Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Maskinen laster unødvendige ting ned ?


Anbefalte innlegg

Jeg er av de som sitter på nett med et analogt 56k modem. Derfor er "båndbredden" (ehm unskyld) min ganske verdifull slik at jeg får bruke alt selv.

Likevel kan maskinen (P4 2.1 GHz) til tider bruke meget lang tid på å vise nettsider. Jeg kan surfe litt i forumet her på HW, og sidene tar en evighet å vise, selv om jeg bare har en 2 eller 3 vinduer samtidig.

Åpner jeg derimot opp connect-vinduet mitt laster maskinen som bare det. Modemet jobber på full kapasitet. Etter en liten halvtimes forum på HW kan maskinen ha hentet ned opp til 5 mb. Dette rimer jo ikke.

 

Har kjørt Ad-aware, kjører ikke Kazaa og slike ting.

 

Hva og hvem er det som bruker mine få kb/s. Jeg får i alle fall ikke brukt dem.

 

Problemet har kommet den siste uken, og jeg har ikke gjort noe spesielt på maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er av de som sitter på nett med et analogt 56k modem. Derfor er "båndbredden" (ehm unskyld) min ganske verdifull slik at jeg får bruke alt selv.

Likevel kan maskinen (P4 2.1 GHz) til tider bruke meget lang tid på å vise nettsider. Jeg kan surfe litt i forumet her på HW, og sidene tar en evighet å vise, selv om jeg bare har en 2 eller 3 vinduer samtidig.

Åpner jeg derimot opp connect-vinduet mitt laster maskinen som bare det. Modemet jobber på full kapasitet. Etter en liten halvtimes forum på HW kan maskinen ha hentet ned opp til 5 mb. Dette rimer jo ikke.

 

 

Det kan jo være at den laster ned oppdateringer til OS eller antivirusprogramvaren i bakgrunnen.

Ellers kan jeg anbefale webwasher slik at du ikke bruker båndbredden på reklam og annet fjas.

 

www.webwasher.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...