Gå til innhold

Sony Ericsson P1i


Anbefalte innlegg

*sikle*

på tide å bytte ut m600i med den ^^

 

Men, hva skjer med space knappen? :( skulle heller vært lengre..

8574067[/snapback]

 

Blir nok ikke å bytte min P990i i denne. Men angående edge, så lurer jeg på hvorfor i alle dager amobil fortsetter å mase om dette. Edge er vel mer en fjortissfunkjson for nedlastinger av ringetoner og annet dilldall, mens proffbrukere kobler seg på nett via WiFi. 3G er vel tenkt for videosamtaler.

8574206[/snapback]

 

Hvordan i alle dager fikk du EDGE til å ble en fjortisfunskjon? Så det du sier her er at de som laster ned ringetoner og spill over wap, som i tillegg bruker EDGE er fjortiser? Hva om jeg bruker 3G eller Wifi? Blir jeg da automatisk en proff ringetone-nedlaster da?

8580163[/snapback]

Dette var jo selvfølgelig satt litt på spissen, men det skjønte du da vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan overhodet ikke tenke meg at GPS trekker strøm når det ikke er i bruk. Det samme gjelder EDGE, og jeg tror de fleste proffbrukere ønsker akseptable hastigheter overalt hvor de er.

 

Nei, jeg glemmer ikke at den har qwerty-tastatur OG touchscreen.

 

99,9% er selvfølgelig tullball.

 

En proffmobil med Symbian, touchscreen, qwerty og alt det bra den har, til 5000 kr i slutten av 2007 _skal_ ha HSDPA.

8579729[/snapback]

 

Heldigvis er det ikke du som bestemmer hva en telefon skal eller ikke skal ha. Man kan selvfølgelig ønske seg både det ene og det andre i en og samme telefon, men som regel går slikt utover ett eller annet. Synes du Nokia sin modell med elendig batteritid, og gps som knapt fungerer er veien å gå? Eller kanskje det er lurt å satse på de viktigste funksjonene, og heller få dem optimalisert? Og du undervurderer qwerty-tastatur og touchscreen på en proffmobil.

Lenke til kommentar

Utrolig skuffet over at den ikke har Edge eller HSDPA. GPS var vel å håpe for mye, så selvfølgelig synd at det ikke er med.

 

Men kan nesten ikke forsvares å lansere en telefon uten Edge o HSDPA i slutten av 2007. Føler at telefonen er utdatert og lite konkurransedyktig allerede NÅ. Og telefonen er ikke engang lansert ennå.

 

P990 føltes mere up to date, når den ble lansert....selv om det :thumbdown: var så vidt.

Lenke til kommentar
skulle ønske space-knappen var litt lengre enn de andre, og æ ø å med egen tast (akkurat som E61i)

8580824[/snapback]

Det er klart det er ønskelig med egne taster for æ, ø, å, men husk på at vi er relativt få i verden som bruker de bokstavene.

Nå har ikke jeg trykket på P1, men kan understreke at tastaturet på M600 fungerer utmerket slik det er i dag.

Lenke til kommentar
Har Sony Ericsson noen mobiler med både 3G og EDGE?

8578306[/snapback]

De lanserte en for noen uker tilbake, Z750, som har EDGE, UMTS og HSDPA.

8578372[/snapback]

 

Før i tiden var det i al fald sådan, at Nokia skal have sig betalt af dem der bruger EDGE teknologi i deres mobiler, eftersom det er Nokia, der har udviklet EDGE. Sikkert derfor S//E ikke smider om sig med EDGE mobiler :cool:

Lenke til kommentar

Til dere som sier at Edge ikke er viktig. Lurer på hvor mange kunder SE taper til Nokia fordi de aldri klarer å putte både Edge og 3G i samme telefon. Hadde SE hatt det hadde jeg hatt SE telefon og ikke Nokia da det var SE jeg hadde og villa ha igjen. Etter dette har jeg fliret av de såkalte nye slippene til SE som ikke inneholder det minste lille nytt i det hele tatt, og jeg vet at det er mange andre enn meg som bevist velger bort SE nettopp pga 3G og Edge i samme telefon er viktig!!

Lenke til kommentar
skulle ønske space-knappen var litt lengre enn de andre, og æ ø å med egen tast (akkurat som E61i)

8580824[/snapback]

Det er klart det er ønskelig med egne taster for æ, ø, å, men husk på at vi er relativt få i verden som bruker de bokstavene.

Nå har ikke jeg trykket på P1, men kan understreke at tastaturet på M600 fungerer utmerket slik det er i dag.

8582305[/snapback]

 

men e61i har det

Lenke til kommentar
Til dere som sier at Edge ikke er viktig. Lurer på hvor mange kunder SE taper til Nokia fordi de aldri klarer å putte både Edge og 3G i samme telefon. Hadde SE hatt det hadde jeg hatt SE telefon og ikke Nokia da det var SE jeg hadde og villa ha igjen. Etter dette har jeg fliret av de såkalte nye slippene til SE som ikke inneholder det minste lille nytt i det hele tatt, og jeg vet at det er mange andre enn meg som bevist velger bort SE nettopp pga 3G og Edge i samme telefon er viktig!!

8587072[/snapback]

 

For å være helt ærlig så tror jeg ikke SE taper kunder til Nokia i det hele tatt. Bare se på salgstallene til SE. Og for dere som er avhengig av Edge, så er jeg redd dere er i et mindretall.

Edge er overvurdert, og istedet for å fokusere på at enkelte modeller mangler dette, burde enhver smart-telefon inneha minimum et qwerty-tastatur, om ikke både det og touchscreen. Amobil burde gi minuspoeng til alle smart-telefoner som mangler qwerty-tastartur, på samme måte som dere jamrer om Edge hver bidige gang en telefon mangler dette.

Lenke til kommentar
men kan understreke at tastaturet på M600 fungerer utmerket slik det er i dag.

8582305[/snapback]

 

Er det bra å skrive på? Bedre enn vanlig mobiltastatur? Føler at knappene på M600/P1 er mongo å skrive med.

8588160[/snapback]

 

Oh nei da... jeg har hatt M600 og P990, etter min mening er tastene til m600 helt nydelige, skrev bedre på den enn på p990.

 

man blir vant til det etterhvert.

Lenke til kommentar

SE mister i allefall meg som kunde så lenge de ikke har EDGE i telefonene sine. Jeg har SE W810i, den har heldigvis EDGE. Hadde den ikke hatt EDGE hadde jeg ikke kjøpt den. Bare tenk på 3G dekningen i Norge, med en gang du kommer utenfor tettsteder mister du 3G dekning og er over på GPRS, noe som er alt for dårlig. WiFi er det også dårlig med når du er på farten om du ikke er av typen som logger deg på et hvilket som helst trådløst nett du finner.

Lenke til kommentar

Må bare føye meg inn i rekken: EDGE er et must på en sånn telefon. Hvorfor SE alltid har hatt så mye motstand mot å ha dette som standard i sine telefoner er et mysterium for meg tatt i betrakning hvor vi bor. Dette er hovedgrunnen til at det er lenge siden jeg eide en.

Lenke til kommentar
Argh, skjønner ikke hvorfor de baserte designet av telefonen på M600. Den mest tilvenningskrevende telefonen på markedet anyone?

8574434[/snapback]

 

Jeg har selv m600i og jeg må si den har det beste tastaturet jeg har brukt noen gang på en smarttelefon. Det tok under en dag å venne seg til. ;)

 

*redigerings*

SE mister i allefall meg som kunde så lenge de ikke har EDGE i telefonene sine. Jeg har SE W810i, den har heldigvis EDGE. Hadde den ikke hatt EDGE hadde jeg ikke kjøpt den. Bare tenk på 3G dekningen i Norge, med en gang du kommer utenfor tettsteder mister du 3G dekning og er over på GPRS, noe som er alt for dårlig. WiFi er det også dårlig med når du er på farten om du ikke er av typen som logger deg på et hvilket som helst trådløst nett du finner.

8590537[/snapback]

 

W810i har ikke qwerty, ikke 3G og ikke muligheter til å utvides med annet en enkle java applikasjoner. Det er artig å se folk sammenligne telefoner som ikke har noe som helst annet til felles enn samme produsent. :thumbup:

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar
Må bare føye meg inn i rekken: EDGE er et must på en sånn telefon. Hvorfor SE alltid har hatt så mye motstand mot å ha dette som standard i sine telefoner er et mysterium for meg tatt i betrakning hvor vi bor. Dette er hovedgrunnen til at det er lenge siden jeg eide en.

8603862[/snapback]

 

Tja, jeg mener at qwerty og touch-screen er et must på en slik telefon, og edge har jeg overhode ikke bruk for. Etter min mening blir ikke en smart-telefon ordenlig smart, før iallefall qwerty tastaturet er på plass.

Lenke til kommentar
Argh, skjønner ikke hvorfor de baserte designet av telefonen på M600. Den mest tilvenningskrevende telefonen på markedet anyone?

8574434[/snapback]

 

Jeg har selv m600i og jeg må si den har det beste tastaturet jeg har brukt noen gang på en smarttelefon. Det tok under en dag å venne seg til. ;)

 

Et tastatur ala det man finner på HTC S710 ville jo vært en bedre løsning. Det ville laget mer plass til en større skjerm samt at det er enklere å skrive med tastene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...