Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Synd at de ikke har klart å få med DVI på denne modellen heller :(

 

 

Problemet er vel nVidia, ikke produsentene? Vil være veldig rart av f.eks zepto å vente med DVI bare for moroskyld! Tror nok grunnen er at det rett og slett ikke er klart fra nVidia sin side?!!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg for min del regner med at det bare har gått litt for hos Multicom. PCen ble vel lagt ut i går eller noe sånt noe.

 

Så jeg antar, og håper, at bare de får litt tid på seg så kommer et par flere konfigurasjonsvalg.

 

Jeg har forøvrig sendt mail til Multicom om dette og noen flere punkter. Poster relevant info fra svaret her når jeg mottar noe svar :)

 

EDIT: Og jeg har generelt vært veldig fornøyd med svartid på mail hos multicom (ofte i løpet av timen! :D), så hvis spørsmålene mine ikke er for vanskelige håper jeg å få et svar i morgen :)

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Ser ut som en lekker laptop det der, var det snakk om 5 timers batteri levetid? Er det med 9 cellers battery eller 6 celler? En ting jeg ser som en mangel er at minnefrekvensen er lav, ettersom Santa Rosa støtter hele 800 Mhz, så vil det jo være naturlig å bruke 800 Mhz minne istedenfor det gamle 667 Mhz. Zepto kan jo bli konfigurert med 800 Mhz minne så hvorfor ikke compal. Og dette turbominne opplegget høres spennende ut altså. 800 Mhz med turbominne, da snakker vi altså, men er mulig man kan konfigurere dette inn via multicom senere. Noen som har hørt noe om det?

Lenke til kommentar
Ser ut som en lekker laptop det der, var det snakk om 5 timers batteri levetid? Er det med 9 cellers battery eller 6 celler? En ting jeg ser som en mangel er at minnefrekvensen er lav, ettersom Santa Rosa støtter hele 800 Mhz, så vil det jo være naturlig å bruke 800 Mhz minne istedenfor det gamle 667 Mhz. Zepto kan jo bli konfigurert med 800 Mhz minne så hvorfor ikke compal. Og dette turbominne opplegget høres spennende ut altså. 800 Mhz med turbominne, da snakker vi altså, men er mulig man kan konfigurere dette inn via multicom senere. Noen som har hørt noe om det?

8720189[/snapback]

Var det ikke det vi fant ut at ikke var riktig i zepto-tråden? (det som er uthevet)

Det var i allefall noen som påstod at 667 MHz var maks, og at det var unødvendig med 800. Det er ikke bekreftet, men.

Lenke til kommentar

Hev inn en bestilling selv nå, med postoppkrav. Compal ser ut til at "vinner" denne omgangen av bærbare PCer. Bestiller kanskje en 2,5" SSD løst, som jeg putter inn når den blir tilgjengelig.

 

Uansett, skulle det vise seg at jeg vil ha noe annet har jeg jo 2 uker til å avbestille på. Er det et bra kjøp så ligger jeg blandt de første i køen :)

Lenke til kommentar

Vil et 9-cellers batteri stikke ut fra PC-en (IFL 90) bak?

 

Jeg oppdaget nettopp en mangel på IFL 90 for meg. Den har matt-skjerm, ikke Glare. Jeg ser at andre utenlandske butikker som selger denne selger med glare-skjerm, og det er dermed vanvittig surt at Multicom ikke gjør dette.

Lenke til kommentar
Vil et 9-cellers batteri stikke ut fra PC-en (IFL 90) bak?

 

Jeg oppdaget nettopp en mangel på IFL 90 for meg. Den har matt-skjerm, ikke Glare. Jeg ser at andre utenlandske butikker som selger denne selger med glare-skjerm, og det er dermed vanvittig surt at Multicom ikke gjør dette.

8720285[/snapback]

 

Et 9-cellers batteri stikker ut bak ja. Det er selvfølgelig smak og behag, men jeg syns det er mye bedre med matt skjerm enn glare!

Lenke til kommentar

Hva er foskjellen på WSXGA og WSXGA+? ser at Compalen har WSXGA+ mens Zeptoen har WSXGA.... Men begge står oppskrevet med lik oppløsning (1680x1050) Hva er forskjellen?

 

Så nå at begge PCene har WSXGA+ skjerm :p var en liten skrivefeil hos netshop :p

Endret av Dhack
Lenke til kommentar

har kanskje tenkt til å anskaffe meg en IFL 90 men jeg vet ikke om den er verd prisen går i 8. klasse så jeg har ikke all verdens med penger. Tror dere at den komemr til å gå ned i pris snart eller kommer den til å ligge på det samme det neste halv året

Lenke til kommentar
har kanskje tenkt til å anskaffe meg en IFL 90 men jeg vet ikke om den er verd prisen går i 8. klasse så jeg har ikke all verdens med penger. Tror dere at den komemr til å gå ned i pris snart eller kommer den til å ligge på det samme det neste halv året

8722953[/snapback]

Den går nok ikke ned i pris med det første nei. Den er jo akkurat lansert. I tillegg koster den allerede langt mindre enn tilsvarende PCer fra andre merker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Skal ha Compac IFL90, det eneste jeg lurer på er om det er smart å bestille allerede så jeg kommer lengre frem i køen (om det er noen)? :)

Lenke til kommentar
Skal ha Compac IFL90, det eneste jeg lurer på er om det er smart å bestille allerede så jeg kommer lengre frem i køen (om det er noen)? :)

8723453[/snapback]

Hvorfor ikke? Velg postoppkrav så betaler du ikke før du mottar den og kan avbestille frem til den blir sendt ut.

Lenke til kommentar
Skal ha Compac IFL90, det eneste jeg lurer på er om det er smart å bestille allerede så jeg kommer lengre frem i køen (om det er noen)? :)

8723453[/snapback]

 

De pleier som regel ikke å trekke penger fra bank kontoen din før de sender ut da, mulig de ikke har lov, er usikker. Eneste er at VISA pleier som regel å "reservere" de pengene du brukte til å bestille laptopen. Og hvis du da avbestiller så vil pengene bare bli liggende på kontoen din.

Lenke til kommentar

Ja.. Ut ifra det jeg har lest så stikker 9cells batteriet ut!

 

Vil bare få bekreftet at den kan dra spill greit med dette oppsettet:

 

Intel Core 2 Duo T7300 2.00GHZ 4MB Cache

160GB SATA 5400RPM 2.5" (160GBSATA54002.5)

2GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 1GB)

Intel® Turbo Memory 1GB [+319,-]

+ den blåtann saken..

 

Skal brukes mest til skole osv da, men vil gjerne henge litt med på diverse små LAN osv.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...