Gå til innhold

Volvo med Lensbaby


Anbefalte innlegg

Ikke noe strålende bilde på noen måte, men gøy å lage. To minutter med Lensbaby, som jeg har hatt et halvt år uten nesten å prøve den en gang, og konvertert til S/H i photoshop. Ikke noe mer.

Bare en gøyal sak som viser litt av det man kan gjøre med en Lensbaby. Artig sak, men ikke forvent skarpe klare bilder som med kvalitetsoptikk.

 

Til info er det brukt iso 1250.

Endret av Cirrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, det var vel kanskje den effekten jeg var ute etter, pluss at det er tatt med en Lensbaby. Er nok mulig å bli enda skarpere, men som jeg sier, det er ikke kvaliteten på glasset som gjør Lensbaby spennende...

8576386[/snapback]

*Slettet*

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Det var heller ikke meningen at bildet skulle være spennende, men mer en demo/ test på Lensbaby. Ikke brukt hverken USM, zigg-zag eller andre filter. Rett ut av kameraet, skarpet i raw-konverter og konvertert til sort/hvitt i channel mixer.

Lensbaby kan definitivt brukes til å skape mye mer kreative og kulere bilder enn dette, men det er fantastisk morsomt å leke/ eksperimentere med objektivet.

Endret av Cirrus
Lenke til kommentar
Tja, det var vel kanskje den effekten jeg var ute etter, pluss at det er tatt med en Lensbaby. Er nok mulig å bli enda skarpere, men som jeg sier, det er ikke kvaliteten på glasset som gjør Lensbaby spennende...

8576386[/snapback]

Jeg ser overhode ingenting spennende i "bildet" ditt.. Ser ut som totalt misforstått USM og zig-zag (?) i tillegg.. Sorry, men dette var absolutt ikke bra.. :ermm:

8576463[/snapback]

 

... i dine øyne. Du forstår ikke poenget, så da er det kanskje best å avslutte kommentarene dine der...

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer. Flere bilder kommer etterhvert som jeg får prøvd ut denne saken mere. Og til alle dere som er lei av dyre objektiver i titusen-kronersklassen, og har lyst å leke litt med kameraet kan Lensbaby anbefales. Gå for utgaven som kan låses og etterjusteres. Litt dyrere, men det er vanskelig nok å få fokus med det som er.

Lenke til kommentar

Jeg har såvidt prøvd Lensbaby selv, og det er litt moro. Jeg tok ikke mer enn et par bilder, så direkte erfaren er jeg jo ikke. ;)

 

Utfordringen er å finne et sted man vil ha fokus, for deretter å faktisk fokusere der, og på dette bildet tror jeg det hadde blitt veldig bra å ha fokus på lykten på bilen. Men bildet er bra for å illustrere effektene av Lensbaby.

Lenke til kommentar

Synes ikke at dette bildet i seg selv var spesielt spennende; men tror du kommer til å ha stor glede av den lensbabyen. Gå ut og lær deg å bruke det; og du kommer til å ta mange spennende bilder :)

 

Ikke bry deg om folk som kommer med usakelig kritikk pga uvitenhet...

Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldinger, og for bare å poengtere nok en gang, det er bae for å prøve ut dette "objektivet" litt og derfor et "kjedelig" motiv.

Blinklyset er nok orange som på alle andre, men i S/H konverteringen ble det helt sort. Lurte litt på hva jeg skulle gjøre med det når jeg jobbet med bildet, men fant ut at da det bare er et testbilde gadd jeg ikke legge ned mer tid på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...