Gå til innhold

Splinter cell 5 info!


Anbefalte innlegg

New Splinter Cell 5 Scans and Interview Translation

 

A Finnish magazine has recently scored an exclusive interview with Ubisoft regarding their up coming Xbox 360 exclusive Splinter Cell: Conviction. Here you can see some great looking screenshots and a tonne of information that is in Finnish. The main parts have been translated, and as you can see, the developers are saying this won't be possible on the Playstation 3 as it stands.

 

- No more sneaking around in the shadows. Apparently you're going to be more like James Bond and infiltrate buildings in plain daylight. You won't have to use force or sneak around as long as you don't act suspiciously.

 

- According to the article, every single object that is rendered on screen has physical properties and most of them can be used by Sam. For example, Sam can pick up furniture and use it as a weapon, or throw printers at enemies or papers in the face of enemies to gain the upperhand in fights.

 

- Melee fights are much more than "press this button to hit" this time around. There's different context sensitive attack buttons and as mentioned before lots of environmental interaction.

 

- Some pretty negative comments about the PS3 made by the devs. They state the fact that they are exclusive to the 360 allows them to do much more than if they were multiplatform, but they also state they doubt they would be able to achieve what they're doing with the game on the 360 on the ps3 even if it was ps3 exclusive.

 

Those are the most important things in there. Ubi also claims the AI is really good and the magazine says the AI for example makes cover out of chairs and tables.

 

 

 

KILDE

Bilder ligger inne på linken! :)

 

Vet ikke om dette er noe alle har fått med seg, men jeg har hvertfall ikke.. :p

Lurer også litt på hva som ligger bak utsagnet om ps3? :hmm:

 

Edit: Takk til Kjeksmesteren som tok seg bry til å legge ut bildene! :)

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ikke ut som Splinter cell

Ser ikke ut som Splinter cell

Nå ble jeg skeptisk, hel poenget med splinter cell er jo og ikke å bli lagt merke til når man infliterer fiendens baser o.l., når dem da snakker om å gå blant vanlige folk o.s.v. snakker vi da om "Hitman lignende spill da eller"??

 

Nei dette lover ikke bra.

La Splinter Cell bygge på det vi så i treeren, det var tøft.

Lenke til kommentar
Høres ikke ut som Splinter cell

Ser ikke ut som Splinter cell

Nå ble jeg skeptisk, hel poenget med splinter cell er jo og ikke å bli lagt merke til når man infliterer fiendens baser o.l., når dem da snakker om å gå blant vanlige folk o.s.v. snakker vi da om "Hitman lignende spill da eller"??

 

Nei dette lover ikke bra.

La Splinter Cell bygge på det vi så i treeren, det var tøft.

8547491[/snapback]

Er også litt skeptisk til settingen vi ser på bildene, lukter ikke helt Splinter Cell, men heller Hitman som du sa :hrm: Sam Fisher var heller ikke særlig gjenkjennelig spør du meg, Ubisoft begynner å spore av :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det er nok sniking i skyggene også, slapp av...

er det ikke litt kjipt og ha det samme om og om igjen?

bra de finner på noe nytt,

Lenke til kommentar

De skulle heller gjort de forrige spillene bedre. Synes AI`en er altfor dum til at det blir interessant. De ser ikke deg selv om du står rett framom deg og alt er så utrolig opplagt. Det er bare en vei å dra.

 

Akkurat der er Hitman så sinnsykt mye bedre. Der får du oppdragene "Drep Person X, Redd Person X". Hvordan du gjør det har vi ingenting med, lykke til Codename 47 !

 

I Splinter Cell er det bare en vei, hvordan du skal ta ut Person X er allerede så utrolig scriptet og planlagt. De har mye å lære av Hitman spillene.

Lenke til kommentar
det er nok sniking i skyggene også, slapp av...

er det ikke litt kjipt og ha det samme om og om igjen?

bra de finner på noe nytt,

8548102[/snapback]

 

Jo er nok enig der, men det er jo sniking i skyggene som er Splinter Cell!

 

De skulle heller gjort de forrige spillene bedre. Synes AI`en er altfor dum til at det blir interessant. De ser ikke deg selv om du står rett framom deg og alt er så utrolig opplagt. Det er bare en vei å dra.

 

Akkurat der er Hitman så sinnsykt mye bedre. Der får du oppdragene "Drep Person X, Redd Person X". Hvordan du gjør det har vi ingenting med, lykke til Codename 47 !

 

I Splinter Cell er det bare en vei, hvordan du skal ta ut Person X er allerede så utrolig scriptet og planlagt. De har mye å lære av Hitman spillene.

8548138[/snapback]

 

De har jo prøvd i de senere spillene å legge inn alternative metoder, men det har også mye potensiale til å bli bedre.

Lenke til kommentar

Agent 47 har mye å lære Sam Fischer!

 

Dumt for meg at SC5 blir ekslusivt te 360, men da blir det iallefall kvalitet når de kan tenke på en konsolls sterke og svake sider.

 

Noen andre som syns det er rart at ingen fiender legger merke til de lysene Sam har på ryggen?

Lenke til kommentar
Agent 47 har mye å lære Sam Fischer!

 

Dumt for meg at SC5 blir ekslusivt te 360, men da blir det iallefall kvalitet når de kan tenke på en konsolls sterke og svake sider.

 

Noen andre som syns det er rart at ingen fiender legger merke til de lysene Sam har på ryggen?

8548505[/snapback]

 

Dette har vært forklart av utviklerne selv, at det er til for spillerens skyld, et kjennemerke, slik som de tre glødende prikkene på gogglene.

Lenke til kommentar
Hmmm... Det der så ikke ut som Sam Fisher... Null Sam Fisher = Null poeng.

Splinter Cell er jo nesten synonymet til sniking, så om man ikke skal snike osv. så er jo hele Splinter Cell-feelen borte  :no:

8548652[/snapback]

Jeg regner med at de fortsetter historien fra Double Agent, og da ble jo Sam mer eller mindre en outlaw på slutten. Så det at han ser litt mer sjabby ut og har fått seg skjegg ser jeg bare som en fortsettelse å på historien.

 

Og siden han ikke lenger jobber for oppdragsgiverne sine, så kan det jo hende at han heller ikke har tilgang til alle gadgetsene sine heller.

Lenke til kommentar

Syns ikke Double Agent var slik Splinter Cell skal være. Chaos Theory derimot... :)

 

Snike seg rundt på istapper og i en ørkenlandsby = ikke kult.

Snike seg rundt i mørke korridorer på en båt = kult.

 

Får håpe de gjør noe med dette i spill nr. 5.

Lenke til kommentar

Må si at Chaos Theory skuffet voldsomt i multiplayer, mer aggressive spioner må du nesten til Bond for å finne. Double Agent syns jeg var ganske kult, det ga noe nytt til serien, og det å måtte snike meg rundt på en gate hvor det var skyting og skriking i full sving var spennende. Også det å få begrenset utstyr var kult, men syns de feilet stort på Stealth Rating systemet sitt.

 

5'ern ser ganske annerledes ut, håper det blir bra, men trenden nå for tiden er vel å forandre på orginal konseptet. Håper bare ikke de forandrer for mye, for jeg vil snike meg rundt og ta nakken til folk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...