Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tok meg den frihet og testet med husets 24".

 

Det jeg fant ut var at om man satt maskinen i klonemodus (samme på begge skjermene) og man brukte laptopen som hovedskjerm ville man få 1680x1050 på begge skjermene. Da vil også startmenyen vises på begge skjermene.

 

Men om man velger konfigurer uavhengig av hverandre vil begge skjermene ha sin standard oppløsning, men bare skjermen du velger som hovedskjerm vil ha startmeny (i alle fall var det sånn hos meg).

 

 

Forresten, noen som får disse "strømbryter"-usb-sak-knappene ved siden av tastaturet til å virke?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
---- FOR ALLE SOM SLITER MED OVEROPPHETING AV PC ----

 

Jeg vil ikke være enda en av de som kommer og ber om hjelp og reporterer ikke tilbake om ting fungerte eller ikke.

 

Jeg slet LENGE med varm pc under spilling. (WOW) Alltid ville sende den tilbake på reparasjon men det tar 14 dager og 14 dager uten min baby er en evighet. Så jeg utsatt det hele tiden.

 

Men nå kom jeg til koke punktet og måtte gjore noe. Leste rundt om på forumet, ringte multicom og det jeg kom fram til er at det kan være en av flere ting.

 

1. Støv

2. Kabel i veien

3. Nye Drivere for skjermkortet / bios

 

Nr 3, med nye drivere for skjermkort og bios så kan det fixe problemet hvis vifta ikke virker som det skal. Men i mitt tilfelle så går den på full guffe og likevell klarte ikke kjøle ned pcen.

 

Nr 2. Dette kunne vært problemet

 

Nr 1. Etter å ha lest på forumet og hørt forslag om støv så tenkte jeg at dette er den mest sannsynlige problemet

 

 

OK, så dette gjorde jeg.

Åpnet dekselen bake hvor vifta er, ta ut vifta og støvsuge ordentlig rundt overalt. I min tilfelle så var det MYE støv der.

 

Jeg sjekka rundt for å se om noen kabler kan være problemet med slik så det ikke ut. Alt er veldig kompakt der inne og jeg kan ikke se hvordan en kabel kan være problemet. (Men dette var det jeg fikk høre fra multicom så...)

 

Etter å ha støvsugd og satt alt på plass så testa jeg.

 

EXTREM FORBEDRING! Vifta har ikke et eneste gang gått over til full guffe modus. CPU kjærne 1 og 2 holder temp rundt 55 grader mens GPu er mellom 60-75 under spilling av wow.

 

DVS. datan slår seg ikke lengre av spilling. Håper dette hjelper noen.

 

Lykke til

-Carisma

 

Har selv hatt maskinen et halvt år, og den har blitt tregere, tildels veldig varm og støyende. Prøvde Carismas fremgangsmåte og løftet av vifta og der lå det et fire mm tykt støvlag mellom vifte og kjøleribber. Resultatet var en reduksjon fra 63'C+ til 50 og nedover i idle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det virker på meg som om alle 4 USB portene er USB 1 og ikke 2..? Noen måte jeg kan sjekke det på, og er det andre som har hatt samme problem? Skal ikke alle 4 egentlig være USB 2?

 

Jeg har problemer hver gang jeg skal koble til enheter som krever USB 2 for å funke, og overføring går for sakte til å være USB 2 virker det som på meg ihvertfall. Hvor lang tid skal en 700mb fil bruker på USB 1 i forhold til 2? Så kan jeg sjekke.

 

I enhets behandling er det listet at det er 5 vanlige og 2 Enhanced, men hva det betyr vet jeg ikke.. Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Maskinen min er blitt noe støyete de to siste månedene. Kan nå høre viften godt om det ikke er andre lyder i rommet. Dette er selvsagt noe plagsomt. Så kommer det store spørsmålet. har åpnet de tre mulige lukene under og der så det rent og pent ut. Men leser at noen har åpnet hele undersiden av maskinen. Vil dette gå ut over garanti? Og er det lett å åpne dette her? Eller må man røske av bunnen som man gjerne må ved andre elektroniske dupeditter hvor deksel/kabinett sitter bom fast? Har helst ikke lyst til å ødelegge maskinen min, da jeg verken har råd til ny eller noen gamle til å erstatte den. Såe jah.

 

Du kan åpne dekselet til vifta og ta den ut. Så tar du av touchpanelet og skrur ut tastaturet. I mitt tilfelle fant jeg masse dritt som hadde samlet seg og dekket vifta.

Quoted for emphasis som det heter så fint.

 

Dette er noe jeg gjør ca en gang i uka på jobb. Tør påstå at støvoppsamling i kjøleribba er nr. 1 problem på laptopper.

 

......

 

Har store problemer med min pc nå. Skrur seg av hver gang jeg prøver å spille mer enn 10 min Red Alert 3. Har SP1 vista etc. Noen tips?

 

Hvilket deksel er det snakk om her? Et av de tre under? Og hvordan skrur man ut tastaturet? :S

Endret av preskatv
Lenke til kommentar

Det er det største lokket under ja.

 

For å løsne tastaturet må du vippe opp den platen med på-knappen og de berøringsfølsomme knappene er (hvis du finner guiden for hvordan å reparere det blå lyset i dem, noen hadde problemer med at det ikke var lys i dem, så kan du se hvordan man vipper det opp). Der er det så noen skruer som må løsnes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Datamaskina her tror jeg er et av de værste kjøpene jeg har gjort, hvor ATVen jeg kjøpte for et par mnd siden ligger på toppen.

 

Med denne laptopen har jeg KUN hatt frustrasjon, frustrasjon, og enda litt mer frustrasjon.

 

Den slår seg av under spilling, og NEI, det er ikke støv, det er utrolig tungvindt å skaffe drivere, den støyer, ikke minst så har den dårlig ytelse, og i det siste har skjermen begynt å streike i form av røde vertikale striper over skjerme.

 

Forbanna møkk, råder alle her til ikke å kjøpe PCen.

 

Multicom er også nå forbanna kjøtthuer, som ikke klarte å løse overopphetingsproblemet, og bruker 100 år på å "fikse" PCen hver gang den sendes inn.

 

Nå sliter jeg med at driveren som ligger på Compal sine sider nekter meg å sette oppløsning til 1680x1050... (I tillegg til at den slår seg av såklart..)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tenkte jeg skulle prøve å hive inn Ubuntu Ultimate Edition nå. Noen som har erfaring med det? Har en IFL90+. Postet litt her når den var litt ny for lenge siden.. :) Virker som et skudd enda, men må installere windows på nytt snart, så da tenkte jeg å prøve linux igjen.. Lenge siden nå. Virka fint med sånn livecd. Noen som vet om noen generelle problemer med drivere eller lignende i linux? Fikk ikke testet så voldsomt mye før jeg måtte på jobb. Jeg kaster meg i det og kommer med en rapport etterpå. :)

 

 

*EDIT*

 

En bug har jeg opplevd i det siste med pc'en. Hver gang jeg skrur den på, vil den reboote.. Dvs, jeg kommer inn i windows, logger meg inn og starter f.eks firefox. Etter noen sekunder går den plutselig i dvalemodus. Det skjer uansett hvordan jeg skrur pc'en av først. Selv om jeg setter den i ventemodus eller dvalemodus. Ganske irriterende, men har jo blitt vandt til det. Det kan jo godt hende at det rett og slett bare er windowsinstallasjonen min som er litt herpa. Har vært snill og grei mot den, så mistenker ikke hardware feil. Etter at den har gått i dvalemodus en gang og jeg får pc'en opp igjen, går det fint. Da kan den stå på i flere døgn om nødvendig.

 

 

*EDIT2*

 

Da har jeg installert ubuntu ultimate edition og alt ser ut til å fungere som det skal. Ikke et eneste problem med drivere eller noe. Har ikke fått de der WOW knappene til å virke, men de har jeg heller aldri brukt før. mute og sånt virker på panelet da. også alle hurtigknappene med "fn" knappen. Dette ser veldig bra ut. Ubuntu var ikke så lett sist jeg prøvde.. :D

Endret av vgard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...