Gå til innhold

Norge på Facebook-toppen


Anbefalte innlegg

Problemet med Facebook som mange ikke er klar over er at mange kan legge ut bilder av deg uten tillatelse.

8595899[/snapback]

 

Det kan dei vel overalt.

8601049[/snapback]

 

 

Ja, eller enda bedre: På facebook kan du faktisk rapportere bilder av deg du ikke har bedt om å få lagt ut, enten via admins eller via den som har lagt det ut (som du antagelig faktisk kjenner irl...!). Min konklusjon: Heller bilder på facebook enn på hjemmesiden til "hvemsomhelst" hvor du ikke kan få fjerna dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-cWCmM4Uy

Det har nok sikkert ingenting med saken å gjøre at store deler av media har skrevet svært mye om Facebook den siste måneden.

Lenke til kommentar
Dette viser jo bare hvor mediestyrt vi er!

Nå kan det tydelig ses hvordan en stor del databrukere hiver seg på det media skriver om. Jeg bryr meg selv ikke  noe om nettby, facebook og hva nå alt det der heter....

8607437[/snapback]

media slengte seg på etter at mange begynte å bruke facebook.

 

Uansett, så holder facebook en mer seriøs linje enn nettby, blink og andre datingsider. Alle registrerer seg i fullt navn, og nesten alle har bilde.

Lenke til kommentar
Dette viser jo bare hvor mediestyrt vi er!

Nå kan det tydelig ses hvordan en stor del databrukere hiver seg på det media skriver om. Jeg bryr meg selv ikke  noe om nettby, facebook og hva nå alt det der heter....

8607437[/snapback]

media slengte seg på etter at mange begynte å bruke facebook.

 

Uansett, så holder facebook en mer seriøs linje enn nettby, blink og andre datingsider. Alle registrerer seg i fullt navn, og nesten alle har bilde.

8607554[/snapback]

 

Du mener det ja?

 

Du har lest brukerbetingelsene du godtok når du registrerte deg?=)

Lenke til kommentar
Dette viser jo bare hvor mediestyrt vi er!

Nå kan det tydelig ses hvordan en stor del databrukere hiver seg på det media skriver om. Jeg bryr meg selv ikke  noe om nettby, facebook og hva nå alt det der heter....

8607437[/snapback]

media slengte seg på etter at mange begynte å bruke facebook.

 

Uansett, så holder facebook en mer seriøs linje enn nettby, blink og andre datingsider. Alle registrerer seg i fullt navn, og nesten alle har bilde.

8607554[/snapback]

 

Du mener det ja?

 

Du har lest brukerbetingelsene du godtok når du registrerte deg?=)

8623482[/snapback]

Brukerbetingelsene hindrer ikke det faktum at folk registrerer seg med fullt navn og bilde. Hva var poenget ditt?

Lenke til kommentar
Dette viser jo bare hvor mediestyrt vi er!

Nå kan det tydelig ses hvordan en stor del databrukere hiver seg på det media skriver om. Jeg bryr meg selv ikke  noe om nettby, facebook og hva nå alt det der heter....

8607437[/snapback]

media slengte seg på etter at mange begynte å bruke facebook.

 

Uansett, så holder facebook en mer seriøs linje enn nettby, blink og andre datingsider. Alle registrerer seg i fullt navn, og nesten alle har bilde.

8607554[/snapback]

 

Du mener det ja?

 

Du har lest brukerbetingelsene du godtok når du registrerte deg?=)

8623482[/snapback]

Brukerbetingelsene hindrer ikke det faktum at folk registrerer seg med fullt navn og bilde. Hva var poenget ditt?

8623494[/snapback]

 

Tviler på at du etter å ha lest de, fremdeles er like positiv til deres seriøse linje..

 

Men nå var det egentlig ikke deg jeg skulle quote da..

Lenke til kommentar

media slengte seg på etter at mange begynte å bruke facebook.

 

Uansett, så holder facebook en mer seriøs linje enn nettby, blink og andre datingsider. Alle registrerer seg i fullt navn, og nesten alle har bilde.

8607554[/snapback]

Du mener det ja?

 

Du har lest brukerbetingelsene du godtok når du registrerte deg?=)

8623482[/snapback]

Brukerbetingelsene hindrer ikke det faktum at folk registrerer seg med fullt navn og bilde. Hva var poenget ditt?

8623494[/snapback]

Tviler på at du etter å ha lest de, fremdeles er like positiv til deres seriøse linje..

 

Men nå var det egentlig ikke deg jeg skulle quote da..

8623499[/snapback]

Det er fordel å quote riktig person når du skal slenge ut sarkastiske smil.

 

Det er grensesnittet som gjør det mer seriøst, ikke de eventuelle intensjonene til han (Mark Zuckerberg) som eier det.

Endret av Darx
Lenke til kommentar

Lurer på hva som menes med "rimelig tid" hvis man deaktiverer sin facebook. Litt skremmende i grunn, at man lar seg så enkelt bli bitt av en basill for så i ettertid å innse at dette kanskje ikke var det smarteste. Nå er jo facebook temmelig uskyldig og det vil nok helt sikkert "dø" ut på samme måte som alt annet på nett.

 

Min profil blir i allefall deaktivert, så får vi se hvor lang tid det tar før profilen blir slettet. Det som er litt intr å tenke på, er at du henter venner og bekjente fra din epost konto. For å gjøre dette, så bruker du passordet ditt til epostkontoen direkte fra facebook. Blir den da mellomlagret hos facebook? Eksisterer det nå en database som har brukernavn og passord til millioner av brukere slik at dette kan misbrukes?

 

Mon tro om ikke grunnleggerne av facebook var en to stk kontrollfreaks ;)

Lenke til kommentar

Når man laster opp bilder så må man hake av på følgende:

"I certify that I have the right to distribute these photos and that they do not violate the Terms of Use."

 

I Terms of Use står det:

"You may not post, transmit, or share User Content on the Site or Service that you did not create or that you do not have permission to post"

 

Er vel rimelig klart at man faktisk ikke kan legge ut bilder av hvem/hva som

helst?

Seff kan man gjøre det fysisk, men i en eventuell rettsak, så ville

man tapt på dette grunlaget.

Lenke til kommentar
Hmm.. Jeg er en skeptiker så jeg måtte motbevise det for meg selv. Nå tror jeg at jeg vet det fulle navnet ditt, adresse (1 av 2), telefonnummer, en drøss med brukernavn og epostadresser du blandt annet bruker i forbindelse med kjøp og salg på nettet. :p

8595717[/snapback]

 

Ikke for å mase, men jeg har sendt deg et par PM uten å ha fått svar, der jeg spør om hva du fant ut og hvordan du fant det ut, så jeg kansje kan unngå å gjøre samme feil igjen. Tviler egentlig på at det er meg du har funnet, men er best å være på den sikre siden.

Venter spent på svar, da på PM selvfølgelig. :)

Lenke til kommentar
Når man laster opp bilder så må man hake av på følgende:

"I certify that I have the right to distribute these photos and that they do not violate the Terms of Use."

 

I Terms of Use står det:

"You may not post, transmit, or share User Content on the Site or Service that you did not create or that you do not have permission to post"

 

Er vel rimelig klart at man faktisk ikke kan legge ut bilder av hvem/hva som

helst?

Seff kan man gjøre det fysisk, men i en eventuell rettsak, så ville

man tapt på dette grunlaget.

8664942[/snapback]

 

I en eventuell rettsak ville du vel uansett tapt på det grunnlaget at norsk lov også forbyr å laste opp bilder av folk uten samtykke.

 

AtW

Lenke til kommentar
Skjønner egenlig ikke hvorfor det skulle gjøre så mye mer å ha navnet sitt på internett enn andre steder. Det er jo mange som vet navnet ditt i det virkelige liv, så hvorfor ikke på nettet? Hvis det for eksempel har stått om deg i avisa, kan hvem som helst gå inn på telefonkatalogen.no og finne både telefonnummer og adresse.

8597357[/snapback]

 

 

Sant som du sier der, men i det øyeblikket man legger seg ut på facebook sitter man mer søkelyset på seg selv. Noe som kan ende med at du blir gjerne googlet f.eks, noe som du ikke ville blitt gjort før. Evt. ville det isåfall være av dem som kjenner deg. Om du skjønner poenget mitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...