Gå til innhold

192 GB Floppy! Jada, du leste rett.


Jimmith

Anbefalte innlegg

(Vet ikke helt om dette teller som humor, men det passet ikke å poste det noe annet sted heller :D )

 

Når jeg står til knærna i jobb, så har jeg en tendens til å gjøre noe helt annet enn det jeg burde.

I går for eksempel skulle jeg ha laget en presentasjon "ASAP!" men i steden så ble jeg sittende å rote gjennom skuffene som jeg har fylt opp med rot i løpet av noen år. I bunnen fant jeg noen gamle disketter med drivere fra oldtida.

 

Da slo det meg:

Floppy-memory-stick-multi_01.jpg

Nostalgia og ny teknologi hånd i hånd

 

Hva om man lagde en diskett og diskettstasjon som man kunne plassere memotysticks inni? Kanskje man kunne laget et system som kjørte de i et slags raid eller no.

Med en teoretisk grense på 32gb ville 6 memorystick pro duo bli vanvittige 192 gb! :ph34r:

 

Man kunne ha en diskett som gikk ann å åpne og mate inn memorysticks etter eget valg :

 

Floppy-memory-stick-multi_02.jpg

6 plasser til kort

 

Floppy-memory-stick-multi_03.jpg

På bildet ser vi en diskett med 6*4gb (32gb)

 

bare tenk på hvor mange gamle diskettbokser som står å støver ned rundt omkring. Selv har jeg en i kjelleren som rommer 50 disketter. Det er 9,6 terrabyte det hvis man fyller den med slike disketter som dette :tease:

Endelig kunne man fått bruk for den plassen i toweret som fortsatt holdes av til diskettstasjon.

 

Jaja... det ble litt tidsfordriv av det om ikke annet.

 

Noen andre som har forslag til kreativ bruk av disketter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PATENT! ASAP, før microsoft kommer og stjeler den :ph34r:

 

Edit: Dette var faktisk seriøst ment også.

Rediger det bort, eller ha det der som bevis på at du fant det på, og prøv å ta patent. Genialt faktisk :p

 

 

 

Bare synd ikke så mange PCer har diskett-ingang nå til dags :whistle:

Endret av Lund-
Lenke til kommentar
Bare synd ikke så mange PCer har diskett-ingang nå til dags :whistle:

8579853[/snapback]

 

Men så koster jo ikke diskettstasjoner stort mer enn en hundrelapp heller, da. Pluss at den der går det ikke an å bruke med vanlige diskettstsajoner, såvidt jeg kan skjønne.

Lenke til kommentar
Bare synd ikke så mange PCer har diskett-ingang nå til dags :whistle:

8579853[/snapback]

 

Men så koster jo ikke diskettstasjoner stort mer enn en hundrelapp heller, da. Pluss at den der går det ikke an å bruke med vanlige diskettstsajoner, såvidt jeg kan skjønne.

8579884[/snapback]

 

Nei, det måtte nok ha vært en egen type stasjon, men i samme størrelse og format som vanlig diskettstasjon. Kortlesere koster jo ikke mange hundrelappene de heller så det å bygge en slik leser burde ikke være så vanskelig/dyrt siden den i utgangspunktet benytter seg av teknologi som allerede er i masseproduksjon.

 

Dette ble jo en debatt som ikke var spesielt preget av humor da :)

Hvis noen moderatorer ser dette og har lyst til å flytte tråden til et mer passende sted så hadde kanskje det vært mest riktig.

Lenke til kommentar
Dette var jo en svært god idé!

 

Men at den har form som en diskett vil egentlig ha lite for seg (utenom at det har en viss kulhetsfaktor da :p) siden den uansett ikke kan leses i en diskettstasjon.

8582927[/snapback]

 

Hehe, det er sant. Jeg lagde som sagt disketten mest for underholdningens del.

En annen tanke hadde vært å gi den en "Lego kloss" formfaktor, hvor ekstra moduler kunne pusles rett på hverandre, med plass til èn eller fler memorysticks inni.

 

(edit)

LegobrikkerMemoristick.jpg

Noe slikt kanskje?

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar

Veldig god idé dette her, men pga at denne ikke vil kunne kjøre i en vanlig diskettstasjon, må det nok bli produsert er ny diskettstasjon og om dette er lønnsomt er vel litt uklart atm.

 

Men hva med å lage en universalkortholder, du har som du viser ovenfor ''legobrikker'' hvor du setter inn memory sticks. En enkel kobling med USB 2.0 plugg, burde funke fett. :)

Lenke til kommentar

Mulig dette er sagt, men her er i allefall mine tanker om hvodan det vil fungere:

 

1. En diskettstasjon leser av den sorte filmen på en diskett og har ikke kontaktpunkter som du har tegnet på.

 

2. En diskettstasjon bruker ata66 om jeg ikke husker feil. Det vil si at den har en grense på 8,25MB/s, du vil da ikke kunne utnytte minnet til det fulle hva ytelse anngår og da kunne du like godt gått til innkjøk av noe annet imo.

Lenke til kommentar
Mulig dette er sagt, men her er i allefall mine tanker om hvodan det vil fungere:

 

1. En diskettstasjon leser av den sorte filmen på en diskett og har ikke kontaktpunkter som du har tegnet på.

 

2. En diskettstasjon bruker ata66 om jeg ikke husker feil. Det vil si at den har en grense på 8,25MB/s, du vil da ikke kunne utnytte minnet til det fulle hva ytelse anngår og da kunne du like godt gått til innkjøk av noe annet imo.

8586650[/snapback]

 

Selvfølgelig har du rett, det var derfor jeg postet dette i humor sekjsjonen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...