Gå til innhold

Sony Ericsson P1i


Anbefalte innlegg

Blir nok ikke å bytte min P990i i denne. Men angående edge, så lurer jeg på hvorfor i alle dager amobil fortsetter å mase om dette. Edge er vel mer en fjortissfunkjson for nedlastinger av ringetoner og annet dilldall, mens proffbrukere kobler seg på nett via WiFi. 3G er vel tenkt for videosamtaler.

8574206[/snapback]

 

For å ta dette med Edge igjen, så er det i våre øyne en ulempe å ikke utstyre en telefon med dette.

 

For det første så er det langt fra alle steder her i landet som har 3G. Wi-Fi har du bare tilgang til noen få steder.

Har du Edge er du sikret en jevnt over god internetthastighet nesten uansett hvor du er. Faktisk er det vanskelig å få 3G-dekning innendørs selv i store byer her i landet.

 

Mange bruker mobilen til å laste ned e-post og å koble seg til internett generelt. Dersom du for eksempel har prøvd å ta tog over lange strekninger her til lands, og samtidig brukt mobilen som modem eller til å surfe på nettet med, merker du fort at mangel på Edge er en klar ulempe.

 

At Sony Ericsson ikke utstyrer telefonene sine med Edge og 3G har de nok gode grunner for. Men til norske forhold er det ikke ideellt for såkalt profesjonelle brukere.

 

Men så har alle mobilbrukere forskjellige behov, og om du ikke bruker mobilen til data i særlig grad, spiller det nok ingen rolle om P1i har Edge eller ikke.

8574796[/snapback]

 

Er man avhengig av å surfe på nettet når man sitter på toget, er vel et internt kort i laptoppen å foretrekke? Jeg bruker telefonen daglig til surfing og nedlasting av e-post, men passer på å gjøre det når jeg befinner meg i en WiFi sone, noe som forøvrig er veldig enkelt å finne i disse dager. Å sjekke mail med vanlig GPRS er forøvrig helt kurrant.

Så la oss nå få slutt på den evindelige jamringen om mangel av edge. Jeg rimelig sikker på at de aller, aller fleste driter i om telefonen har edge eller ikke, noe salgstallen i Norge viser.

8575324[/snapback]

 

Jeg har GPRS EDGE 3G og Wi-Fi på mobilen, bruker aktivt telefonen til data og EDGE er det som blir mest brukt. WiFi bruker jeg stort sett når jeg er hjemme eller inne på jobb, ellers finner jeg lite brukenes WiFi ute her jeg bor. 3G dekning er bare i enkelte områder og da bør man stå ute. Og man merker stor forskjell på GPRS og EDGE. En telefon uten EDGE er en STOR STOR ulempe om du bruker telefonen til data fleste plasser i norge jeg reiser til når man ser bort fra mitt i storbyene. Fortsett maset om EDGE, der er VIKTIG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som ønsker dere GPS til P1..

SE sine hjemmesider hinter fælt til en Wayfinter GPS-løsning:

Wayfinder Navigator™

Gjør om telefonen til et komplett GPS-basert navigasjons- og kartsystem med Wayfinder Navigator™ og en GPS-mottaker. Utforsk oppdaterte, bevegelige kart og søk etter millioner av steder som restauranter, hoteller, trådløse nettverk, flyplasser og mer.

kilde: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...pid=10864&tid=8

 

 

Det finnes jo alltids GPS Enabler HGE-100, men denne er ikke i følge SE sine hjemmesider kompitabel med UIQ-telefonene M600 og P990 og P1.

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har et spørsmål til kalenderen på P1.

 

Standard viser den månedsoversikt, så går jeg inn på menyen å velger ukes visning. Når jeg da går ut av kalender så går den automatisk tilbake til månedsvisning.

 

Er det noen mulighet å ha uke visning som fast oppsett på kalender?

 

Mvh

 

Tormod

 

(denne ble postet på feil sted, er det noe annet sted den passer bedre?)

 

PROBLEMET ER LØST!!

Endret av tralltrall
Lenke til kommentar

Faktisk ikke. Det går ganske fort å skrive, du må bare bli vant til det (noe som bare tar ett minutt eller to). Æ blir jo nesten aldri brukt, og Ø er heller ikke den vanligste bokstaven. Det er ofte Å som blir brukt, men takket være ordboken, slipper du ofte å skrive den bokstaven fordi når du skriver p, s o.l. så vil den foreslå på, så osv. og da trykker du bare entertasten istedenfor A tre ganger :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et problem som jeg har tenkt over er at når jeg stiller klokka så må tidssona stå på London eller så går klokka en time for fort!! Jeg finner ikke noen valgmulighet for å kunne "laste" tidspunkt fra nettverket, noe N73`en min hadde.

 

Ellers så dem som lurer på GPS, så fulgte Wayfinder 7.0 med min :D

Men GPS-antenne og full pakke :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...