Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tapping - få vekk de vonde følelsene i kroppen


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen.

Jeg husker at jeg gjorde dette når jeg var en liten unge hos en eller annen spesialist. Selv husker jeg ikke hvorfor, men jeg husker at jeg alltid følte meg så utrolig mye bedre etter jeg gjorde dette.

 

Nå i dag så fant jeg en video om dette. Selv om de snakker om angsten for å snakke med jenter du ikke kjenner, så kan dette så å si hjelpe på hvilken som helst følelse i kroppen. Jeg prøvde det nå rett før jeg poster denne videoen, og jeg føler meg helt fantastisk nå.

 

http://www.innergametapping.com/free-video...ch-anxiety.html

 

Prøv det ut! Gjør det han sier at du skal gjøre, og du vil merke at følelsene du hadde i begynnelsen av filmen er helt borte. Dette er seriøst genialt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er genialt. Det fjerner det meste av nervøse følelser i kroppen, så lenge du fokuserer på den følelsen. Gjør det før du snakker foran en stor forsamling, snakker med en jente du ikke kjenner, eller ting du er litt "redd" for å gjøre.

 

Filmen er 24 minutter lang, men det er verdt det. Men gjør det som blir gjort i filmen! Det hjelper ikke at du sitter å ser på.

Lenke til kommentar
Off... jeg finner ikke den følelsen som han forklarer! :(  Er ikke dette kun psykisk? at du trur du har blitt bedre?  Men det høres jo positivt ut...

 

Er poenget slik at man ikke ska bli nervøs for noen ting?

8520412[/snapback]

 

Ok finn en ting du vet skremmer deg litt psykisk!

 

Altså slagsmål, konfrontasjon, fremføringer, snakke med jenter osv. Du får gjerne en litt små ekkel følelse i kroppen!

 

Prøv å lokaliser denne følelsen og prøv å gjenoppleve den i kroppen din!

 

Altså jeg tenkte bare tilbake på en gang det kom 5 Utlendinger som begynte å yppe..da fikk jeg en veldig nervøs følelse i magen (at det biter litt) Om du skjønner ;)

 

Men poenget er at du skal kunne "Gjennoppleve" denne følelsen når du gjør dette, og så skal den gradvis forsvinne om den er sterk nok!

 

Fungerte flott for meg ;)

Lenke til kommentar
Off... jeg finner ikke den følelsen som han forklarer! :(  Er ikke dette kun psykisk? at du trur du har blitt bedre?  Men det høres jo positivt ut...

 

Er poenget slik at man ikke ska bli nervøs for noen ting?

8520412[/snapback]

 

Ok finn en ting du vet skremmer deg litt psykisk!

 

Altså slagsmål, konfrontasjon, fremføringer, snakke med jenter osv. Du får gjerne en litt små ekkel følelse i kroppen!

 

Prøv å lokaliser denne følelsen og prøv å gjenoppleve den i kroppen din!

 

Altså jeg tenkte bare tilbake på en gang det kom 5 Utlendinger som begynte å yppe..da fikk jeg en veldig nervøs følelse i magen (at det biter litt) Om du skjønner ;)

 

Men poenget er at du skal kunne "Gjennoppleve" denne følelsen når du gjør dette, og så skal den gradvis forsvinne om den er sterk nok!

 

Fungerte flott for meg ;)

8520515[/snapback]

 

Ja, godt forklart! Men jeg klarer rett og slett ikke dette.. Jeg "trur" jeg har klart det, men etter bare en liten stund så føler jeg meg tung igjen... :cry:

 

Har veldig lyst til at dette skal fungere!

Lenke til kommentar
Ja, godt forklart!  Men jeg klarer rett og slett ikke dette.. Jeg "trur" jeg har klart det, men etter bare en liten stund så føler jeg meg tung igjen...  :cry:

 

Har veldig lyst til at dette skal fungere!

8523861[/snapback]

Du klarer ikke å lokalisere følelsen, eller du får den ikke til å forsvinne?

Konsentrerer du deg nok under filmen?

 

Du må også huske at dette ikke hjelper mot psykologiske lidelser.

Lenke til kommentar

Funka jo bra ja :>

Har vel lite med blokkerte nerver eller akkurat hvor du tapper å gjøre, men funke gjør det. Gjør akkurat det samme, men slå deg selv 9.5 ganger et litt annet sted enn han sier og trall på bæ bæ lille lam :p

(har faktisk lest et eller annet studie der de brukte lignende tapping/selv-realiserings mantraer for å redusere angst for sosiale situasjoner, og det funka. Skal se om jeg finner.)

Det du gjør er jo bare å misleade (bah norsk) hjernen din ved å gi den andre impulser når du blir stuck i en eller annen følelsesmessig loop. Gjør du det ofte nok forsvinner mye av det du tidligere forbandt følelsen med, og du forbinder heller situasjonen/følelsen med mantraet du bruker. I tillegg hjelper det jo til en viss grad bare å vekke følelsen i deg i en hverdagslig situasjon (tenke på muntligeksamen og hvordan den foregår mens du spiser middag).

 

Det er jo ganske enkelt en form for meditasjon, kjekt og enkelt opplegg though.

Lenke til kommentar
Ja, godt forklart!  Men jeg klarer rett og slett ikke dette.. Jeg "trur" jeg har klart det, men etter bare en liten stund så føler jeg meg tung igjen...  :cry:

 

Har veldig lyst til at dette skal fungere!

8523861[/snapback]

Du klarer ikke å lokalisere følelsen, eller du får den ikke til å forsvinne?

Konsentrerer du deg nok under filmen?

 

Du må også huske at dette ikke hjelper mot psykologiske lidelser.

8525533[/snapback]

 

 

Er det ikke psykoloisk dette hjelper da? :hmm: Det kan da ikke hjelpe rent fysisk?

 

Nja, jeg vet ikke helt... Klarer ikke å lokalisere følelsen trur jeg :ermm::ermm:

Lenke til kommentar
Vet dette er nei nei, men without further addue: *Mine innlegg*

8532265[/snapback]

 

Jasså Jasså Goatie, trenger selvtillit råd, eller dame råd ? uansett , ikke spør meg :p

 

Vel, dette med "tapping" er vel det samme som å stå i speilet å si "Jeg er smart, jeg er smart, jeg er smart" og selv tro på det ?

Så ikke hele 24minutter av filmen, i troen på at jeg ikke kom til å henge meg av kjedsomhet.

Lenke til kommentar
Vet dette er nei nei, men without further addue: *Mine innlegg*

8532265[/snapback]

 

Jasså Jasså Goatie, trenger selvtillit råd, eller dame råd ? uansett , ikke spør meg :p

 

Vel, dette med "tapping" er vel det samme som å stå i speilet å si "Jeg er smart, jeg er smart, jeg er smart" og selv tro på det ?

Så ikke hele 24minutter av filmen, i troen på at jeg ikke kom til å henge meg av kjedsomhet.

8532339[/snapback]

 

Hehe, who doesn't? Kan ikke skade å prøve dette, artig å se om jeg får noen 'go følelse av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...