Gå til innhold

Tamron 17-50 til EOS400. Alternativer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da ble det Tamron 17-50 på meg :) Har ikke fått prøvd den så veldig mye, men den virker veldig lovende. Tar veldig skarpe fine bilder, og synes den er fleksibel og fin. Bra vidvinkel kommer god med ettersom jeg tar mye bilder inne. Og at jeg kan gå ned til AV 2.8 over hele linja også svært nyttig. Veldig fornøyd så langt!

 

Vurderer å kjøpe en Tamron 70-300 for å få mulighet for litt mer zoom også. Skjønner at bildekvaliteten vil være i en helt annen klasse, men tviler på at jeg kommer til å bruke veldig mye mer penger på kameraet på en stund nå, så da tenkte jeg det var et greit tilbud til 999,- :)

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe en Tamron 70-300 for å få mulighet for litt mer zoom også. Skjønner at bildekvaliteten vil være i en helt annen klasse, men tviler på at jeg kommer til å bruke veldig mye mer penger på kameraet på en stund nå, så da tenkte jeg det var et greit tilbud til 999,- :)

8613617[/snapback]

 

Jeg kjøpte en slik i forrige uke, og er så langt fornøyd - den er som sagt i en annen klasse men er verdt pengene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eneste ulempen med Tamron 17-50 er vel det at det kun er beregnet på d-slr med cropfaktor større enn 1.5. Altså om du senere vil bytte ut til fullformat, kan du ikke lenger bruke dette objektivet, da det ikke vil lyse opp hele brikken.

 

Saksa:

"Di II: Lenses are designed for exclusive use on digital cameras with smaller-size imagers and inherit all of the benefits of our Di products. These lenses are not designed for conventional cameras and digital cameras with image sensors larger than 24mm x 16mm."

 

EDIT: Her er forøvrig en test av objektivet.

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Eneste ulempen med Tamron 17-50 er vel det at det kun er beregnet på d-slr med cropfaktor større enn 1.5. Altså om du senere vil bytte ut til fullformat, kan du ikke lenger bruke dette objektivet, da det ikke vil lyse opp hele brikken.

 

Saksa:

"Di II: Lenses are designed for exclusive use on digital cameras with smaller-size imagers and inherit all of the benefits of our Di products. These lenses are not designed for conventional cameras and digital cameras with image sensors larger than 24mm x 16mm."

 

EDIT: Her er forøvrig en test av objektivet.

8697743[/snapback]

På den andre siden: hvilke objektiver fungerer som normalzoomer på crop-sensor men kan samtidig benyttes på fullformat? Det nærmeste jeg kommer på er Canon 17-40L f/4.0 som både er dyr, lite lyssterk og har et begrenset zoom-område.

 

-k

Lenke til kommentar
Eneste ulempen med Tamron 17-50 er vel det at det kun er beregnet på d-slr med cropfaktor større enn 1.5. Altså om du senere vil bytte ut til fullformat, kan du ikke lenger bruke dette objektivet, da det ikke vil lyse opp hele brikken.

 

Saksa:

"Di II: Lenses are designed for exclusive use on digital cameras with smaller-size imagers and inherit all of the benefits of our Di products. These lenses are not designed for conventional cameras and digital cameras with image sensors larger than 24mm x 16mm."

 

EDIT: Her er forøvrig en test av objektivet.

8697743[/snapback]

På den andre siden: hvilke objektiver fungerer som normalzoomer på crop-sensor men kan samtidig benyttes på fullformat? Det nærmeste jeg kommer på er Canon 17-40L f/4.0 som både er dyr, lite lyssterk og har et begrenset zoom-område.

 

-k

8700014[/snapback]

 

Sant nok, men hvorfor trenger man absolutt "normalzoomer"? Greit, man får litt dårligere vidvinkel, men kan være kjekt å ikke låse seg til et bestemt kamera (kameraklasse).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...