Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, du kan maile dem og spørre om de kan sette inn det, men som sagt, pcen er så billig at det er greit å bare ta 1GB til. Var vel også nevnt noe med dual channel og 2 like kort elns, vet ikke hvor stor virkning det har.

 

Du tenkte på den andre pcen, bare se bort fra det over da :p

 

Edit: Da blir jo bare GS1 enda dyrere :|

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

2 gb holder ett år til, og til den tid får jeg meg en ny stasjonær! (god ide :D) dessuten følger mus og ryggsekk med ^^, de pleier jo å koste litt bare dem, så alt i alt viss man trekker vekk si 800 for musa og ryggsekken, pluss at vi trekker vekk 1500 for vista ultimate (tar sånn cirka tal) så koster pcen rundt 12000. Så prisen er faktisk mye det samme.

Lenke til kommentar

Ja, da var min IFL90+ i hus, og den skal mest sannsynlig sendes tilbake. Maken til dårlig skjerm har jeg aldri sett. Med andre ord, Compal har driti seg SKIKKELIG ut når det gjelder glossy skjermene.

 

Min gamle fujitsu siemens viser hvertfall svart som svart, og ingen stygge backlights er synlig å se, men på Compalen her så er det bare sjukt hvor dårlig det er. Skjermen er skarp og alt det der, men svart er rett og slett grått og backlight er synlig i topp og bunn. Ikke nok med det, men innsynsvinklen er også dårligere enn min fujitsu.

 

Innsynsvinkelen hadde ikke vært så farlig for meg, hadde bare skjermen faktisk vært svart. Jeg er ufattelig skuffet over dette. PC'n er bra på ALLE andre områder, men så kommer skjermen inn, noe man ser mest på på en bærbar, og ødelegger alt.

 

 

Og ja, det ser faktisk slik ut....

post-7291-1183461453_thumb.jpg

post-7291-1183461581_thumb.jpg

post-7291-1183462135_thumb.jpg

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Så er det da snakk om oppløsningen da. Vet at Compal selv slaktet glossy panelene i større oppløsing, men dette tyder på at de glossy panelene på lavere oppløsning også er ytterst dårligere.

 

På en eller annen måte håper jeg at dette er mulig og fikses hos Multicom ved bytte av skjerm eller lignende, for resten av datamaskinen er alt jeg ønsker meg. Den er topp, bare skjermen som skuffer.

 

Jeg har ikke merket noe løst tastatur som andre her har sagt.

Lenke til kommentar
Hva er det du har tatt bilde av? er det en svart skjerm på IFL90+ eller er det en fade? blå skjerm? Forstod ikke helt :|

8993003[/snapback]

 

Det er svart... Skal være. Minner mer om grå. Kjørte en film. Du ser forskjellene gofdt på bare svart windows bakrund også. Det skal ikke være slik. Alle andre bærbare jeg har tilgjengelig her i huset er ikke slik. Må være en feil.

 

Har sendt mail til multicom med bilder og spurt om det er mulighet for å bytte skjerm elelr lignende.

Lenke til kommentar

om ingen skal komme med "all de negative dritten" hvordan skal vi som ikke har bestillt da klare å få ett realt bilde av hvordan maskinen egentlig er? og om du allerede har bestillt og ikke vil vite noe mer enn det du allerede vet, slutt å sjekk forumet å heller benytt deg av angrefristen om du ikke er fornøyd når du får den ;P

 

Ble litt nyskjerrig selv på dette med skjermene.... har alle dette problemet eller er det bare glossy skjermen? det har jo vært litt fram og tilbake med compal skjermene, først ble de levert med 2 matte skjermer, så 2 glossy, og nå en glossy og en matt... kanskje det er noe bak dette?

 

Til dere som har fått maskinene, opplever dere også at skjermene er helt elendige, eller er dette ett engangstilfelle blandt oss forumbrukere så langt? kan det være at det bare er en feil hos fUsiOn, eller kan det være at det er glossy skjermen som ER elendig? om det er tilfellet, er den matte skjermen OGSÅ elendig? =P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...