljeis, en pose potetgull og masse brus, men da er det ille :p

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Frokost: 2skiver med gulost.

Lunsj: 3skiver med gulost og fårepølse

Middag: stort sett det jeg for, blir ofte en mettende middag.

Kvelds: 2-3skiver med ost.

 

Spørsmål: Hvordan kan man vite hvor mange kalorier man får i seg i løpet av dagen? lese bak på pakkningene?

 

Det ser ut som du spiser litt lite hvis du trener og ønsker og legge på deg.

 

Du finner kaloier ved å lese bak på pakningene ja, og lister på internett. Litt vanskelig å finne ut næringsinnholdet i brød om det ikke står på pakningen.

Lenke til kommentar

Jeg prøver så godt jeg kan å spise hver tredje time, men det varierer når jeg starter dagen hvilke tidspunkt jeg spiser på.

 

Frokost: 2 dl havregryn + 4 dl vann=havregrøt :) + en omega3kapsel og rosenrot

Lunsj: 3 Grovbrød eller knekkebrød med trønderfår eller ost m agurk/paprika/tomat

Middag: Helst rent kjøtt med grønnsaker/ris/potet/pasta, hvis ikke vi har det spiser jeg som regel en posegreie (tilsett vann og kjøtt) fra toro

kveldsmat: Yoghurt eller 2 grovbrødskiver med ost og kokt skinke..

 

Av og til kjøper jeg en proteinshake på treningssentret, trener 3+ ganger i uka.

Endret av Lise04
Lenke til kommentar
Frokost: Som regel ingenting

Lunch: 2 vafler + 0,5l litago sjokomelk

Middag: Bislett kebab

Kvelds: 8 kanelboller + 0,5l pepsi max + en smash sjokolade

Frokost: 2skiver med gulost.

Lunsj: 3skiver med gulost og fårepølse

Middag: stort sett det jeg for, blir ofte en mettende middag.

Kvelds: 2-3skiver med ost.

For meg er det uforståelig at noen klarer å overleve på slik mat som f.eks. de to ovenfor. Hvis jeg går til et slikt kosthold begynner jeg å føle meg skikkelig daff og ille.

 

 

Av og til kjøper jeg en proteinshake på treningssentret, trener 3+ ganger i uka.
Kjøp selv og ta med på trening, det sparer du ganske mye penger på i lengden.

 

 

Selv har jeg lite tid til noe som helst, inkludert mat nå i eksamensperioden. Men det ser noe slik ut:

 

Alternativ 1.

Frokost: Go' Dag, frukt.

Formiddag: Baguett på skolen (Uff, skammer meg over denne..)

Middag: Helst rent kjøtt (400-700g) med grønnsaker (kål, squash, løk, gulrot, osv.).

Kveldsmat: Enten 6 stekte egg, eller et par løvbiffer, eller kun litt frukt og yoghurt.

 

Alternativ 2.

Frokost: Go' Dag, frukt.

Formiddag: Baguett på skolen

Middag 1: Den drittmaten de selger på skolen. Lite bra næring, meget vond mat.

Middag 2: Helst rent kjøtt (400-700g) med grønnsaker (kål, squash, løk, gulrot, osv.).

 

 

Så går det med en protein/maltodextrin-shake til trening. Helst halve før, halv etter.

Lenke til kommentar

I dag kommer det til å se slikt ut.

 

Frokost: 80gram havregyrn, 3 dl melk, 20 gram proteinoulver.

Lunsj1: 200 gram kylling filet, 2 spiseskjeer selolje.

Lunsj2: 200 gram karbonadedeig, 3 egg.

Post Shake: 20 gram protein, 40 gram karb pluss en banan.

Middag: 200 kyllingfilet, 125 gram ris pluss litt grønt.

Kveld: 300 gram m.kesam + 20 gram havregryn.

 

250 gram Proteiner, 265 gram Karbohydrater, 60 gram Fett

Ca 2600 kcal

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
For meg er det uforståelig at noen klarer å overleve på slik mat som f.eks. de to ovenfor. Hvis jeg går til et slikt kosthold begynner jeg å føle meg skikkelig daff og ille.

 

pfft, hos meg er det omvendt. God mat er til for å nytes! :fun:

 

Blir det ikke sykt mye mer stress i hverdagen å drive å måle mengde mat, spise på bestemte tidspunkter, og bare spise den samme kjipe sunne maten hver eneste dag? Fatter ikke at de posetive sidene ved et slikt kosthold kan være overveldende de negative, altså det å ikke kunne spise GOD mat..

 

Convince me! :p

Endret av Defo
Lenke til kommentar
I dag kommer det til å se slikt ut.

 

Frokost: 80gram havregyrn, 3 dl melk, 20 gram proteinoulver.

Lunsj1: 200 gram kylling filet, 2 spiseskjeer selolje.

Lunsj2: 200 gram karbonadedeig, 3 egg.

Post Shake: 20 gram protein, 40 gram karb pluss en banan.

Middag: 200 kyllingfilet, 125 gram ris pluss litt grønt.

Kveld: 300 gram m.kesam + 20 gram havregryn.

 

250 gram Proteiner, 265 gram Karbohydrater, 60 gram Fett

Ca 2600 kcal

Heldiggris som har tid til å lage såpass mange gode måltider i løpet av dagen! Nå ble jeg missunnelig.

 

 

For meg er det uforståelig at noen klarer å overleve på slik mat som f.eks. de to ovenfor. Hvis jeg går til et slikt kosthold begynner jeg å føle meg skikkelig daff og ille.

 

pfft, hos meg er det omvendt. God mat er til for å nytes! :fun:

 

Blir det ikke sykt mye mer stress i hverdagen å drive å måle mengde mat, spise på bestemte tidspunkter, og bare spise den samme kjipe sunne maten hver eneste dag? Fatter ikke at de posetive sidene ved et slikt kosthold kan være overveldende de negative, altså det å ikke kunne spise GOD mat..

 

Convince me! :p

Spør du meg er en god og saftig biff, noen godt stekte laksefileter eller kyllingfileter mye bedre enn vafler, kanelboller og brød (finnes det noe kjedeligere enn brød?). Tipper vi er forskjellige da.
Lenke til kommentar
Heldiggris som har tid til å lage såpass mange gode måltider i løpet av dagen! Nå ble jeg missunnelig.

Det handler om prioriteringer vet du;)

Bruker ikke så mye tid. I løpet av ca en time på kvelden så har jeg fort lagd lunsj for 2-3 dager.

Jeg er vel for kresen, har lite til overs for kaldt kjøtt. Klarer å spise det, men blir så fort lei. Men jeg skal faktisk gi det et nytt forsøk, det øker jo energien min i eksamensperioden om jeg har litt god mat også :)

 

 

Den jeg drikker ser sånn ut, bare at den koster 30 kr og er blandet ut i en liten flaske. Har prøvd å blande pulveret selv men det smaker høgg..
Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd et annet produkt, gjerne et som ikke er basert på soyaprotein. En del av de som selger proteinpulver (så du kan blande selv; mye billigere) sender ut smaksprøver hvis du sender dem en mail og spør. Du kan f.eks. prøve ej-shop.no, myorevolution.no, myoshop.no, proteinfabrikken.no osv. Selv har jeg handlet fra ej-shop og de har hvertfall veldig god service og sender gjerne ut smaksprøver. Det kan være lurt å prøve å blande både med melk og med vann for å se hva du liker best :)

 

edit: fjerna bilde fra quote.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

frokost: 3 brødskiver eller bolle havregryn

 

lunch: 3 brødskiver, salat, kylling

 

middag: varierer, alt mulig rart

 

kvelds:varierer

 

alt utenom dette er veldig tilfeldig, har mamma lagd vafler så går de ned på høykant. kaker til kaffen, potetgull til film osv. Gidder ikke være kjip å sunn når jeg er sammen med venner/familie. Når jeg er alene spiser jeg ekstremt sjeldent usunt, med mindre jeg ser en dvd alene en lørdagskveld så unner jeg meg brus og potetgull ,i ukedagene er det ingenting usunt

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Typisk dag for meg:

 

Forkost: 100g havregryn, 7dl skummet melk, 45g prot shake, 1ss Tran, 1 Vitamineral

Lunsj1: 100g havregryn, 3dl skummet melk

Lunsj2: Omelett med skinke (2 hele egg + 4 egg uten plomme) eller en kesam med fun light

Middag: 200g kjøtt / fisk (f.eks. laks, torsk, kylling), 60g ris tørr vare (= en halv boilingbag), masse grønt (brokolli, agurk, tomat, salat, osv)

Etter trening: 45g prot shake, 2-3 bananer

Kvelds: 200g kjøtt / fisk, 60g ris (resten av boilingbagen), 2ss Vita Hjertegod Optimal (blanding av Raps, Solsikke og Olivenolje)

 

= ~3100kcal

 

Dette er utgangspunktet i kostholdsoppsettet mitt og stort sett er det hva jeg spiser hver dag, men jeg har også dager der jeg lager noe annet enn det som står på planen. Poenget er at man ikke trenger å følge oppsettet 100% nøyaktig (med mindre man er på deff!) når man har fått god greie på kosthold. Da skjønner man fort hva som fungerer og hva som ikke gjør det, og det er ikke noe problem å trikse og mikse litt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er jeg drit lei av å spise chiabatta med litt egghakk og en kilo smør på jobb så nå skal jeg starta å lage min egen mat og ha med. Tenkte å kjøpe en pose med firstprice kyllingfilet, pasta skruer og no salat og lage opp mye til mat hverdag hele uka, blir jo nesten ikke dyrere heller.

Noen som har no kryddertips? bruker aromat når jeg steker kyllingfilet, og på ikke så kraftig varme så den blir saftig og digg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...