Gå til innhold

Anbefaling av 24" LCD skjerm


Eulogy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, ikke til den prisen. Dells 24-tommer får toppkarakterer de fleste steder, og blir nok ansett som den beste 24-tommeren i sin klasse. Du kan alltids sjekke i prisguiden, men det finnes få erfaringer om de billigste produktene. Var også på jakt etter en 24-tommer og endte med å ville kjøpe Dell-skjermen, men så ga jeg faen og valgte en 22-tommer som kostet 4000 mindre. Det finnes mye annet jeg kan bruke 4000 kroner på, men det er jo en prioriteringssak.

Lenke til kommentar
Er det ingen som har andre erfaringer med 24" fra andre produsenter? Hmm...

8517553[/snapback]

 

Det er neppe så mange her som har så store skjermer. De fleste har blitt bitt av bassillen om 22" til Samsung. Du kan jo sjekke de ut, for her er det mange gode kritikker. Ellers ville jeg ha tittet litt på Dell sin igjen. Prisen der er god, men som øvrige svar her sier; Det er svært sjeldent 2" forsvarer en prisøkning på 4K.

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale en grei 24" til en fin fin pris? Har sett på Dell, men den er dyr. Finnes det andre alternativer som er like god som Dells 24"?

8496994[/snapback]

 

Har selv Samsung 244T 24" og er kjempefornøyd med den.

Koster litt men hvert prisen synes jeg.

 

Andreas

Lenke til kommentar
Jeg har en 24' Acer-skjerm som koster 5500, den gjorde i hvert fall det for noen få måneder siden. Kan i hvert fall si jeg er grisefornøyd, det er mye skjerm for pengene.

8517568[/snapback]

 

 

Har du en link til den?

 

Har noen forresten bilde av en 22" og en 24" ved siden av hverandre?

Lenke til kommentar

Man lyt ha bra grafikkort for å kjøre alle spill i nativ oppløsning på 24"

 

http://www.engadget.com/2007/04/11/samsung...-lcd-for-vista/

Forget all that nonsense about 22-inch monitors being ideal for Vista. Samsung is now telling us that 24-inch panels are where it's at. That extra 2-inches makes room for a pair of A4 sheets side-by-side as well as the Vista right-side bar and margins. Shame those "industry experts" weren't more clear about this before Samsung managed to sell-out their stock of 22-inch panels, eh? Anyway, Sammy's new 1,920 x 1,200 LCD panel is LED-backlit and covers an industry-high 111% of the NTSC color gamut; an ideal resolution for watching HD flicks with the color saturation required to keep photogs and designers whistling while they work. Rounding out the specs are a 180-degree viewing angle, contrast ratio "greater than 1000:1," and 250cd/m2 brightness. Samsung is ramping up production in Q2 (i.e., now) so we should see the new panels sneaking out in monitors by the end of Q2 or early Q3.

Lenke til kommentar
Jeg har en 24' Acer-skjerm som koster 5500, den gjorde i hvert fall det for noen få måneder siden. Kan i hvert fall si jeg er grisefornøyd, det er mye skjerm for pengene.

8517568[/snapback]

 

 

Har du en link til den?

 

Har noen forresten bilde av en 22" og en 24" ved siden av hverandre?

8517770[/snapback]

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=55647

 

Enda billigere nå ja... Det er jo å forvente at bildet sikkert ikke er like bra som på de dyrerer skjermene, men er du ute etter mange piksler for pengene er det jo uslåelig. Selv er jeg meget fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg har Dell-skjermen, og den fortjener ikke toppkarakter. Det er en lang tråd om denne skjermen i skjermforumet, og det er en del feil som går igjen, f.eks. grønt etterslep. Jeg var på nippet til å sende den i retur, men det ble til at jeg beholdte den.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Samsung 244t (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315197) i halvannet år, og har bare godord om den. :yes: Perfekt spillskjerm uten antydning til skygger, glimrende kontrast og lysstyrke. Bruker den ikke så mye til filmtitting, men virker bra til dette også. Anbefales, og er absolutt verdt pengene (ser den er 4000 billigere nå enn da jeg kjøpte den...)

 

Edit: trykkleif

Endret av jultomten
Lenke til kommentar
Jøss  :ohmy:

 

Har sett svært lite negativt om den skjermen, og regnet med at den var et kupp til den prisen

8556876[/snapback]

Det er en grei skjerm til prisen ja, men bare vær oppmerksom på at det er enkelte feil som går igjen. Jeg ser at andre 24" har kommet langt ned i pris, jeg vet imidlertid ikke hvor bra de rimeligste modellene er. Les gjerne gjennom denne tråden. Mye lesestoff, men det er verdt å sette av litt tid til en såpass stor investering.

 

Hvis du går for Dell bør du vente til den er på tilbud, Dell kjører tilbud (som regel 25%) med jevne mellomrom. Du gikk dessverre glipp av forrige tilbud med noen få dager.

Lenke til kommentar

Har selv Benq's 24", og er storfornøyd. Har brukt den til 3D/foto arbeid og bf2 + en del film :p Valgte denne kontra dell's siden dell har hatt mye "klager", virker sånn på tråden dens her på forumet ihvertfall. Derfor tok jeg heller sjansen på noe annet, og benq var den som sto frem som det beste alternativ i forhold til pris (samsung ol var noen tusen dyrere på det tidspunktet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...