Gå til innhold

Kunne noen etse dette PCB-korte for meg? (Løst...)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser OK ut de komponentene der, relet tåler 230V ~1A, det var mest banene mellom relet og kontaktene jeg tenkte på.

 

Ser ut som det bare er ca 1mm isolasjon og det er ikke så mye.

Om det var meg ville jeg heller tatt tynnere baner (releet tåler uansett bare ca 1A) og heller ha mer isolasjon.

Ser heller ingen grunn til å ha masse kobber rundt kontaktene.

Ringene på de ubrukte relepinnen kan du ta bort så blir isolasjonen bedre.

 

Med standard 35um tykt kobber kan du kjøre 1A i 0,3mm bred bane og forstatt bare ha 10 grader temperaturstigning.

PCB trace kalkulator

(om lasten kortslutter kan du da også håpe på at banene oppfører seg som sikring og brenner av)

Lenke til kommentar

For å finne verdien av annen valuta er det greit å bruke valutakalkulatorene på DNB sine sider. https://www.dnbnor.no/portal/biztools/valut...alkulator.jhtml

 

25$ blir ca 155,- NOK.

 

200,- kroners grensa gjelder kun for verdien av varene og ikke for frakt. Dvs. at man slipper å betale mva. på varer og frakt hvis verdien på varen er 200 eller mindre. Dette gjelder samme hva frakten koster.

 

Er verdien på varene derimot 200,50 eller mer må man betale mva. for både varen og frakten.

 

Eks.

Vareverdi 200, frakt 800 => total kostnad 1000,-

Vareverdi 201 frakt 799 => total kostnad 1250,-

 

 

space

Lenke til kommentar
så da ble det ikke så gæern pris allikevel :)

ikke verst med 150kr. for et PCB kort lagd av profesjonelle folk :thumbs:

8504439[/snapback]

Ikke ta gleden på forskudd. Det KAN være noe feil med bestillingen! ...ikke at det er trolig, men ting kan skje...

 

Det hadde vært fint om du kunne lagt ut bilde av kortet når du får det. Jeg har ikke selv bestilt derfra, så det kunne vært fint å sett hvordan det ble.

Lenke til kommentar

Eneste problemet jeg hadde med futurlec når jeg bestilte fra dem før siste sommer var at de i motsetning til (mer eller mindre) alle andre produsenter ser på hull diameteren som diamateren FØR plattering av hullene noe som gjør at hullene kan bli for små. Personlig måtte jeg utvide en del av hullene manuelt noe som var litt kjeisamt for å si det mildt (forventer at det er korrekt). Håper de har forandret på dette nå, ellers syntes jeg kortene jeg bestilte var av bra kvalitet!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ja, jeg vet om den metoden også. men har ikke hatt penger til og kjøpe alt utstyr jeg trenger ;)

 

(press-n-preel) heter det forresten.

 

Nå har det snart gått 2uker siden jeg bestilte, så nå burde det komme noe snart... :dribble: ""glede seg""

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ja, jeg vet om den metoden også. men har ikke hatt penger til og kjøpe alt utstyr jeg trenger ;)

 

(press-n-preel) heter det forresten.

 

Nå har det snart gått 2uker siden jeg bestilte, så nå burde det komme noe snart... :dribble:  ""glede seg""

8591047[/snapback]

Kommet? Hvordan var isåfall resultatet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
så da ble det ikke så gæern pris allikevel :)

ikke verst med 150kr. for et PCB kort lagd av profesjonelle folk :thumbs:

8504439[/snapback]

Ikke ta gleden på forskudd. Det KAN være noe feil med bestillingen! ...ikke at det er trolig, men ting kan skje...

8505345[/snapback]

Hvorfor måtte du si det?

 

 

Fikk hentelappen i går, og gikk i dag for og hente.

Kom hjem, og gledet meg til og åpne pakken, for og se hvordan det ble.

Når jeg åpner pakken, ser jeg umiddelbart en feil, det er to kort, og ikke en, som jeg bestillte.

Så åpner jeg plastikken for og se hvordan det ble... men det blir mer skuffelse enn glede....

det var ikke det jeg hadde bestillt som jeg har fått! :mad:

Nå er jeg skikelig irritert!

gått og venta på dette over 1mnd, og resultatet er 2 stk. feil kort!! :mad::mad:

Helvette! Satan! :thumbdown:

 

 

Skulle vært:

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...=post&id=146026

 

Det som kom:

post-38181-1181077577_thumb.jpg

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...