Gå til innhold

Råne-, kjøre- og bilmusikk - Anbefaling og debatt


melli123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2500kr er ikke så veldig mye nei.

 

Derfor skal jeg komme med et forslag.

 

I morra ringer du Jacob's Auto-Supply (tlf 22 65 03 55). Jeg vet at de har 3stk. Rockford Fosgate P212S4 (12" Stage 2, 4ohm) subber, til halv pris, 650kr stykket.

 

Så trenger du en forsterker, kjøp da Soundmagus X1502 fra Digital-Consept. (Billigst der, og de tar ikke ekstra for oppkrav).

Koster ca.1500kr

 

= 2150,-

 

Resten av pengene bruker du på kabler og kasse.

 

(Enda bedre blir det hvis du kjøper to av disse elementene, og kobler de i parallell, sånn at du ender opp med 2ohm. Dette skal den forsterkeren klare helt fint, og du får GOD lyd i bilen i forhold til hva du har brukt av penger.)

 

PunchP212S4_F.jpg

439199-485028.jpg

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Til trådstarter: Jeg ville tatt en titt i denne tråden hvis jeg var deg:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=659279&hl=

 

Der er det mye bra musikk jeg forbinder med god rånemusikk. Ingenting slår å kjøre til musikken av god dance/trance :woot: (det du finner i den tråden)

Og til dere som har tenkt å disse meg med at det er fjortisstrance og whatever. SPAR MEG!

Endret av sull
Lenke til kommentar

Må vel anse meg selv som en til tider ekstrem råner.

Den første dagen jeg fikk bilen på veien hadde jeg bare kasettspiller, med dio holy diver som eneste kasett.

Fikk spilt gjennom den en del i løpet av 13 timer med råning, og nå er alle sangene der med på enhver rånecd jeg brenner, spesielt rainbow in the dark :)

Ellers har jeg 2 stk ultimate superrånesanger jeg kan sende deg viss du vil ha noe utenom de vanlige. Mye og morsom bass ;)

Lenke til kommentar
Må vel anse meg selv som en til tider ekstrem råner.

Den første dagen jeg fikk bilen på veien hadde jeg bare kasettspiller, med dio holy diver som eneste kasett.

Fikk spilt gjennom den en del i løpet av 13 timer med råning, og nå er alle sangene der med på enhver rånecd jeg brenner, spesielt rainbow in the dark :)

Ellers har jeg 2 stk ultimate superrånesanger jeg kan sende deg viss du vil ha noe utenom de vanlige. Mye og morsom bass  ;)

8557825[/snapback]

 

Fikk tak i:

Dio - Holy Diver

Dio - Rainbow in The Dark

 

Bra sanger det :cool:

Bare jeg får satt in cd-spilleren skal de nok spelles på full-guffe :p

Lenke til kommentar

Sier bare dønn Salhus Vinskvetten og Vassendgutane om du skal kjøre bonde råning.

 

Om du skal kødde råne så er det alt fra Punjabi Feks:

 

TIl "hits" fra nå og litt lengre bak over. Feks Barbie girl, My boobs are ok og sånt som det der...

 

Om du kun skal ha musikk du vil høre på når du kjører og vil "anbefale" til andre, så klask løs med det du digger og lever for ;)

 

Men uansett hva du endre opp med, om det er alle sammen eller kun en av de. Ha høyt volum og nyt musikken

Lenke til kommentar
2500kr er ikke så veldig mye nei.

 

Derfor skal jeg komme med et forslag.

 

I morra ringer du Jacob's Auto-Supply (tlf 22 65 03 55). Jeg vet at de har 3stk. Rockford Fosgate P212S4 (12" Stage 2, 4ohm) subber, til halv pris, 650kr stykket.

 

Så trenger du en forsterker, kjøp da Soundmagus X1502 fra Digital-Consept. (Billigst der, og de tar ikke ekstra for oppkrav).

Koster ca.1500kr

 

= 2150,-

 

Resten av pengene bruker du på kabler og kasse.

 

(Enda bedre blir det hvis du kjøper to av disse elementene, og kobler de i parallell, sånn at du ender opp med 2ohm. Dette skal den forsterkeren klare helt fint, og du får GOD lyd i bilen i forhold til hva du har brukt av penger.)

 

..

8543924[/snapback]

 

Jeg er ikke helt sikkert men, inneholder ikke musikk en god del lyder med frekvenser over 500 Hz?

 

EDIT: støtter forøvrig Ronny og Reagge til denne bruken

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...