Gå til innhold

Hjelp til valg av blitz til Canon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sigma 500 DG Super gir deg mer ytelse for pengene. Canon Speedlite 430EX gir deg bedre byggekvalitet. Så vurder hva du synes er viktig.

 

Hvis du ikke er sikker så kjøp den blitzen som står best i stil med byggekvaliteten på kameraet og objektivene. Har du dyre kvalitetsobjektiver så vil muligens Sigma 500 DG Super føles litt billig i forhold.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg har lurt på det samme selv lengre tid.

Ytelse VS Byggekvalitet.

Det beste er vel å få mulighetetn til å tafse på begge, da er det mye lettere å bestemme seg.

Kan lese tester å anbefalingerpå nettet til øyet bir rødt, men det blir ikke det samme som å kjenne på produktene.

Lenke til kommentar
Sigma-en gir ikke autofokushjelpelys, gjør den? Det er uvurderlig for meg, nå som jeg har fått erfare 430 EXs kompatibilitetsfordeler.

8614136[/snapback]

 

Hjelpelyset mitt funker bare når jeg bruker auto tror jeg.. på 430EX'en.

8614192[/snapback]

Hjelpelyset lyser alltid hos meg, i alle modi. Jeg bruker Canon EOS 400D.

Endret av Ostekjeks
Lenke til kommentar
Merkelig. Du mener de røde strekene som kommer fra blitsen?

8636209[/snapback]

Jepp. Jeg leste imidlertid at disse ikke blir emittert hvis du har AI-typeautofokusfunksjoner på. Se om ikke å sette kameraets autofokusfunksjon til "one shot" hjelper.

Lenke til kommentar

Som det sies ovenfor gir nok Sigma EF DG-500 Super mer for pengene. Derimot er det et par viktige ting 430EX gjør som ikke Sigmas alternativ gjør. Fargetemperaturoverføring og ikke minst at blitsen tilpasser seg de mindre bildebrikkene (teoretisk mer kraft siden blitsen bruker mindre energi på samme blitsmengde som Sigma må bruke i hht. bildebrikkestørrelse og brennvidde). Min erfaring med Sigmas blits er at den tildels overeksponerer bildene dine i vanskelige situasjoner.

 

 

Som sagt, kjøp en av disse og bli fornøyd. Skulle du ikke bli fornøyd så har du 580EX som vil gi deg "alt" du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...