Gå til innhold

Anbefaling av 24" LCD skjerm


Eulogy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I USA får man nå dell sin 24" til 569$ = 3404,-

 

 

Pris hos dell.no 8549,-

 

Full pris hos dell.no virker egentlig bare å være en "lokkepris" slik at tilbudene de kjører ser bedre ut.

Det er i hvert fall ganske så dumt å kjøpe denne til fullpris!

Lenke til kommentar

jeg er også i veldig tvil om hvilken skjerm jeg skal kjøpe..

 

det står mellom dell 24" og benq 24" wz / w..

 

har dell'en fortsatt mye problemer, selv etter den nye revisjonen?

(vet ikke om den er så ny lenger, men tenker på a04)

 

og du som hadde kjøpte benq wz, kan du ikke utdype litt mer om skjermen?

synes den ser veldig spennende ut, men den er jo ganske dyr, så det må jo være en god skjerm.. har hørt masse bra om benq 24" W.. da du koblet til xboxen, ble bildet strukket eller med svarte streker oppe og nede?

 

off, alltid så vanskelig å velge skjerm

Lenke til kommentar
jeg er også i veldig tvil om hvilken skjerm jeg skal kjøpe..

 

det står mellom dell 24" og benq 24" wz / w..

 

har dell'en fortsatt mye problemer, selv etter den nye revisjonen?

(vet ikke om den er så ny lenger, men tenker på a04)

 

og du som hadde kjøpte benq wz, kan du ikke utdype litt mer om skjermen?

synes den ser veldig spennende ut, men den er jo ganske dyr, så det må jo være en god skjerm.. har hørt masse bra om benq 24" W.. da du koblet til xboxen, ble bildet strukket eller med svarte streker oppe og nede?

 

off, alltid så vanskelig å velge skjerm

8566872[/snapback]

 

Hvorfor ikke BenQ VW? Gaming skjermen?

BenQ FP241VW :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg er også i veldig tvil om hvilken skjerm jeg skal kjøpe..

 

det står mellom dell 24" og benq 24" wz / w..

 

har dell'en fortsatt mye problemer, selv etter den nye revisjonen?

(vet ikke om den er så ny lenger, men tenker på a04)

 

og du som hadde kjøpte benq wz, kan du ikke utdype litt mer om skjermen?

synes den ser veldig spennende ut, men den er jo ganske dyr, så det må jo være en god skjerm.. har hørt masse bra om benq 24" W.. da du koblet til xboxen, ble bildet strukket eller med svarte streker oppe og nede?

 

off, alltid så vanskelig å velge skjerm

8566872[/snapback]

 

På xbox via component 1080p: Du kan velge mellom full (fyller hele skjermen så bildet blir strukket, merker ikke noe særlig til det), aspect (får sorte striper oppe og nede) eller 1:1 (viser bildet fra xbox i 1:1, dette funker ikke helt 100% vistnok, skal komme en firmware update på det).

 

Ellers har jeg testet å hive parabolen inn via s-video og vise bilde i bilde med dvi+s-video, funker helt supert.

 

Eneste forskjellen jeg kan se på W og WZ er "PerfectMotion", dvs at den setter inn ett sort bilde imellom hvert bilde den viser, jeg syns ikke det funket så bra men det vil nok variere fra person til person.

Ryktes også at det skal være ett nyere panel i WZ, dette vet ikke så mye om.

 

Er også en ganske så stor tråd om den på hardforum.

Lenke til kommentar

men i aspect, der det kommer sorte striper oppe og nede, må det vel være 1:1 i aspect ratio? eller så er det jo ganske meningsløst med stripene.. jeg hørte også om den firmware oppdateringa, men var ganske sikker på at alle WZ hadde den nyeste.. har du testet dell 24"? hvordan er fargene og bildekvaliteten i forhold til den?

Lenke til kommentar
men i aspect, der det kommer sorte striper oppe og nede, må det vel være 1:1 i aspect ratio? eller så er det jo ganske meningsløst med stripene.. jeg hørte også om den firmware oppdateringa, men var ganske sikker på at alle WZ hadde den nyeste.. har du testet dell 24"? hvordan er fargene og bildekvaliteten i forhold til den?

8568213[/snapback]

 

Mulig aspect er nærmere 1:1 ja.

Angående dell har jeg ikke testet noen skjermer fra de desverre.

De jeg har å sammenligne med er 2 stk 20", en fra nec og en fra lacie.

Holder på å kalibrere skjermen nå men foreløpig er jeg ganske fornøyd med den, planen min er å bruke den til en alt mulig skjerm, ps3, xbox360, parabol, dvd, pc osv.

 

Edit: kom over en side med sammenligning mellom benq, dell og lg sine 24" her

Endret av thingul
Lenke til kommentar
skal man kjøpe seg en 24" så bør man passe på at skjermen har støtte for HDCP.

ikke fordi det er en bra ting, men bare for å unngå potensielle problemer i fremtiden ;)

8568805[/snapback]

 

Da ble jo utvalget redusert en del.. Og BenQ forsvant..

Hva skal jeg / du / vi med HDCP ?

Lenke til kommentar
Såvidt meg bekjent har benq fp241wz hdcp støtte over hdmi og dvi i 1080p.

Hdcp er en metode som brukes for å kryptere innhold, står en kjapp forklaring her.

8570184[/snapback]

 

Hva med BenQ FP241VW?

8573760[/snapback]

 

Både WZ, W og VW har støtte for hdcp.

VW er vel prikk lik WZ bare uten pivot med bare høydejustering og "fancy" kasse.

Lenke til kommentar
Såvidt meg bekjent har benq fp241wz hdcp støtte over hdmi og dvi i 1080p.

Hdcp er en metode som brukes for å kryptere innhold, står en kjapp forklaring her.

8570184[/snapback]

 

Hva med BenQ FP241VW?

8573760[/snapback]

 

Både WZ, W og VW har støtte for hdcp.

VW er vel prikk lik WZ bare uten pivot med bare høydejustering og "fancy" kasse.

8575374[/snapback]

 

VW har jo:

 

Game On:

 

Expect all your games to be smooth, crisp and unbelievably clear with BenQ's new 24-inch FP241VW and 19-inch FP94VW. With just a simple touch of a button, six specialized display modes (Standard, Dynamic, Movies, Photos, Action Game and Racing Game) deliver the widest range of viewing experiences. The two dedicated gaming modes – Action Game and Racing Game – give you the power to configure mind-blowing gaming experiences, taking you into the heart of the game.

 

Senseye Technology:

BenQ's exclusive Senseye Technology features in both the FP241VW and the FP94VW. Image quality is automatically and dynamically improved to deliver exquisite clarity that's bolder and brighter – taking you into the action so you don't miss anything. The human eye is emulated by fine-tuning the color, clarity, motion and contrast – effectively enhancing image signals to display them perfectly.

 

Etter hva jeg ser og forstår, så har WZ og VW de samme egenskapene og teknologi i skjermen / bilde.. Bare at VW tillegg har "Game On" og "Senseye Technology"..

 

Hva er pivot? :blush:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Senseye er det på WZ også (ikke umulig det er på W modellen også), har "Standard, Dynamic, Movies, Photos" på WZ men når du skrur på det så blir all tekst skikkelig utydelig, vet ikke hvordan disse game modusene er på VW.

 

Pivot er at du kan vri skjermen 90 grader og få en kjempehøy skjerm for f.eks lesing av dokumenter, tegneserier og sikkert mye annet nyttig, er en "kjekk å ha funksjon" men ikke nødvending. Du benytter egen programvare som følger med for å justere windows slik at bildet vris også.

Lenke til kommentar

ang. hdcp, så må dere ikke stope på det som står i prisguiden.

mye av det som står der er feil :(

 

det vi skal med hdcp er å forhindre problemer i fremtiden.

hvis man skal se en hd-dvd eller en blue-ray film lovlig, og man ikke har hdcp støtte i både skjermkort og skjerm, så kan man risikere å enten bli nektet bilde, eller å få et redusert bilde. SPESIELLT MED VISTA! (etter det jeg har lest)

 

hvis du har ønsker om å koble en PS3 (og xbox 360?) til skjermen via hdmi->dvi adapter, så trenger du at skjermen støtter hdcp for å slippe de samme problemene som jeg nevnte ovenfor.

 

kort og godt, kjøper du en skjerm med støtte for hdcp, så sparer du deg for potensielle problemer. du kan kjøpe en skjerm uten hdcp støtte, og ikke få noen problemer i det hele tatt, men det er en risiko du tar, spesiellt med tanke på at en skjerm varer veldig lenge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...