Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132
Skal ha Compac IFL90, det eneste jeg lurer på er om det er smart å bestille allerede så jeg kommer lengre frem i køen (om det er noen)? :)

8723453[/snapback]

Hvorfor ikke? Velg postoppkrav så betaler du ikke før du mottar den og kan avbestille frem til den blir sendt ut.

8723833[/snapback]

Greit, da tror jeg bestiller i dag. Men, jeg har også tenkt og kjøpe en mus og en Trust ryggsekk i samme slengen. Blir disse sendt samtidig eller blir de sendt med en gang? Bare så jeg slipper å få pakken på døra (orker ikke å gå opp til postkontoret) når jeg ikke har tatt ut penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Jeg skrev i kommentarfeltet at jeg ønsket samlet levering av alle varene. Håper det går greit.

8724781[/snapback]

Da satser vi på det :)

Lenke til kommentar
Ja.. Ut ifra det jeg har lest så stikker 9cells batteriet ut!

 

Vil bare få bekreftet at den kan dra spill greit med dette oppsettet:

 

Intel Core 2 Duo T7300 2.00GHZ 4MB Cache

160GB SATA 5400RPM 2.5" (160GBSATA54002.5)

2GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 1GB)

Intel® Turbo Memory 1GB [+319,-]

+ den blåtann saken..

 

Skal brukes mest til skole osv da, men vil gjerne henge litt med på diverse små LAN osv.. :p

8724547[/snapback]

 

Ut i fra hva jeg har fått med meg så skal det kjøre de fleste spill greit :thumbup:

Jeg hadde nok valgt raskere harddisk, men 160 GB 5400RPM er ingen dårlig valg.

 

Har lyst til å bestille samme maskin, men tror jeg venter litt til, på noen tester av maskinen, sammenlikninger med andre maskiner osv.

Lenke til kommentar
EDIT: Og jeg har generelt vært veldig fornøyd med svartid på mail hos multicom (ofte i løpet av timen! ), så hvis spørsmålene mine ikke er for vanskelige håper jeg å få et svar i morgen

Jeg tenkte selvsagt ikke over at det var 2.pinsedag i dag... Satser på at får svar i morgen da ;)

 

Uansett, skulle det vise seg at jeg vil ha noe annet har jeg jo 2 uker til å avbestille på. Er det et bra kjøp så ligger jeg blandt de første i køen

Samme taktikk som meg - også ber jeg på mine knær om at det kommer en test i løpet av disse to ukene... :D

 

Jeg oppdaget nettopp en mangel på IFL 90 for meg. Den har matt-skjerm, ikke Glare. Jeg ser at andre utenlandske butikker som selger denne selger med glare-skjerm, og det er dermed vanvittig surt at Multicom ikke gjør dette.

Send en mail til de. Hvem vet? Kanskje de kan skaffe en?

 

De sa vell det om forrige generasjon og, men den greide "bare" 4 timer, noe som uansett er bra

Jeg har jo skryti en del av denne IFL90, men her er jeg enig med deg ja. Hør ALDRI på hva butikkene selv sier om batteritider. Tror jeg sjelden har sett en som stemmer med det som testresultater viser...

 

Hva er foskjellen på WSXGA og WSXGA+

WSXGA er 1600*1024, mens WSXGA+ er 1680*1050, ikke akuratt store forskjellen altså... Display Resolution

 

Den går nok ikke ned i pris med det første nei. Den er jo akkurat lansert. I tillegg koster den allerede langt mindre enn tilsvarende PCer fra andre merker.

Jeg er enig med deg i at prisen trolig ikke går veldig mye ned med det første. Men nå spør han så mye som 6 mnd frem. Jeg føler meg ikke like sikker da...

 

Spesielt hvis han kunne være interisert i å drøye enda et par måneder så man kommer over julehandelen... Jeg føler meg i alle fall ikke sikker på at prisene ikke har sunket noe da.

 

De pleier som regel ikke å trekke penger fra bank kontoen din før de sender ut da, mulig de ikke har lov, er usikker. Eneste er at VISA pleier som regel å "reservere" de pengene du brukte til å bestille laptopen. Og hvis du da avbestiller så vil pengene bare bli liggende på kontoen din.

De har ikke lov til å trekke pengene før varen er klar til å sendes nei. Mener at dette skal være korrekt.

 

Så det vanlige er at VISA trekker pengene for et par dager, også kommer de plutselig tilbake før de igjen blir borte når levering er klar.

 

Vil bare få bekreftet at den kan dra spill greit med dette oppsettet:

Så sant ikke Compal har driti fullstendig på draget så skal du kunne spille alle spill med det oppsettet. Jeg vil tro dette vil være noe av det bedre man får på bærbare PCer det nærmeste året (med unntak av desktoperstattere da). Helt sikre kan man dog selvsagt ikke være før testene begynner å komme. Men hvis det hvis det skulle være noen problemer er det nok ikke oppsettet ditt - det skulle være mer enn bra nok :)

 

Greit, da tror jeg bestiller i dag. Men, jeg har også tenkt og kjøpe en mus og en Trust ryggsekk i samme slengen. Blir disse sendt samtidig eller blir de sendt med en gang? Bare så jeg slipper å få pakken på døra (orker ikke å gå opp til postkontoret) når jeg ikke har tatt ut penger.

Nå husker jeg ikke helt hvordan dette er hos Multicom. Men HVIS de ikke har et trinn i bestillingsrutien sin hvor man blir spurt om hvordan man ønsker levering (fortløpende/samlet) så leveres alt samlet. Dette fordi flere leveranser betyr høyere porto og det vil de selvsagt ha deg til betale. Så har de ikke satt opp noe valg her er det nok helt sikkert at alt blir levert sammen. Har de et sånt valg: Bare sørg for å krysse av riktig :)

 

EDIT: Og for å være sikker er det sikkert lurt å gjøre som Blib foreslår ja: Å skrive dette i kommentarfeltet. Så forøvrig ikke at Blib hadde svar ført jeg selv postet...

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Nye bilder fra Marasst Inc. som holder til i Taiwan og er en av de to store (Anadem, også Taiwansk, er den andre) Compal distributørene.

 

IFL90

IFL90 MA

 

IFT100

IFT100 MA

 

Det diskuteres på notebookrevview.com om MA kan stå for matt, altså matt skjerm, men ingen vet vel helt...

 

Første post er oppdatert. EDIT: Det endte med at jeg omstrukturerte hele den 1.posten, i tillegg til å slette litt foreldet informasjon. Forhåpentligvis noe lettere å finne frem nå. Men lite ny informasjon for dere som har lesten både den og resten av tråden før...

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Endelig noen skikkelige bilder av denne meget geniale maskinen. Den ser riktig lekker ut med svar pianolakk på lokket og en matt svartfarge ellers. Jeg blir bare mer og mer forelsket i denne pc-en og nå er det snart ingen vei tilbake. Om Multicom greier å skaffe til veie en glossy/glare-skjerm i tillegg er det bare en veldig dårlig omtale som kan ødelegge det hele for meg.

Lenke til kommentar

Funker'nte sånn veit du. Har man finni ei jævlig bra dame på dansegulvet så stopper man ikke opp og sier til seg selv: "Nei, nå må jeg jaggu begrense meg litt. Må jo vente til dama har vært testa av dinside.no/damer og hardware.no/ot-baren/dametest".

 

Nei, er man forelska så er man forelska :!:

 

- Amund

* Nerd til dovre faller.

Lenke til kommentar

Multicom og Whitebox er to helt forskjellige firmaer ja. Heldigvis. Multicom har jo eksistert i 10 år, LENGE før Whitebox startet opp.

 

Forøvrig har vel heldigvis Whitebox gått dukken for litt siden. Kjedelig for de som har handla der - men bra for nye potensielle kjøpere.

 

- Amund

Lenke til kommentar

Har nå fått svar på mailen min til Multicom. Først fikk jeg bekreftet at midten av juni fortsatt er forventet leveringsdato. Også er det en ganske stor positiv overraskelse til orresnei her :)

 

1. "Alle" andre utsalg jeg har sett så langt har solgt IFL90 med glossy-skjerm. Stemmer det at modellen deres vil være matt?

Foreløpig kommer denne med matt skjerm.  Vi vil få den med blank skjerm litt senere, jeg vet ikke når.
Så da er det bare å vente orresnei :D

 

2. Dere tilbyr kun et optisk drev? Jeg tenker opp mot mulighet for å oppgradere til HDDVD.

Vi tilbyr ikke annet foreløpig. Brenneren kan enkelt byttes ut med en annen, men foreløpig har vi ikke sett noe behov for dette.

3. Det står under spesifikasjoner at PCen har mulighet for TV-tuner. Men i konfigurasjonen har man ikke mulighet til å legge til dette...

TV- tuner vil komme litt senere, og kan enkelt bestilles og ettermonteres.
Har her stilt et oppfølgingsspørsmål med om tuneren kan gjøres tilgjengelig før utsendelse begynner i midten av juni eller om dette trolig blir for tidlig.

 

4. Mange amerikanske webshoper tilbyr Artic Silver 5, noen mulighet for å få dette hos dere?

Nei, det har vi ikke

5. Vil man i tillegg til et 9-cellers batteri kunne benytte et 6-cellers batteri i denne PCen?

Det regner jeg med, men modellen er for ny til at jeg har svar på det.
Har stilt et oppfølgingspørsmål med om de vet noe om sånn ca. hvor lenge det går til man kan få kjøpt med ekstra batterier.

 

6. Zepto tilbyr 12-cellers batteri, noen mulighet for at dere vil tilby det etterhvert?

Det har ikke blitt tilbudt hittil, men jeg kan selvsagt ikke utelukke at det ikke vil komme
MERK: Svaret har litt med hvordan jeg stilte spørsmålet (noe jeg gjorde anderledes enn det jeg har skrevet her), så IKKE tolk dette som et signal på at 12-cellers batteri kommer med det første...

 

7. Ga de bare beskjed om at jeg syns de tok seg vel godt betalt for å få 7.200 rpm på diskene ;)

 

8. Spurte om hvorfor de maks tilbød 2 GB ram, og om det var noen mulighet for at de økte denne etterhvert.

Fikk ikke noe svar, og derfor spurt på nytt :cool:

 

 

Vil igjen rose multicom for raskt mailsvar! :)

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Huff :p lurer på hvilken DX10PC jeg skal velge :( Er det sånn at IFL90 har Ctrl og Fn feil?

 

Jeg må finne ut om jeg er villig til å betale 1000 kroner mer for en PC med like spessifikasjoner bare for å få ctrl på riktig plass :p I tillegg så få jeg jo også med den turbominne tingen også!

Lenke til kommentar

Ctrl og fn feil vei ja.

 

Hadde det bare vært det hadde jeg seriøst vurdert å legge på en tusenlapp for å få få de riktig vei :p Men det som vippa det for min del er spesielt battertiden. En time ekstra eller noe sånt noe er jo rimelig mye. Også i tillegg designet.

 

Forutsatt at det er 6625 du refererte mot da...

 

- Amund

Lenke til kommentar
Ctrl og fn feil vei ja.

 

Hadde det bare vært det hadde jeg seriøst vurdert å legge på en tusenlapp for å få få de riktig vei :p  Men det som vippa det for min del er spesielt battertiden. En time ekstra eller noe sånt noe er jo rimelig mye. Også i tillegg designet.

 

Forutsatt at det er 6625 du refererte mot da...

 

- Amund

8730575[/snapback]

 

Hehe :p tenkte forresten ikke på batteritiden;) På noen PCer så kan man jo endre på Fn/Ctrl plasseringen i BIOS... håper dette er tilfellet med denne Compalen;) Men hvorfor har man egentlig byttet plass på disse knappene? Etter det jeg skjønner så er flertallet for at man skal ha den klassiske? (Ctrl ytterst)

 

Synes også designet er finere på IFL90 som du sier ;)

Endret av Dhack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...