Gå til innhold

Noen som har vært borti Quenya (alvisk) ?


CyMTeC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener det aller meste om språket står bakerst i Lord of the Rings. Vet ikke om det er med i de små pocketbøkene som kom etter filmen, men i hovedutgaven (den store der alle 3 er slått sammen) er det en 100 siders appendix med info om alle rasene, alfabetene og hvordan språkene er bygd opp. Kanskje søke i google også?

Lenke til kommentar
Snakkes ikke noen steds. Er bare et språk J.J Tolkien fant opp.

8608639[/snapback]

 

J.R.R. Tolkien, faktisk. John Ronald Reuel Tolkien ;)

 

Men, alvisk er et utrolig vakkert og grasiøst språk, og jeg skulle gjerne kunnet det selv.

 

Edit: Manglet en "e" i navnet :)

Endret av OML
Lenke til kommentar
Ikke for å være noen gledesdreper, men å lære et av språkene som Tolkien fant opp, vil være mye vanskeligere enn å lære f.eks. tysk.

8630967[/snapback]

 

Det vil det nok helt sikkert, og ikke vil man ha like mye nytte av det som tysk heller.

Men så utrolig mye mer morsomt, å lære seg et språk man virkelig har interesse for å lære. :)

Har selv prøvd meg litt på quenya, drev en periode å leste mye grammatikk og pugget gloser.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Ikke for å være noen gledesdreper, men å lære et av språkene som Tolkien fant opp, vil være mye vanskeligere enn å lære f.eks. tysk.

8630967[/snapback]

 

 

Fullt klar over det. Men har ikke finni noen andre språk som jeg har hatt like lyst til å lære. Så tror det er en god måte komme igang igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...