Gå til innhold

Hvordan klokke ned en amilo d-1840


Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter på en 3 1/2 år gammel fujitsu siemens. amilio D-1840. Det sitter en 3.0 ghz pentium 4 i den. Nå er den blitt så varm at den fryser etter kun få minutter. Vet ikke hvor varm den er da ingen tempprog. registrerer tempen på cpuen, kun hardisken. prøvd nhc,speedfan etc. Har byttet org.goopet med artic silver uten de store forbedringene. blåst viftene/kanalene etc. kjenner på ribba over prosessoren, og den blir glodheit nesten med en gang.

 

uansett: Jeg har ikke brukt for 3.0ghz til internettsurfingen min så jeg skulle gjerne klokket den ned så den ikke blir fullt så varm. I bios er det veldig begrenset hva man kan gjøre, ingenting med klokking hvertfall.

Hva kan jeg gjøre, finns det et program der ute som kan klokke ned min pentium. Har lett og lett.

Noen som kan hjelpe meg? :dontgetit:

Endret av tovalb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du skal gjøre for å clocke den ned er å skru ned FSB. Når du har skrudd ned FSB en god del så skrur du også ned volten.

 

Når du da har skrudd ned FSB til et tilfredstillende nivå så skrur du ned volten et hakk, og så rebooter du og prøver et hakk til - til den da ikke booter lenger. Da må du resette BIOS, noe jeg ikke aner hvordan du gjør på laptop desvere :hmm:

 

Deretter så skriver du opp sisste resultatet og øker volt med ett hakk.

 

Det som avgjør hvor varmt det skal bli er nemlig volten.

 

Lykke til ! :)

Lenke til kommentar

akkurat det som er problemet. Vet hvordan man klokker opp og ned på en stasjoner, men på den bærbare er ikke den muligheten i bios hverfall. Alternativet er å kjøpe en ny prosessor, men hvem selger gamle pentium4 til bærbare nåtildags.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...