Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Noen nye bilder har kommet ut av IFL90. Disse er fra manualen og man skulle jo da tro at dette er svært nærme slik PCen blir seende ut.

 

Fronten.

Høyresiden.

Venstresiden.

Baksiden.

Undersiden.

 

Og for spesielt interisert:

Her er hele manualen. (OBS ca. 12MB).

 

Og her er resten av bildene fra manualen. Spesielt er det et par bilder der av PCen "sammenklappet" som mangler blandt de 5 øverste linkene...

 

 

 

Fy faaan, så jeg venter på denne PCen nå! :D

 

- Amund

EDIT: La til siste linken.

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ai ai :D Hvis man velger 2GB med minne, pluss 1GB med "turbominne"? Noen som vet noe mer om denne turbominne saken?

8705869[/snapback]

 

Er NAND minne, mistenker at det funker noe liknende swapfila til Windows, bare at den ligger på den 1BG turbosaken.

 

Valgte det sjølv, for 300,- meir, kvifor ikkje :)

 

Bestilte eg, 2,2ghz, 2gb minne, 1gb turbosak, 100gb 7200 hd, ingen programvare. 12500 pluss frakt ca.

Endret av kosh
Lenke til kommentar

Multicom har fortalt meg at de regner med å legge ut IFL90 for salg i løpet av 1-2 uker.

 

Om det betyr at de får den på lager samtidig vet jeg ikke.

 

Dere som har bestilt: Hvor har dere bestilt? Hos XoticPC? Dere er i så fall klar over at dette en webshop som holder til i USA? Og at ved eventuelle garantisaker så er det amerikansk lovgivning som gjelder + at PCen må sendes over "dammen"?

 

Hvis dere er klar over det er det jo ikke noe problem, men ettersom det er jeg som har posta linkene ville jeg bare forsikre meg om at dere er klar over dette....

 

- Amund

Lenke til kommentar

Nå veit jeg ingenting om hva multicom vil gjøre. Det kan jo være at de vil justere noe.

 

Men, det man vel kan forvente er at Compal ikke vil endre prisene på noen måneder. Så slik sett tror jeg at om 14-dager er det i så fall ikke snakk om de store endringene - i hovedsak bestemmes jo prisene av prisen Compal tar...

 

Men noe endring i pris kan man jo aldri utelukke.

 

Jeg for min del går derimot for å bestille veldig snart slik at ligger langt foran i køen :cool:

 

- Amund

Lenke til kommentar
Det var kjapt av multicom! Håper de får inn utgaven med WXGA-skjerm og den med 14" etterhvert og, WSXGA+ blir i minste laget for mine øyne.

 

Når det gjelder IFT100 (14") så sier vel ryktene at det vil ta noe lenger tid før denne kommer på markedet. Om en måneds tid eller noe sånt noe.

 

- Amund

Lenke til kommentar
Ser bra ut, men uaktuell pga at tilkoblingene er på siden. dvs strøm, nettverk osv.

 

Hvorfor ikke ha disse på baksiden??

 

Samme med det utstikkende batteriet, er det så utrolig vanskelig å unngå at det stikker ut bak maskinen?

8706438[/snapback]

Det utstikkende batteriet er vel 12-cellers. 6 og 9 cellers batteri stikker nok ikke utenfor...

Lenke til kommentar
Ser bra ut, men uaktuell pga at tilkoblingene er på siden. dvs strøm, nettverk osv.

Når det gjelder nettverk er jeg enig med deg - den burde absolutt vært bak. For min del er imidlertid ikke dette nok for meg til å gjøre PCen uaktuelt - jeg liker alt annet med den: Design, ytelse og pris :)

 

Når det gjelder strømkontakten derimot så syns jeg ikke dette er noe stort problem. Dette fordi i motsettning til tp-kabler så er strømkontaktene stort sett vinklet. Og da gjørdet i alle fall ikke meg noe om den er på siden.... :)

 

Samme med det utstikkende batteriet, er det så utrolig vanskelig å unngå at det stikker ut bak maskinen?

Det er vel plassmangel da :cool:

 

Alternativt så kan man jo ta et 6-cellers batteri da - dog er det noen som påstår at IFL90 med 1680*1050 kun passer med 9-cellers. Håper ikke dette er tilfellet, da jeg for min del ønsker å både ha et 9-cellers og et 6-cellers...

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Det utstikkende batteriet er vel 12-cellers. 6 og 9 cellers batteri stikker nok ikke utenfor...

Desverre - jeg har foreløpig ikke hørt noe om 12-cellers batteri til Compalmaskinene. Så det er nok 9-cellers batteriet som stikker ut :(

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Synd at de ikke har klart å få med DVI på denne modellen heller :(

 

Ellers er jeg selv eier av HEL80 og syns den er veldig bra. Var noen som nevnte viftestøy tidligere. Jeg har faktisk begynt å oppleve litt støy selv også, dog kun når jeg driver på med krevende oppgaver (er en egen tråd om viftestøy på HEL80). At batteriet stikker ut bak har ingen praktisk betydning, den passer i alle laptopvesker og mapper jeg har prøvd (15,4").

 

Ser også at de har flyttet fingeravtrykkleseren ut til høyre. Kan ikke helt forstå hvorfor, for den er overhodet ikke i veien på HEL80. Når det gjelder å bruke den til word-dokumenter og lignende, så går det mest på programvaren. Er vel Omnipass (et-eller-annet) som kontrollerer hva du kan bruke den til. Men kan bekrefte at du kan bruke den på windows-innlogging og passord på nettet.

 

Tror uansett at dette kan bli en slager! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...