Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Da sender jeg PCen min IGJEN på mandag.

 

Kan ikke spille FEAR/WoW etc uten at PCen slår seg av, og USB portene på høyre side virker ikke, og det flimrer fortsatt når jeg har en ekstern skjerm tilkoblet. Og JA, jeg har åpnet og rensa ut vifta. Skrudde ut vifta helt og rengjorde både vifte og kjøleribber.

 

JEG ER MØKK LEI MULTICOM!

Endret av zennox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort litt undersøkelser her. Når GPU-temperaturen når 101 grader, så slår PCen seg av, så dette er definitivt et varmeproblem. stabilt ligger min GPU-temperatur i overkant av 75 grader celcius med MSN og Firefox som kjører. Hvor varm er deres core-temperatur når dere ikke kjører tunge programmer?

Endret av zennox
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg kan få festet en tast som har blitt løs? Jeg prøver å presse den på, men den vil ikke henge fast. Vil helst ikke ta i bruk lim, men klarer ikke å få tasten på :( .

 

 

Det er en slags hengsel.

 

Se under tasten så ser du hvordan den funker.

 

Først sklir du den litt på sidelengs, så trykker du.

Lenke til kommentar

Til deg som lurte på rettighetene dine:

 

Multicom har to sjanser til å reparere samme feil. Oppstår samme feil for tredje gang kan du med loven i hånd heve kjøpet.

Det kan ikke Multicom vri seg unna. Bare å dokumentere at du har sendt den inn to ganger før og at den fortsatt har samme feilen, så må de gå med på at du hever kjøpet.

 

Søk på www.lovdata.no på forbrukerkjøpsloven, så finner du de paragrafene du trenger.

Lenke til kommentar

Jeg har på mail at jeg har sendt inn PCen pga flimmer når PCen er tilkoblet ekstern skjerm samt at PCen slår seg helt plutselig av. Problemet har ikke blitt fikset, derimot har jeg fått enda en feil etter at pcen kom tilbake fra reparasjon, for da virket ikke de to usb portene på høyre side.

 

MAO, når den kommer tilbake fra reparasjon nå, og om jeg får samme feil nok en gang, så kan jeg heve kjøpet?

 

Edit: Finner ikke denne loven på lovdata.no, kan noen hjelpe meg? Takk på forhånd..

 

Da har jeg sendt følgende mail til multicom;

 

"Har sett litt rundt på lovdata.no og i henhold til forbrukerkjøpsloven så har jeg rett til å kreve heving av kjøpet dersom dere ikke klarer å reparere følgende feil etter to ganger inne til reparasjon;

 

- Ekstern skjerm flimrer.

- Maskinen slår seg av når den kjører spill.

 

Med tanke på dette vil det være ideelt for dere å få fikset PCen denne runden :)"

Endret av zennox
Lenke til kommentar
Har gjort litt undersøkelser her. Når GPU-temperaturen når 101 grader, så slår PCen seg av, så dette er definitivt et varmeproblem. stabilt ligger min GPU-temperatur i overkant av 75 grader celcius med MSN og Firefox som kjører. Hvor varm er deres core-temperatur når dere ikke kjører tunge programmer?

 

De blir så varme at pc-en slår seg av...

 

Jeg har på mail at jeg har sendt inn PCen pga flimmer når PCen er tilkoblet ekstern skjerm samt at PCen slår seg helt plutselig av. Problemet har ikke blitt fikset, derimot har jeg fått enda en feil etter at pcen kom tilbake fra reparasjon, for da virket ikke de to usb portene på høyre side.

 

MAO, når den kommer tilbake fra reparasjon nå, og om jeg får samme feil nok en gang, så kan jeg heve kjøpet?

 

Edit: Finner ikke denne loven på lovdata.no, kan noen hjelpe meg? Takk på forhånd..

 

Da har jeg sendt følgende mail til multicom;

 

"Har sett litt rundt på lovdata.no og i henhold til forbrukerkjøpsloven så har jeg rett til å kreve heving av kjøpet dersom dere ikke klarer å reparere følgende feil etter to ganger inne til reparasjon;

 

- Ekstern skjerm flimrer.

- Maskinen slår seg av når den kjører spill.

 

Med tanke på dette vil det være ideelt for dere å få fikset PCen denne runden :)"

 

Jeg har hatt pc-en inne 2 ganger, og dette er min tredje gang, dermed, så kan jeg heve mitt kjøp med loven i hånden.

 

Når det gjelder deg, så har jeg hele min mail konveresasjon med multicom. Og jeg kan godt sende den til deg.

 

Og hvis du har noen andre spørsmål angående dette, så skal jeg hjelpe deg :D

 

Jeg er også møkk lei av Multicom... :/

Lenke til kommentar

Uff, kjøpte denne maskina i høst, og etter jul måtte den inn til reperasjon. Blåskjerm og mongoklikk hele tia. (Til og med i word...) Sendte maskina inn til reperasjon og etter over 1 måned fikk jeg den tilbake, uten at Multicom hadde funnet en eneste feil. Da hadde de faen meg formatert og installert en uregistrert version av Vista på maskina! (Hadde xp fra før) Blei så forbanna da den aktiviseringsdriten kom opp etter 30 dager. Ikke en dritt som funka, bare internett explorer. Klarte etter litt triksing å laste ned en vista crack slik at pcn funka igjen.

 

Nå funker den bra, men tørr ikke installere XP igjen i frykt av å få tilbale alle de gamle feila.

Lenke til kommentar

For et års tiden sto valget mellom compal sin IF90+ (?) og zepto sin Znote 6224W

 

Jeg valgte zeptoen og har ikke angret på det. Men PC-en min slet også med at den skrudde seg av, og dette var hva jeg gjorde:

 

Tok på kjølepasta på GPU. Det manglet rett og slett og etter dette har PC-en vært eksemplarisk. Kanskje det er noe som dere bør sjekke også?

Lenke til kommentar
Kan me ikkje få ein ny poll på om

"Er du fornøyd med din Multicom PC"

Ja

Nei

Har ikke

 

Ja! Men da hadde jo "nei" blitt overfylt, og dermed så ville det blitt FOR dårlig reklame for mc. Ikke det at det er noe minus, siden de burde få så flisa fyker!

 

 

For et års tiden sto valget mellom compal sin IF90+ (?) og zepto sin Znote 6224W

 

Jeg valgte zeptoen og har ikke angret på det. Men PC-en min slet også med at den skrudde seg av, og dette var hva jeg gjorde:

 

Tok på kjølepasta på GPU. Det manglet rett og slett og etter dette har PC-en vært eksemplarisk. Kanskje det er noe som dere bør sjekke også?

 

Hei!

 

Jeg stod mellom det samme valget, men av ytelsesmessige- og butikkgrunner, så valgte jeg IFL90+. Jeg synes ikke netshop så noe seriøs ut...

 

Men når det gjelder kjølepastaen, så skal jo dette legges på av produsenten (I dette tilfellet mc) for hvis vi gjør det, så bryter vi garantien..

 

Det er uansett rart om mc ikke har klart å finne ut dette, enda den har vært inne 2 ganger!

----

 

Jeg har noen spm angående div.:

 

1. Hvis jeg skal heve kjøpet, hvor mye penger kan jeg kreve tilbake? La oss si at jeg gav 17000 kroner for pc-en min, hvor mye får jeg tilbake?

 

2. Maskinen min har vært inne 2 ganger, står jeg ved min fulle rett til å heve kjøpet? Jeg mener da at jeg bare sender den inn og legger ved ett brev hvor jeg krever pengene tilbake. Da kommer dette til å knirkefritt uten noen komplikasjoner?

 

3. Hvor lang tid har selger på seg til å refundere mitt beløp?

 

4. Kan jeg kreve tilbake penger som jeg har lagt ut for frakt?

 

5. Kan jeg sende tilbake f.eks ett kjølestativ som jeg kjøpte for å lindre problemet?

 

Håper noen kan svare på dette! Er spørsmål som har plaget meg lenge og jeg har ikke funnet noe svar på det..

 

Hvis det ikke blir noen svar hær, så kan jeg lage en egen tråd..

 

Mvh

Legolin

Lenke til kommentar
Kan me ikkje få ein ny poll på om

"Er du fornøyd med din Multicom PC"

Ja

Nei

Har ikke

 

Hvorfor skal vi ha et svaralternativ "Har ikke"?

 

Irriterer meg allerede at dette alternativet er i den pollen som allerede er i tråden.. Helt uintressant for meg å vite hvem som ikke har den PCen man ønsker å vite hvor mange som er fornøyde med...

 

Og igjen, jeg er kjempefornøyd med min IFL90+!

Lenke til kommentar
1. Hvis jeg skal heve kjøpet, hvor mye penger kan jeg kreve tilbake? La oss si at jeg gav 17000 kroner for pc-en min, hvor mye får jeg tilbake?

 

2. Maskinen min har vært inne 2 ganger, står jeg ved min fulle rett til å heve kjøpet? Jeg mener da at jeg bare sender den inn og legger ved ett brev hvor jeg krever pengene tilbake. Da kommer dette til å knirkefritt uten noen komplikasjoner?

 

3. Hvor lang tid har selger på seg til å refundere mitt beløp?

 

4. Kan jeg kreve tilbake penger som jeg har lagt ut for frakt?

 

5. Kan jeg sende tilbake f.eks ett kjølestativ som jeg kjøpte for å lindre problemet?

 

1) hvis du krever kjøpet hevet som følge av mangler ved varen jfr Forbrukerkjøpsloven §15 skal du få hele kjøpesummen (inkludert frakt) tilbake.

 

2) Hvis den etter 2. gangs reparasjon for samme feil fortsatt har samme problem kan du kreve kjøpet hevet. Hvor knirkefritt det kommer til å gå kommer an på multicom...

 

3) ingen frist er gitt i loven, men det skal skje innen rimelig tid. begrepet "rimelig tid" er dessverre for forbrukerne ett relativt og ganske tøybart begrep.

 

4) fraktkostnader ved kjøp og returnering skal refunderes hvis kjøpet heves av samme årsak som spørsmål 1. Fraktkostnader ved reklamasjon på varen skal dekkes av selger (med mindre det viser seg å ikke være noe feil med varen. Dette sier jeg bare generelt, ikke i forhold til akkurat denne saken).

 

5) bare hvis du er innenfor angrefristen (14 dager etter du mottok produktet) for dette stativet. Dette er å anse som to uavhengige kjøp og det kan du bare få returnert hvis det er feil eller mangler med kjølestativet alene (ps. slike kjølestativer har liten eller ingen effekt uansett, leste du ikke advarslene som er postet mange ganger her på forumet før du kjøpte det?).

Lenke til kommentar
1. Hvis jeg skal heve kjøpet, hvor mye penger kan jeg kreve tilbake? La oss si at jeg gav 17000 kroner for pc-en min, hvor mye får jeg tilbake?

 

2. Maskinen min har vært inne 2 ganger, står jeg ved min fulle rett til å heve kjøpet? Jeg mener da at jeg bare sender den inn og legger ved ett brev hvor jeg krever pengene tilbake. Da kommer dette til å knirkefritt uten noen komplikasjoner?

 

3. Hvor lang tid har selger på seg til å refundere mitt beløp?

 

4. Kan jeg kreve tilbake penger som jeg har lagt ut for frakt?

 

5. Kan jeg sende tilbake f.eks ett kjølestativ som jeg kjøpte for å lindre problemet?

 

1) hvis du krever kjøpet hevet som følge av mangler ved varen jfr Forbrukerkjøpsloven §15 skal du få hele kjøpesummen (inkludert frakt) tilbake.

 

2) Hvis den etter 2. gangs reparasjon for samme feil fortsatt har samme problem kan du kreve kjøpet hevet. Hvor knirkefritt det kommer til å gå kommer an på multicom...

 

3) ingen frist er gitt i loven, men det skal skje innen rimelig tid. begrepet "rimelig tid" er dessverre for forbrukerne ett relativt og ganske tøybart begrep.

 

4) fraktkostnader ved kjøp og returnering skal refunderes hvis kjøpet heves av samme årsak som spørsmål 1. Fraktkostnader ved reklamasjon på varen skal dekkes av selger (med mindre det viser seg å ikke være noe feil med varen. Dette sier jeg bare generelt, ikke i forhold til akkurat denne saken).

 

5) bare hvis du er innenfor angrefristen (14 dager etter du mottok produktet) for dette stativet. Dette er å anse som to uavhengige kjøp og det kan du bare få returnert hvis det er feil eller mangler med kjølestativet alene (ps. slike kjølestativer har liten eller ingen effekt uansett, leste du ikke advarslene som er postet mange ganger her på forumet før du kjøpte det?).

 

Tusen takk for ett meget bra svar! :thumbsup:

 

Jeg var desværre ikke så aktiv på forumet den gangen, men hva er problemet med kjølestativet?

Lenke til kommentar

Ikke noe problem med det, det er bare at det ikke har mye for seg da både stillestående luft inne i kabinettet og kabinettet i seg selv har såpass dårlig varmeledningsevne at det å blåse romtemperert luft på utsiden av dette vil ha liten innvirkning på temperaturen på kritiske komponenter som CPU og GPU. Hvis du bruker PC-en mye på fanget eller myke underlag som for eksempel senga har det en viss effekt fordi du får luft under PC-en, men du kunne oppnådd omtrent samme effekt ved å bare ha en bok eller noe annet stivt under maskinen...

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det er vesentlig forskjell på Compal IFL90+ og JFL92+ når det gjelder varmeutvikling? Den nye cpu'en skal jo etter hva jeg forstår bruke en god del mindre strøm.

 

Det er jo i bunn og grunn den samme pc-en... Men jeg tror ikke det er noen spesiell forskjell...

kan godt hende at den yter litt bedre, men da genererer den mer varme, og etter det jeg har erfart, så er det fortsatt mye varmeutvikling...

Lenke til kommentar
1. Hvis jeg skal heve kjøpet, hvor mye penger kan jeg kreve tilbake? La oss si at jeg gav 17000 kroner for pc-en min, hvor mye får jeg tilbake?

 

2. Maskinen min har vært inne 2 ganger, står jeg ved min fulle rett til å heve kjøpet? Jeg mener da at jeg bare sender den inn og legger ved ett brev hvor jeg krever pengene tilbake. Da kommer dette til å knirkefritt uten noen komplikasjoner?

 

3. Hvor lang tid har selger på seg til å refundere mitt beløp?

 

4. Kan jeg kreve tilbake penger som jeg har lagt ut for frakt?

 

5. Kan jeg sende tilbake f.eks ett kjølestativ som jeg kjøpte for å lindre problemet?

 

1) hvis du krever kjøpet hevet som følge av mangler ved varen jfr Forbrukerkjøpsloven §15 skal du få hele kjøpesummen (inkludert frakt) tilbake.

 

2) Hvis den etter 2. gangs reparasjon for samme feil fortsatt har samme problem kan du kreve kjøpet hevet. Hvor knirkefritt det kommer til å gå kommer an på multicom...

 

3) ingen frist er gitt i loven, men det skal skje innen rimelig tid. begrepet "rimelig tid" er dessverre for forbrukerne ett relativt og ganske tøybart begrep.

 

4) fraktkostnader ved kjøp og returnering skal refunderes hvis kjøpet heves av samme årsak som spørsmål 1. Fraktkostnader ved reklamasjon på varen skal dekkes av selger (med mindre det viser seg å ikke være noe feil med varen. Dette sier jeg bare generelt, ikke i forhold til akkurat denne saken).

 

5) bare hvis du er innenfor angrefristen (14 dager etter du mottok produktet) for dette stativet. Dette er å anse som to uavhengige kjøp og det kan du bare få returnert hvis det er feil eller mangler med kjølestativet alene (ps. slike kjølestativer har liten eller ingen effekt uansett, leste du ikke advarslene som er postet mange ganger her på forumet før du kjøpte det?).

 

Jeg må bare få presisere det du nevner i punkt 1. Selger kan selv bestemme hvilken beregningsmetode som skal benyttes, og de finnes det to av.

1. Refusjon av hele kjøpesummen.

2. Refusjon av kjøpesummen korrigert for verditapet på gjenstanden.

 

Benyttes alternativ to skal det beregnes renter av kjøpesummen. Jeg hevet for en stund siden kjøpet av en 2,5 år gammel 37" flatskjerm. Prisene har stupt, men allikevel valgte butikken å refundere kjøpesummen. Hvorfor de valgte den beregningen kan jeg ikke fatte og begripe, ettersom tv`en minst hadde falt 2/3 av nypris i verdi. Rentene på kjøpesummen er ikke i nærheten av å kompensere for dette.

Antakeligvis valgte de alternativ 1 fordi jeg ville kjørt saken langt for å begrunne lavt verditap, og tiden det tar for butikken å jobbe med saken blir for kostbar.

 

Misforstå meg rett; de aller aller fleste velger alternativ 1. Men jeg ville bare påpeke at det etter loven kan beregnes refusjon på en annen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...