Gå til innhold

Får betalt for Wikipedia-bidrag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er unødvendig med 2 (3 samisk) offisielle skrift språk (spesielt som pensum på skolen) i et så lite land som norge (4.5 mill) Jeg sir bare til helvet* med nynorsk for alltid!!

8547404[/snapback]

 

Dette beskriver poenget mitt fra min forrige post... Det er de aller færreste av "Nynorsk-haterne" som forstår forskjellen mellom Nynorsk i seg selv og påtvunget sidemål i grunnskolen.

Lenke til kommentar
Det er de aller færreste av "Nynorsk-haterne" som forstår forskjellen mellom Nynorsk i seg selv og påtvunget sidemål i grunnskolen.

8549635[/snapback]

Begge deler har én ting til felles, de behøver ikke eksistere annet enn i historiebøkene :) Vi har over hodet ikke bruk for to offisielle språk i Norge, så å kvitte seg med det ene av dem hadde ikke gjort noen stor skade.
Lenke til kommentar
Det er de aller færreste av "Nynorsk-haterne" som forstår forskjellen mellom Nynorsk i seg selv og påtvunget sidemål i grunnskolen.

8549635[/snapback]

Begge deler har én ting til felles, de behøver ikke eksistere annet enn i historiebøkene :) Vi har over hodet ikke bruk for to offisielle språk i Norge, så å kvitte seg med det ene av dem hadde ikke gjort noen stor skade.

8549906[/snapback]

Enig. Man kunne heller puttet inn litt valgfritt nynorsk inn i bokmålet.

Lenke til kommentar

Først til alle som syt over statstøtta som Noregs Mållag får. Staten gav i 2005 over 5 000.000.000 (5 milliardar) til ulike kulturføretak rundt om i heile landet (språk går under kultur). Mållaget mottok 0,0003% (1,5 millionar) av denne potten. Eg synest det er ein ganske grei sum, i og med at ulike språk-, litteratur-, bibliotekformål mottok nesten ein halv milliard til saman. Sjølv om tala er frå 2005 gjev dei eit ganske godt bilete av situasjonen.

 

Til dei som synest det er unødvendig med to ulike norske skriftspråk, vil eg påpeike at språk handlar ikkje berre om "praktisk anvendelse" men like mykje om identitet. Eg veit ikkje om du forstår det Zethyr, men det er utruleg arrogant og kynisk og ytre at me berre skal kvitte oss med eit skriftspråk. Det mest praktiske ville jo trass alt vera å berre kutte ut heile norsken og gå over til engelsk, men det er jo ein absurd tanke. Norsk er ein del av kulturen og identiteten vår. Du har ein sterk tilknytning til bokmål, eg er knytta til nynorsken, medan samane identifiserar seg med samisk.

Derfor ville eg også følt meg truffen om me berre skulle "kvitte" oss med nynorsk over natta, slik du meinar. Eg ville sansylegvis reagert med å nekte å skrive bokmål, i verste fall gått over til engelsk.

 

@formann:

Er det samane du siktar til? Ellers så snakkar me alle norsk i dette landet.

I Sveits har dei fire offisielle språk: tysk, italiensk, fransk og retoromansk. Retoromansk har berre 60 000 brukarar, og består av fem dialekter som kvar har sitt eige skriftspråk. Trur det er eit særeigent norsk fenomen at me ikkje greiar å akseptera at me har meir enn eitt skriftspråk. Sutring kallar eg det.

Lenke til kommentar
Først til alle som syt over statstøtta som Noregs Mållag får. Staten gav i 2005 over 5 000.000.000 (5 milliardar) til ulike kulturføretak rundt om i heile landet (språk går under kultur). Mållaget mottok 0,0003% (1,5 millionar) av denne potten.

8552738[/snapback]

For det første får du stryke et par nuller i den utregninga di.

Ellers er det vel ikke noe som tilsier at dersom staten først bruker en stor mengde penger på ett sted så er det mer rettferdig å sløse litt penger et annet sted. Er det sånn at det er bare "rett og rimelig" at du gir meg et par tusen kroner om du allikevel har gitt en halv million til røde kors?

 

Eg veit ikkje om du forstår det Zethyr, men det er utruleg arrogant og kynisk og ytre at me berre skal kvitte oss med eit skriftspråk. Det mest praktiske ville jo trass alt vera å berre kutte ut heile norsken og gå over til engelsk, men det er jo ein absurd tanke.

8552738[/snapback]

Til din informasjon så er jeg opptatt av det praktiske, og jeg hadde gjerne gjort en innsats for at vi alle gikk over til engelsk. Jeg innser at dette ikke skjer med det første, så vi får starte i det små med å slutte å strebe etter å opprettholde nynorsken. Det er forresten ikke så fryktelig ille om den opprettholdes av seg selv, jeg er motstander av å aktivt gå inn for å utslette nynorsken. Men når den ikke har noe selvstendig levegrunnlag så må vi la den dø, ikke pumpe penger inn i tiltak som sloss for å holde den levende med dødskrampene.

 

I Sveits har dei fire offisielle språk: tysk, italiensk, fransk og retoromansk.

8552738[/snapback]

Hva Sveits gjør har liten relevans for hva som er hensiktsmessig å gjøre, og hva vi bør gjøre her i Nord.

 

Norsk er ein del av kulturen og identiteten vår. Du har ein sterk tilknytning til bokmål, eg er knytta til nynorsken, medan samane identifiserar seg med samisk.

8552738[/snapback]

Jeg har ingen sterk tilknytning til bokmål. Språk er et verktøy jeg bruker for å uttrykke meg. Skal man se på kultur og identitet burde vi alle gått tilbake til Norrønt (det hadde vært kult!), og kuttet både bokmål og nynorsk. Men både du og jeg vet at praktiske hensyn må gå foran lek og moro, så vi får la norrønt høre historiebøkene til på samme måte som forhåpentligvis nynorsk gjør om et par hundre år.
Lenke til kommentar
For det første får du stryke et par nuller i den utregninga di.

Ellers er det vel ikke noe som tilsier at dersom staten først bruker en stor mengde penger på ett sted så er det mer rettferdig å sløse litt penger et annet sted. Er det sånn at det er bare "rett og rimelig" at du gir meg et par tusen kroner om du allikevel har gitt en halv million til røde kors?

8553308[/snapback]

Stryke nullar, kor?

Sist eg sjekka var det 9 nullar i 1 milliard.

0,0003 x 5.000.000.000 = 1.500.000

 

Mattekunnskapane mine er riktignok litt rustne, men eg føler ikkje for å kutte vekk nokon nullar her ^^

 

Etter mi meining er det ikkje opp til mannen i gata å detaljstyre til kva og kven summar vert utbetalt. Det er slikt me har valgt politikarar til. MEN, eg er sjølvsagt einig i at det er ein del sløsing med forskjellige midlar, og det skadar ikkje å sei i frå om det. Det er ein gong slik at ein ting kan vera sløsing for ein, medan det kan verka meiningsfylt for ein annan. Slik er livet...

 

Til din informasjon så er jeg opptatt av det praktiske, og jeg hadde gjerne gjort en innsats for at vi alle gikk over til engelsk. Jeg innser at dette ikke skjer med det første, så vi får starte i det små med å slutte å strebe etter å opprettholde nynorsken. Det er forresten ikke så fryktelig ille om den opprettholdes av seg selv, jeg er motstander av å aktivt gå inn for å utslette nynorsken. Men når den ikke har noe selvstendig levegrunnlag så må vi la den dø, ikke pumpe penger inn i tiltak som sloss for å holde den levende med dødskrampene.

8553308[/snapback]

Vel der er nok du og eg ueinige, og eg ser ingen teikn til dødskrampar hos nynorsken enno. Men den vrir seg i krampe under den tunge vekta av bokmålet, det skal vera sikkert. Korvidt pengar blir "pumpa" inn eller ikkje er ein annan sak som det ikkje finst noko klart svar på.

 

Bra at du ikkje er for å aktivt utsletta nynorsken, det var nemleg det eg hadde oppfatta at du ville...

 

Hva Sveits gjør har liten relevans for hva som er hensiktsmessig å gjøre, og hva vi bør gjøre her i Nord.

8553308[/snapback]

Åh, akkurat ja.

Me er vel så mykje meir spesielle enn sveitsarane me då, eller?

 

Målet mitt var å visa til eit land der dei løyser språkproblema fint, og du gløymte forresten å sitere meg på det eg sa om Retoromansk som faktisk var eit viktig poeng. Retoromansk er mykje mindre enn nynorsken men har likevel 5 forskjellige skriftspråk fordelt på 60 000 brukarar.

 

Jeg har ingen sterk tilknytning til bokmål. Språk er et verktøy jeg bruker for å uttrykke meg. Skal man se på kultur og identitet burde vi alle gått tilbake til Norrønt (det hadde vært kult!), og kuttet både bokmål og nynorsk. Men både du og jeg vet at praktiske hensyn må gå foran lek og moro, så vi får la norrønt høre historiebøkene til på samme måte som forhåpentligvis nynorsk gjør om et par hundre år.

8553308[/snapback]

Norrønt er tøft, det er me einige om. Me det ville (som du sa) vera upraktisk fordi det er så ulikt talespråket vårt. Det mest praktiske er jo til alle tider at me skriv mest mogleg likt på slik me snakkar. For meg er det nynorsk, for deg er det sikkert bokmål. Om eit par hundre år snakkar me kanskje engelsk her, og då er kanskje bokmål også gått i historieboka, kven veit? Men i alle fall vil verken du eller eg då oppleve dødsfallet til nynorsken, som du snakkar så drøymande om.

Lenke til kommentar
Stryke nullar, kor?

Sist eg sjekka var det 9 nullar i 1 milliard.

0,0003 x 5.000.000.000 = 1.500.000

 

Mattekunnskapane mine er riktignok litt rustne, men eg føler ikkje for å kutte vekk nokon nullar her ^^

 

regnestykket ditt stemmer men du skriver jo ikke det du skriver at 0,0003% av 5.000.000.000 er 1.500.000

 

 

Etter mi meining er det ikkje opp til mannen i gata å detaljstyre til kva og kven summar vert utbetalt. Det er slikt me har valgt politikarar til. MEN, eg er sjølvsagt einig i at det er ein del sløsing med forskjellige midlar, og det skadar ikkje å sei i frå om det. Det er ein gong slik at ein ting kan vera sløsing for ein, medan det kan verka meiningsfylt for ein annan. Slik er livet...

 

Etter min mening er det opp til mannen i gata og si ifra. Vi har riktignok en representativ styreform, men dette betyr ikke at våre representanter (politikerene) ikke trenger mannen i gatas meninger.

 

Åh, akkurat ja.

Me er vel så mykje meir spesielle enn sveitsarane me då, eller?

 

Målet mitt var å visa til eit land der dei løyser språkproblema fint, og du gløymte forresten å sitere meg på det eg sa om Retoromansk som faktisk var eit viktig poeng. Retoromansk er mykje mindre enn nynorsken men har likevel 5 forskjellige skriftspråk fordelt på 60 000 brukarar.

 

Sveits er et dårlig eksempel. Sveits er et lite land mitt imellom 2 sterke språkgrupper idag og enda flere historisk.

 

La oss heller se til Italia eller Kanada som har flere offisielle språk, men de knyttet til geografiske lokasjoner. Dette er også språk som ikke kan benyttes om hverandre slik som bokmål og nynorsk.

Endret av doloop
Lenke til kommentar

Off Topic:

 

Det er klart det går penger til nynorsken hvert år, bare tenk på de miljøvennlige aspektene, isteden for å ha uhorvelige mange papirer på bokmål, så har vi plutselig dobbelt så mange, for at alt skal stå på nynorsk og bokmål. Som flere har poengtert her så er det vel et tegn på at nynorsken er litt svak når man må begynne å betale for at folk skal skrive det. Jeg hadde akseptert nynorsk uten problemer, bare jeg hadde sluppet å lære det, men det er sagt at alle skal lætre nynorsk, så da skal alle landets bokmålselever, både i ungdomskolen og vgs, plages med dette. Jeg var så frekk at jeg klarte å sikre meg fritak på ungdomskolen :ph34r:

 

On Topic:

 

Jeg fikk lyst til å bruke nynorsk på grunn av det her, kunne godt tenkt meg 50 000 jeg :ph34r::D

Lenke til kommentar
Det er ein gong slik at ein ting kan vera sløsing for ein, medan det kan verka meiningsfylt for ein annan. Slik er livet...

8561998[/snapback]

Da er det liten grunn til at staten behøver å bruke penger på det. Se på f.eks. statskirka, den burde vært privatfinansiert av de spesielt interesserte som faktisk benytter den. Liten grunn til at staten skal rundstjele oss andre for å sløse penger på den (annet enn for å bevare kirkebyggene).
Lenke til kommentar
Det er ein gong slik at ein ting kan vera sløsing for ein, medan det kan verka meiningsfylt for ein annan. Slik er livet...

8561998[/snapback]

Da er det liten grunn til at staten behøver å bruke penger på det. Se på f.eks. statskirka, den burde vært privatfinansiert av de spesielt interesserte som faktisk benytter den. Liten grunn til at staten skal rundstjele oss andre for å sløse penger på den (annet enn for å bevare kirkebyggene).

8562473[/snapback]

 

Greverud kirke som er her jeg bor må være verdens styggeste kirke, kunne godt sprengt den til "himmels" uten at jeg hadde brydd meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...