Gå til innhold

Korleis fjerne lukt frå sko?


Gjest Slettet+987123897

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987123897

Heisann. Eg har to par sko som eg har brukt til litt forskjellig. Difor luktar dei vondt begge para. Eg har prøvd med vannbad, det vart litt betre, men ikkje så mykje. Lukta heng framleis igjen i skoa. Er det nokon luktfjernartriks som går an å bruke på dei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Eg har to par sko som eg har brukt til litt forskjellig. Difor luktar dei vondt begge para. Eg har prøvd med vannbad, det vart litt betre, men ikkje så mykje. Lukta heng framleis igjen i skoa. Er det nokon luktfjernartriks som går an å bruke på dei?

8488942[/snapback]

 

Legg de i fryseren! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Lett! Gymsko som lukter er grusomt. Men jeg pleier uansett å la skoene lufte seg etter bruk. Er ikke aktiviteter alene som gjør at det blir dårlig lukt, og jeg bruker ikke gymsko mer enn i gymmen og når jeg trener.

 

Dessuten er det viktig å ha mange sko slik at man slipper å gå med det samme paret mer enn tre dager på rad. Da får skoene god tid til å lufte seg =)

Lenke til kommentar

Til typisk "slitasje"-sko og ekstrembruk kjøper et eller flere par i fra Europris til rundt en 130kr paret. Funker veldig greit, kaster de etterhvert(4-8 uker). Men ellers så er jo lufting veldig viktig. Å putte de i fryseren fungerer også veldig godt(men la de tine før du bruker de).

 

Men angående skobruk generelt så vil eg anbefale alle å ha flere par som blir brukt vekselsvis. Har man 2 par dagligsko som får hvilt seg innimellom kan disse ha en brukstid som overgår tre par som blir brukt konstant. Med andre ord økonomisk. Samme gjelder treningssko(men der fungerer Europris sine veldig greit).

 

rettelse: til bruk hvor de tekniske egenskapene ved en sko er viktige holder ikke Europris skoene - naturligvis. men fungerer ypperlig på et treningsstudio :)

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...