Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Har selv kjørt Ubuntu 64 bits (standardversjonen) på min IFL90+ og det har fungert klokkefint. Eneste "problemet" er at Ubuntu ikke skrur av lyden på laptop-høytalerne alltid når jeg plugger i hodetelefoner eller høytalere i lydutgangen. Men ellers har Ubuntu fungert rett ut av boksen hos meg. Riktignok måtte jeg installere en skjermkort-driver (men denne kunn jeg lett installere via Ubunutu). Så alt i alt er dette en utmerket maskin å kjøre Ubuntu på. Virker som om brukeren over meg har samme opplevelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hiver inn denne posten mens jeg leter etter en løsning: Har hevet i 1 av 2 minnebrikker (ville ikke starte med begge to) og nå har skjermkortet for lite ressurser, så jeg har 800x600 oppløsning. Har lasta ned ny BIOS fra Intel, men når jeg kjører .exe-fila får jeg error om at Open failed på bios-fila. Hvordan flasher jeg?

 

Jeg ser forresten at den prøver åpne BIOS.WPH, men den fila finnes jo ikke i mappen. Må den extraces på en eller annen måte først fra filene?

 

Ved renaming av WPH-fila får jeg ny error: kan ikke flashe hvis en Memory Manager, f. eks EMM386 er tilstede.

 

Edit: All good. For alle andre som sliter: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....=15104&st=0 Last ned fila, brenn ut, reboot, trykk OK. Vent, skru av AHCP (Hvis du bruker vista) og vips. Alt klart.

Endret av Blib
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så, da er min IFL90+ sendt inn til multicom for andre gang, med samme feil. At den ikke vil starte / dødt hovedkort (viften går, men ingenting skjer). En ganske vanlig feil med denne PCen har jeg hørt. Forrige gang satte de inn nytt hovedkort, og jeg tipper de gjør det nå også.

 

Om jeg får samme feilen enda en gang etter at jeg får den tilbake, er det da jeg har rett på heving av kjøpet ifølge forbrukerkjøpsloven, eller må de reparere den enda en gang før jeg har den retten?

 

Og er det noen andre som har fått igjennom å heve kjøpet sitt? Hvordan gikk dere isåfall fram, og hva fikk dere tilbake?

Endret av Elohsral
Lenke til kommentar
Har selv kjørt Ubuntu 64 bits (standardversjonen) på min IFL90+ og det har fungert klokkefint. Eneste "problemet" er at Ubuntu ikke skrur av lyden på laptop-høytalerne alltid når jeg plugger i hodetelefoner eller høytalere i lydutgangen. Men ellers har Ubuntu fungert rett ut av boksen hos meg. Riktignok måtte jeg installere en skjermkort-driver (men denne kunn jeg lett installere via Ubunutu). Så alt i alt er dette en utmerket maskin å kjøre Ubuntu på. Virker som om brukeren over meg har samme opplevelse.

Kan bekrefte dette. Har kjørt Ubuntu på maskinen siden jeg kjøpte den for 1,5 år siden og det er en god maskin å kjøre Ubuntu på. Har samme problemet som deg med hodetelefonene, men det løses enkelt ved å ta pluggen ut og inn igjen for meg. Alt fungerer som det skal utenom fingeravtrykk leseren, men den bruker jeg aldri uansett. Må si jeg ble ganske imponert da jeg fikk mitt speilreflekskamera, og fant ut at jeg bare kunne ta ut minnebrikken å plugge den rett in i pc-en, og ble møtt av en dialogboks som spurte om jeg ville importere bildene. Så om noen vil prøve ubuntu på pcen så kan jeg anbefale det.

Lenke til kommentar

Da var det min tur til å løpe på problemer med denne (ifl90).

 

Har sjekket innom her litt og sendt mail til Multicom med gjevne mellomrom

de siste måndene nå, da jeg syntes dataen ble litt for varm og slo seg av

til tider.

Da fikk jeg det standard "åpne og fjern støv..." svaret.

Gikk greit etter ganske jevnlige åpninger og god bruk av luft-på-boks.

 

MEN NÅ gikk driten til he**ete.

 

Det startet med at det kom blåskjermer med errormsg: "Hardware Malfunction", "System Halt", "Contact Vendor.." og etter dette, da jeg har prøvd å reboote, så er skjermen helt grå, mens datamaskinen starter vanlig baki der. (Windows lyder osv.)

 

Så det jeg lurer på er om det er noen her som har opplevd det samme med maskinen sin og hva gjorde dere da? (obs. skjedde under Naxx 25 mann~, så er ganske frustrert)

Lenke til kommentar
Finn ut kva som står blå blåskjermen. Ta et bilde av det elns. Søk opp i google og prøv og reparer..

 

Btw, nokon her som brukar XP på IFL90+? Har problemer med at explorer.exe avlusttar seg sjølv i gjevne mellomrom.

 

"Det startet med at det kom blåskjermer med errormsg: "Hardware Malfunction", "System Halt", "Contact Vendor.."

 

Er dette som står på den, ikke noe detaljert.

Googla på dette, men det var mye foskjellig med svar + de som lignet mest på

min feil fikk aldri svar selv.

Men den er sendt inn nå til Multicom. Hadde vært flott om noen med samme

erfaring hadde postet hva som skjedde videre :3

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvilke drivere fra www.laptopvideo2go.com/ er det jeg skal bruke på min IFL 90+? GF 8600m. Alle driverene jeg har prøvd hakker i team fortress 2 på laveste og anbefalt grafikk innstillinger.

 

En annen ting. Er det noen andre som sliter med at tastaturet ikke henger med når en skriver fort. Jeg skriver ikke spesielt fort, så det er ikke problemet. Den har vert på reperasjon, det ble bdre, men ikke perfekt.

Lenke til kommentar
Hvilke drivere fra www.laptopvideo2go.com/ er det jeg skal bruke på min IFL 90+? GF 8600m. Alle driverene jeg har prøvd hakker i team fortress 2 på laveste og anbefalt grafikk innstillinger.

 

En annen ting. Er det noen andre som sliter med at tastaturet ikke henger med når en skriver fort. Jeg skriver ikke spesielt fort, så det er ikke problemet. Den har vert på reperasjon, det ble bdre, men ikke perfekt.

 

Kan vel bruke driver fra nvidia.com, ligger drivere for notebooks der nå.

 

Disable/endre touchpad?

http://www.synaptics.com/support/drivers

 

Har hatt min ifl90 i godt over ett år, aldri hatt problemer (Vista 64 bit).

Men nå er jeg da ikke helt låst i toppen heller da, er en vifte i maskinen, DEN holder jeg fri for støv.

 

Flasher bios med USB, funker fett ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg brukt ubuntu en stund, var egentlig ganske fornøyd med det, med unntak av at maskinen bare sluttet å reagere av og til i Firefox. Kunne ikke gjøre noe annet enn å restarte maskinen.. Nå prøver jeg Windows 7 Betaen. Virker gull foreløpig. Men, er noen drivere som mangler. Noen som har peiling på hvor jeg kan finne de? Har ikke helt peiling på hvilke det er som mangler. Kanskje de kommer via Windows update etterhvert. Har prøvd diverse vistadrivere uten hell.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei..jeg har noe lignende problemer som noen over her..

Jeg skulle åpne pcen min for og ta bort litt støv. Men nå vill ikke skjermen skru seg på..

Noen ideer til hva jeg kan gjøre..Er en IFL90+ btw.

Hadde også problemer med at pcen har skrudd seg av i det siste, pluss at spill som ikke lagget før har nå begynnt og lagge..

Tror nok det har noe med skjermkortet og gjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei..jeg har noe lignende problemer som noen over her..

Jeg skulle åpne pcen min for og ta bort litt støv. Men nå vill ikke skjermen skru seg på..

Noen ideer til hva jeg kan gjøre..Er en IFL90+ btw.

Hadde også problemer med at pcen har skrudd seg av i det siste, pluss at spill som ikke lagget før har nå begynnt og lagge..

Tror nok det har noe med skjermkortet og gjøre.

 

Grå skjerm når du booter?

Noen feilmeldinger før dette skjedde?

Lenke til kommentar

Hei

 

Eg sendte mail til Multicom idag.

 

Heisann

 

Kjøpte i sommeren 2007 ein IFL90+ med 9 cellers batteri. No er det batteriet blitt heilt ødelagt og varer maks 1 time/30minutt. Og ettersom eg veit, er garantien på PCbatteri minst 2,5år.

 

mvh. karl erik

 

Og fekk til svar:

 

Hei

 

 

 

 

 

Vi har 1 års garanti på batterier til våre bærbare PCer.

 

 

 

Reklamasjon ift. forbrukerkjøpsloven, som du snakker om, sier at et batteri skal vare i over 2 år, men det sier ingenting om hvordan kapasiteten skal være etter denne tiden.

 

 

 

Her er et utdrag fra et nylig vedtak gjort av Forbrukertvistutvalget angående batterilevetid på batterier i bærbare PCer:

 

 

 

Varigheten av oppladbare batterier reiser vanskelige spørsmål. Dette gjelder for flere typer produkter med slike batterier, herunder bærbare PCer.

 

Det er en kjent sak at batteriets evne til å la seg lade reduseres med tiden. Det samme gjelder brukstiden etter full lading.

 

Hvor raskt og hvor sterkt kapasiteten reduseres kan avhenge av flere forhold, herunder ikke minst den enkelte forbrukerens bruks- og lademønster.

 

Dette gjør det vanskelig å si bestemt hvor lenge et slikt batteri skal vare, og hvor sterk reduksjon av kapasiteten som er akseptabel til enhver tid.

 

I nærværende sak er det opplyst at brukstiden etter full lading ble redusert fra tre timer til en time i løpet av det første året etter kjøpet.

 

I løpet av det andre året ble brukstiden ytterligere redusert til ca 25 minutter. Utvalget har vært i tvil om dette kan gi grunnlag for å konstatere at batteriet ikke har

 

slik holdbarhet som en forbruker kan forvente, jfr. forbrukerkjøpsl. § 15 annet ledd b, men er kommet til at opplysningene ikke gir tilstrekkelige holdepunkter til at denne konklusjonen kan

 

trekkes. FTU har i sak 2007/392 uttalt at dagens PC-batterier kan forventes å ha en levetid på minst to og et halvt til tre år.

 

Det ligger ikke i denne uttalelsen at batteriet skal beholde uforandret kapasitet i denne perioden.

 

Selv om 25 minutter brukstid ikke er mye, kan utvalget som nevnt ikke se at slik forringelse av kapasiteten i løpet av to år i seg selv utgjør mangel etter forbrukerkjøpsloven.

 

 

 

Klageren kan etter dette ikke gis medhold i noen del av klagen.

 

 

 

http://innsyn.e-kommune.no/innsyn_ftu/wfdo...;variant=P&

 

http://innsyn.e-kommune.no/innsyn_ftu/wfin...2008000700&

 

 

 

 

 

Vennligst ta med all foregående korrespondanse når du svarer på denne e-posten.

 

 

 

Mvh.

 

Morten Homdal

 

Teknisk avdeling

 

Multicom Norge AS

 

http://www.multicom.no

 

 

Er det ingenting eg kan gjere for å få eit nytt batteri utanom å kjøpe??

Lenke til kommentar

Grafikkort feil

 

Ja, noen som føler seg truffet?

 

Jeg sitter her med en Compal IFL90+ fra Multicom som nærmer seg

100 grader under spilling. Da slår den seg av.

 

Hva er det å gjøre? Hva gjør Multicom? Er dette en tapsak for meg uansett?

Shoppet vel drittet for 1.5 år siden.

 

Setter pris på alle svar.

Endret av snakzz
Lenke til kommentar

Bump for great justice.. :p

 

Har tenkt litt frem og tilbake, og funnet ut at jeg ikke bruker laptopen så veldig mye for tiden, men at den hadde vært genial å hatt i bilen når jeg kjører på tur. Trenger da en 12volt power converter sånn at jeg får ladet den underveis. Noen som har erfaring med Plazir sin converter? Tror dere denne passer til IFL90+'en min? Eller er det like greit å kjøpe en sånn 12volt til 220volt converter som jeg da plugger laderen i? Noen tips eller anbefalinger til hvor jeg bør handle og hvilket merke? Til nå har jeg bare plugget på iPod'en min, men synes det er litt greiere å forholde seg til en pc mtp spillelister og sånt. Fikler uansett ikke med sånt mens jeg kjører, kommer isåfall til å lukke skjermen på laptop'en og legge den på gulvet ved passasjersetet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...