Gå til innhold

CNN: Where Sony went wrong (PS3)


Anbefalte innlegg

CNN har en artikkel om konsollene og jeg må få lov til å poste den her uten at folk hyler og skriker.

CNN er vel en av de nettstedene som er proffosjonelle, så ikke kom her og kom her

 

Where Sony went wrong

 

It's a sad coda for Ken Kutaragi, the creative genius behind Sony's videogame consoles. He's stepping down at a time when rival Nintendo is teaching its rival important lessons about consumers, writes Business

 

Since late last year, when both consoles were released, the Wii has consistently outsold the PS3 in every major market.
"Father of PlayStation" says "Game over"
It also helped drive up the cost of the PS3 to $600, a record price for a console, and put Kutaragi's division in the red to the tune of $1.7 billion. The Wii cost just $250
The eagerly-anticipated PlayStation 3 has already lost this round of the console wars to its Japanese rival, Nintendo's Wii

 

Kilde

Endret av ohlala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Wii og selger mer enn 360 på de andre kontinentene enn Nord Amerika, betyr det da at det er egentlig Microsoft artikkelen burde handlet om?

 

Underlig artikkel med en veldig amerikanisert synsvinkel.. Men hva annet skal man vente ovenfor et kontinent som omtaler utlandet som "France, Mexico, Iraq and stuff"

 

:roll:

Lenke til kommentar
CNN er vel en av de nettstedene som er proffosjonelle, så ikke kom her og kom her

Det finnes inkompetente journalister i CNN også. Faktisk, så er det inkompetente journalister overalt. Så ikke kom her med det pisset ditt.

 

Å si at PS3 har tapt "krigen" etter et drøyt halvår siden lansering, faller på sin egen urimelighet. Du trenger ikke være rakettforsker for å fatte det.

Lenke til kommentar

1: Diskuter ARTIKKELEN, IKKE PERSONEN.

 

2: Riv gjerne artikkelen fra hverandre på en SKIKKELIG måte, ikke "de er amerikanere, alle amerikanere er noen k*dder, blablabla".

 

3. Debatter seriøst - uansett om du synes trådstarter er en tulling eller ei.

 

Poster er slettet, og jeg sletter for fote om vi ikke holder oss seriøse :).

Lenke til kommentar

Er til dels enig med artikkelen her. Men å kåre Wii som vinner allerede er litt for tidlig. Man må vente å se hva som skjer når PS3 daler litt i pris samt får kjente og kjære titler lansert.

 

Krigen mellom PS3 og Wii starter først når Solid Snake tar basketak mot Mario. Det er først da vi får se hvordan det fyker henn. Som det er nå står begge i skyttegravs posisjon.

 

Og CNN tar jeg uansett og med en bitte liten klype salt til tider, rettere sagt, all journalistikk tar jeg med en klype salt, spesielt når det kommer til konsoll krigen som raser.

Lenke til kommentar

Nå bør man kanskje stikke hånda i jorda og ta artikkelen for hva den er:

-En økonom uttaler seg om hvem som vinner flest andeler i ett marked og hvem som tjener mest på det. Thats it. Og selv om det er temmelig unyansert i forhold til fremtiden, har han muligens rett per i dag fra et økonomisk ståsted.

 

Det var nok mange slike artikler da PS2 ble lansert også. Naysayerene er alltid der.. :yes:

Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor folk sammenlikner Wii med Xbox360 og PS3.

 

Wii er som Shriek mens Xbox360 og PS3 er som grindhouse.

Shriek er morsomt.. alle synes det er gøy og det selger bra. Mens Grinhouse er bra på sin egen måte men er kanskje rettet mer mot voksene med spesiell interesse. (Ikke det at voksene ikke spiller Wii men Wii er mer barnevennlig).

Endret av tjommi
Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor folk gang på gang skal blande inn konkurrerende konsoller.

 

Anyways: PS3 selger elendig. Men det er det mange gode grunner til akkurat nå. Når grunnene blir færre (prisen settes ned, spilla kommer) er det ingen tvil om at den vil selge bedre. Jeg tror aldri den vil ta igjen hverken 360 eller Wii (iallefall ikke i samme syklus), men å si at den har tapt allerede nå, er umulig å spå.

Lenke til kommentar

tjommi

Wii er som Shriek mens Xbox360 og PS3 er som grindhouse.

Shriek er morsomt.. alle synes det er gøy og det selger bra. Mens Grinhouse er bra på sin egen måte men er kanskje rettet mer mot voksene med spesiell interesse. (Ikke det at voksene ikke spiller Wii men Wii er mer barnevennlig).

 

da ser jeg heller shrek, og jeg er 24 ;)

Endret av Echeron
Lenke til kommentar

De skriver jo "lost this round" på den siste der, og da er jeg kanskje enig ettersom Wii har solgt en god del bedre fra lansering og til nå. Men dette kan jo endre seg i hvilken som helst retning og det er umulig å kåre en "vinner" enda.

 

Nintendo sitt mål med Wii er jo å finne nye måter å interragere med spillene på, og Sony hang seg jo sånn halvt på den greina. Om Wii klarer å forandre spillindustrien, er den på sett og vis vinneren.

 

Selv om jeg regner med at man kårer vinneren ut i fra salgstall her. ;)

Lenke til kommentar

Wii er vel en konsoll, eller? Og så lenge den er en konsoll så er den i konkuranse med de andre. Å sammenligne film med konsoll blir feil, ettersom filmer blir delt inn i flere kategorier, det har man ikke på konsoller. Det er 1 kategori på konsollene, nettopp konsoll. Og Wii er like mye verd konsoll som de 2 andre, selv om den har tatt en utradisjonell vri på flisa.

Lenke til kommentar
Selv om jeg regner med at man kårer vinneren ut i fra salgstall her. ;)

8511578[/snapback]

 

Man kan si det man vil om saken, men salgs tallene klarer man ikke ro vekk

Akkurat nå selges PS3 veldig dårlig, selv i Japan

 

Wii er den store vinneren i dag, men ting kan forandre seg.

Etter noen år tipper jeg Xbox 360 vil være den som står på første rad, Wii på en god annen plass og PS3 på tredje

Endret av ohlala
Lenke til kommentar

PS3 kommer i hus når Burnout 5, GT5, FFXIII, GTA4, Wipeout eller MGS4 blir sluppet. Vet om mange som venter på skikkelige titler og et priskutt før de kjøper PS3. Tror online delen kan bli viktig. Hvis Sony får til Home tror jeg det kan ha en del å si.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...