Gå til innhold

Apple iPod 30 GB eller Creative Zen Vision:M 30gb


Anbefalte innlegg

Hei

 

Undrar i desse dagar på om eg skal kjøpe ein Ipod 30gb eller ein Creative Zen 30gb.

 

Har hatt Creative før og er stor fornøgd med drag and drop. (Rekna med dei fortsatt driv med dette?)

Forstår ikkje vitsen med iTunes når ein kan ha eit drag/drop system.

 

Men, ikkje misforstå meg, overføringdelen er mindre viktig, så lenge det fungerar. Det som tel er korleis spelaren er ! Difor eg skriver denne posten :)

 

Det eg veit her og no er at "alle" har iPod og nermast alle eg kjennar har hatt eit eller anna problem, smått eller stort, med spelaren, men likevel anbefalar dei den meg.

 

Kjem til å sjå ei south park episode i ny og ne, så videofunksjonen er viktig. Kanskje nokre bilde også, om plass. Skal og spele musikk, så sjølve "browsinga" og brukarvenlegheita er viktig.

 

Er det muleg å overføre musikk frå ipod til dataen til ein kamerat feks? Utan masse hax?

 

Sålenge mp3'spelaren ikkje er av den mest klumpete og største sorten, spelar størrelsen lite.

 

Overbevis meg om kva eg skal velge!

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal legge musikk fra en iPod over til en annen data må du nok bruke et program. Det er ikke veldig vanskelig men det funker greit. Les da iPod til PC topicen øverst på siden her. iPoden er selvfølgelig mye mindre enn det Creative sin er. iPod 80 GB er like tykk som det Creative sin 30GB er. Så hvis du vil ha en litt mindre mp3 spiller så er iPod noe for deg.

 

Mvh Fat_Board

Lenke til kommentar

Jeg lurte på det samme for et år siden, var veldig i tvil, men valgte Creativen. Og jeg angrer ikke et halvt sekund.

 

Her er grunnene til at jeg valgte den fremfor Ipod:

1. Bedre skjerm

2. Bedre lydkvalitet

3. Kan se 4 timer video (2 på Ipod)

4. Trenger ikke noe program for å overføre filer (men kan syncroniseres med WMP, Winamp, mediamonky osv...)

5. Det fulgte med lader (det gjør det ikke på Ipod)

6. Støtter de vanligste videoformatene (og det følger med et program som kan konventere videoene hvis det skulle være nødvendig)

7. Billigere

8. Bedre menyer

9. Egendefinert Eq

10. Radio

11. Diktafon

12. Kan kobles til TV

13. Anbefales av HW.no

Lenke til kommentar
Jeg lurte på det samme for et år siden, var veldig i tvil, men valgte Creativen. Og jeg angrer ikke et halvt sekund.

 

Her er grunnene til at jeg valgte den fremfor Ipod:

1. Bedre skjerm

2. Bedre lydkvalitet

3. Kan se 4 timer video (2 på Ipod)

4. Trenger ikke noe program for å overføre filer (men kan syncroniseres med WMP, Winamp, mediamonky osv...)

5. Det fulgte med lader (det gjør det ikke på Ipod)

6. Støtter de vanligste videoformatene (og det følger med et program som kan konventere videoene hvis det skulle være nødvendig)

7. Billigere

8. Bedre menyer

9. Egendefinert Eq

10. Radio

11. Diktafon

12. Kan kobles til TV

13. Anbefales av HW.no

8583470[/snapback]

 

Er størrelsen eit problem for ein mann? (altså normale-bukselommer)

Lenke til kommentar

Det er egentlig en ting som avgjør dette spørsmålet enkelt og greit, og det er at du slipper Itunes hvis du kjøper Creative. Ikke noe "hei, jeg tar og omorganiserer hele jævla musikkmappa di uten å spørre om lov, det går vel greit siden det tross alt bare er 30 gigabyte det er snakk om, vil bare ta halve dagen ..."

Lenke til kommentar

Sorry SRD men iPod kan spille av 6,5 timer med video. iPod har de enkleste menyene og kunn 4 knapper+hold knappen. iPod koster ikke mer enn 400 kr mer enn zen m. Det går ann å koble iPod til en tv. De nye iPodene har 60% lysere skjerm enn det de gamle hadde.

 

Men man kan jo kjøpe en 80 GB iPod som er like tykk som en 30 GB Zen M.

 

Mvh Fat_Board

Lenke til kommentar

Menyene er ærlig talt nesten klin like på Vision:M som på en iPod. Apple måtte vel betale erstatning fordi Creative sikret seg patentet først, men det beviser bare poenget med at de faktisk er nærmest identiske, og like enkle å bruke. Kontrollmekanisken kan derimot være litt mer smak og behag, "klikkhjul" og Vision:M-blaknappen har sine fordeler og ulemper.

 

Og når jeg teller etter på Vision:M-en min, har den egentlig bare fire knapper, pluss hold-knapp og rullefelt. To til kommer av at rullefeltet har bla-knapper som man elegant kan unngå å bruke om de forvirrer en.

 

Vision:M har vel egentlig ikke "drag and drop" i egentlig forstand, ettersom den ikke er driverløs, men gjennom Creative-utforskeren, kan man benytte den som en vanlig ekstern disk.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Sorry SRD men iPod kan spille av 6,5 timer med video. iPod har de enkleste menyene og kunn 4 knapper+hold knappen. iPod koster ikke mer enn 400 kr mer enn zen m. Det går ann å koble iPod til en tv. De nye iPodene har 60% lysere skjerm enn det de gamle hadde.

 

Men man kan jo kjøpe en 80 GB iPod som er like tykk som en 30 GB Zen M.

 

Mvh Fat_Board

8592155[/snapback]

Det jeg Quote'et var fra prisguiden, dessuten snakker jeg om Meny, IKKE knapper. På zen kan du scrolle fortere enn iPod siden du kan scrolle på bukstaver.

 

zenvisionm-init.jpg

 

zenvisionm-navn.jpg

 

Skjerm

Allerede under oppstartanimasjonen ser man at Creative har slått til her. Skjermen til Vision:M er rett og slett nydelig. Den har samme størrelse og oppløsning som iPod, men langt rikere fargevisning. Den har godt sideinnsyn, upåklagelig lysstyrke og er kort sagt blant de beste vi har vært borti.

 

 

 

Fra amobil.no sin test.

Endret av SRD
Lenke til kommentar
Heisann, sleng meg på denne tråden. Skal også kjøpe meg en 30 GB, anten Ipod eller Creative. Trur det lander på Creative.

8611495[/snapback]

Du høres ut som en fornuftig fyr.

 

Jeg var veldig tvil når jeg kjøpte min Creative Zen Vision:M, men jeg blir bare mer og mer sikker på at jeg valgte riktig. Har ikke hatt noen problemer med den, har nå 3500 sanger og fungerer helt utmerket. :thumbup:

 

Nå koster Zen vision:M bare 1495kr

Link

Lenke til kommentar
Heisann, sleng meg på denne tråden. Skal også kjøpe meg en 30 GB, anten Ipod eller Creative. Trur det lander på Creative.

8611495[/snapback]

Du høres ut som en fornuftig fyr.

 

Jeg var veldig tvil når jeg kjøpte min Creative Zen Vision:M, men jeg blir bare mer og mer sikker på at jeg valgte riktig. Har ikke hatt noen problemer med den, har nå 3500 sanger og fungerer helt utmerket. :thumbup:

 

Nå koster Zen vision:M bare 1495kr

Link

8612637[/snapback]

 

 

ekskludert moms vel å merke ;)

Lenke til kommentar
Jepps. 1 krone billigare enn hos netshop.

Skal til Polen om 3 veker, så ventar ei veke eller to før eg eventuelt kjøper :)

 

EDIT: Men kva ladder er det som følger med? USB eller?

8612742[/snapback]

 

 

Følger desverre kun med usb. Hvis du bor nærme en spaceworld butikk så anbefaler jeg deg å kjøpe en tileggspakke til zen: m. Der følger det med skin, gode øreplugger, tv kabel, lader og skjermbeskytter. Koster 500,- kr, men det er verdt det. Skal kjøpe det i morgen.

 

Forresten så mener jeg at vi burde lage en tråd for creative zen vision: m på dette forumet hvis det ikke allerde finnes.

Endret av Torland
Lenke til kommentar
Spaceworld er det vel mulig å bestille frå?

Men ja, kan sikkert oppsøke ein butikk i nærheita.

 

Det finst ein tråd om zen vision: m på denne sida av forumet :p

8612971[/snapback]

 

Javel ja :p

 

En annen mulighet er å kun kjøpe en lader, men tipper det koster rundt 250,- kr ;)

Lenke til kommentar

Sikker på at det ikke følger med lader? Det fulgte da vitterlig med lader da jeg kjøpte min vision:M. Dette var riktig nok for over et år siden, mulig de har forandret på innholdet i pakken? I så fall teit, da dette også var en god grunn for å velge Creative fremfor Apple!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...