Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Necm: Bra det ordnet seg, men jeg er glad jeg fikk ordnet det selv, og ikke endte opp med å måtte gå gjennom det du har. Akkurat der bør nok urolog få beskjed slik at det ikke skjer for andre i fremtiden. Jeg antar at du nå er på bedringens vei og alt leges bra? Fikk du ellers kjøpt med deg den intimsåpen jeg nevnte?

 

Anonym: Sex med kondom er gode greier om du drar forhuden god tilbake før du tar på kondomet. Hvis ikke (spesiellt blandet med alkohol) holder man ut i evigheter. Ikke gæli det heller når det trengs though... Eller tok du omskjæring? Mulig jeg blander litt her nå. Har hørt at de med omskjæring vil ha en periode i starten der de er ekstra sensitive for så at glans herdes litt over tid.

Uansett er det et veldig artig når du finner fast følge og dere ikke bruker kondom. Bra at du bruker det til den tid. Kjipe greier om du pådrar deg (eller hun?) bugs. Eller at de blir bolle i ovnen av det. Blowjob er hinsides bra om du kommer over noen som vet hva de gjør. Tro meg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Necm: Bra det ordnet seg, men jeg er glad jeg fikk ordnet det selv, og ikke endte opp med å måtte gå gjennom det du har. Akkurat der bør nok urolog få beskjed slik at det ikke skjer for andre i fremtiden. Jeg antar at du nå er på bedringens vei og alt leges bra? Fikk du ellers kjøpt med deg den intimsåpen jeg nevnte?

 

Hei! Ja, har nå snart gått 3 uker (3 uker på onsdag) og ting ser jo nokså normalt ut. Såret har sett fint ut hele veien egentlig, og jeg har egentlig ikke hatt noe vondt helt siden forhuden ble trukket tilbake igjen på sykehuset. Det tok derimot rundt 14 dager før jeg våget å dra den helt ned igjen for å ta en skikkelig vask for den kjentes strammere ut enn før. Fikk kjøpt såpen og alt i orden med det nå. Såret er egentlig helt borte nå i en periode, men noen få biter av trådene gjenstår som det gjør vondt å prøve å nappe ut (der den ble festet på begynnelsen og slutten av stingene), så lar dem egentlig bare forsvinne av seg selv da de ikke plager meg.

 

Akkurat nå ser den egentlig omtrent helt lik ut som før operasjonen. Forhuden kjennes fortsatt noe strammere ut enn den var før operasjonen, og jeg begynner vel egentlig å lure litt på om operasjonen i det hele tatt kommer til å ha en signifikant innvirkning på "strammheten". Den har jo gradvis blitt mindre stram til det punktet da jeg våget å dra den helt ned igjen, men synes ting går litt tregt? Noe info fra andre her om hvor lenge forhuden pleier å føles såpass stram etter operasjon?

Endret av Necm
Lenke til kommentar

Bra det ordnet seg!

 

Huden vil være noe stram og rar de første ukene.

 

Det er viktig at du tøyer og strekker i den en del i begynnelsen. Jeg kan ikke huske å ha hatt store problemer etter første 5-6 ukene. Skaff deg en tube glidemiddel og napp løken så ofte du skulle ønske. Det var min løsning på å tøye huden på plass...  Noe urologen for øvrig sa var en helt ålreit måte å "trene" forhuden på. Teknikken er nok litt annerledes, men det er bare å prøve seg litt frem.

Lenke til kommentar

Anonym: Sex med kondom er gode greier om du drar forhuden god tilbake før du tar på kondomet. Hvis ikke (spesiellt blandet med alkohol) holder man ut i evigheter. Ikke gæli det heller når det trengs though... Eller tok du omskjæring? Mulig jeg blander litt her nå. Har hørt at de med omskjæring vil ha en periode i starten der de er ekstra sensitive for så at glans herdes litt over tid.

Uansett er det et veldig artig når du finner fast følge og dere ikke bruker kondom. Bra at du bruker det til den tid. Kjipe greier om du pådrar deg (eller hun?) bugs. Eller at de blir bolle i ovnen av det. Blowjob er hinsides bra om du kommer over noen som vet hva de gjør. Tro meg!

Ligget litt med henne edru de siste dagene også, bruker fremdeles lang tid på å komme, fint nok det, men litt for lenge i mine øyne. Siste "runde" i dag greide jeg ikke komme i det heletatt, for mye sex sikkert. Håper det bedrer seg. Alt var for øvrig med kondom.

 

Når det gjelder oralsex så må jeg nok dessverre meddele at hun her er dårligere enn jeg noengang kunne forstille meg at noen kan være, så jeg tror kanskje jeg må teste det med noen andre. Anonymous poster hash: 82e5a...c09

Lenke til kommentar

Bra det ordnet seg!

 

Huden vil være noe stram og rar de første ukene.

 

Det er viktig at du tøyer og strekker i den en del i begynnelsen. Jeg kan ikke huske å ha hatt store problemer etter første 5-6 ukene. Skaff deg en tube glidemiddel og napp løken så ofte du skulle ønske. Det var min løsning på å tøye huden på plass...  Noe urologen for øvrig sa var en helt ålreit måte å "trene" forhuden på. Teknikken er nok litt annerledes, men det er bare å prøve seg litt frem.

 

Haha, ja, takk for tipsene forresten :)

 

Ja, jeg kan vel begynne å "tøye" på den alternative teknikken du snakker om nå uten problem. Jeg holdt egentlig litt igjen bare fordi det mases mye om "de strenge 3 ukene", selv om jeg allerede etter under 2 uker falt for fristelsen. Å strekke på huden i dusjen har jeg derimot gjort fra tidlig stadiet. 

 

Hva er forresten poenget med glidemidlet for "solo jobbing"?

Lenke til kommentar

Skal inn til operasjon på fredag, har et par spørsmål.

1. Skal ha full narkose, er det nødvendig å barbere ansiktet tro? (har barbert i kjelleren ja..)

2. Regner med at jeg får vite hva jeg må kjøpe inn av såpe/bandasjer etc. før jeg drar hjem, men er det noen som har noen lure tips som kanskje ikke kirurgen nevner? (blir nok full omskjæring)

3. Er det nødvendig å skifte bandasje etter absolutt hvert eneste dobesøk? Kan jo ikke dra på besøk til andre, hvis det er tilfelle. Men overlever jo det.

 



Anonymous poster hash: b007a...2bc
Lenke til kommentar

 

Anonym: Sex med kondom er gode greier om du drar forhuden god tilbake før du tar på kondomet. Hvis ikke (spesiellt blandet med alkohol) holder man ut i evigheter. Ikke gæli det heller når det trengs though... Eller tok du omskjæring? Mulig jeg blander litt her nå. Har hørt at de med omskjæring vil ha en periode i starten der de er ekstra sensitive for så at glans herdes litt over tid.

Uansett er det et veldig artig når du finner fast følge og dere ikke bruker kondom. Bra at du bruker det til den tid. Kjipe greier om du pådrar deg (eller hun?) bugs. Eller at de blir bolle i ovnen av det. Blowjob er hinsides bra om du kommer over noen som vet hva de gjør. Tro meg!

Ligget litt med henne edru de siste dagene også, bruker fremdeles lang tid på å komme, fint nok det, men litt for lenge i mine øyne. Siste "runde" i dag greide jeg ikke komme i det heletatt, for mye sex sikkert. Håper det bedrer seg. Alt var for øvrig med kondom.

 

Når det gjelder oralsex så må jeg nok dessverre meddele at hun her er dårligere enn jeg noengang kunne forstille meg at noen kan være, så jeg tror kanskje jeg må teste det med noen andre. Anonymous poster hash: 82e5a...c09

 

Merkelig. Jeg går fanken meg nesten fortere nå enn når jeg hadde forhud. Fikk jo også dratt den helt tilbake uten problemer. 

Kanskje du tenker for mye på selve orgasmen nå som du er bevisst på det, også blir det en litt ond sirkel? Finn ei jente du virkelig tenner på, om du ikke allerede har gjort det. 

 

Edit: Ser jeg skreiv litt røft her. Saken er at jeg leste mye rundt om i healing-prosessen og var flere som etter en del år sleit litt med følsomheten, men som som ikke hadde problemer med å komme når de møtte ei dame som virkelig satte både stokk og hode i topp-gir. 

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Da var det omsider gjort. Tenkte å skrive litt om operasjonen :)

Jeg hadde i grunn regnet med at det ville bli full omskjæring, siden jeg hadde ekstremt trang forhud. Men kirurgen sa at hun ikke ville fjerne mer enn nødvendig, så det ble en "spalting". Glansen er dekket nå, og selve penishodet er rimelig stort/hovent, men ikke vondt i det hele tatt (enda kanskje..)

Siste jeg husker fra operasjonsbordet var at jeg lå og pustet inn surstoff.. våknet på hvileavdelingen, og var overraskende pigg og våken. Kjente det litt ytterst på staken, og så at bandasjen var rimelig blodig, så fikk skiftet den raskt.

Er hjemme igjen nå, men jeg har litt dårlig hukommelse, husker ikke helt hva vi ble enige om ang rengjøring. Har vært på do et par ganger nå, og har lagt på nye kompress (bare løst rundt, og staken ligger "vannrett" og hviler... på brevet jeg fikk med står det at jeg kan dusje etter et par dager.

Skal også få tak i sårsalve (Brulidin) og smøre på + kompress, men det går fint at jeg begynner med dette etter den første dusjen?

Fikk også beskjed om at jeg skal begynne å tøye forhuden forsiktig etter én uke.
Skal lese gjennom litt i denne tråden og notere tips og triks.

Utrolig godt å endelig ha gjort dette. Føler meg 100 x mere mandig nå :lol:

:)



Anonymous poster hash: b007a...2bc
Lenke til kommentar

 

(Jeg som postet over her)

 

Kjenner jeg bekymrer meg for evt. ereksjon i løpet av nettene.. er det noen særlig fare for at det kan påvirke resultatet, "ødelegge" sting, eller vil det i verste fall bare bli ubehagelig/vondt?

 

Anonymous poster hash: b007a...2bc

 

Regner med at det gikk greit siden du ikke har sagt noe mer? Det kan "strekke" og være ganske ubehagelig. De første nettene kan være ganske kjipe hvis du får mye ereksjoner, siden du konstant våkner og må "opp å stå" som gjør at du våkner litt og. For er det du må, opp å stå. Du våkner nok ganske kjapt så snart ereksjon oppstår siden kroppen merker det unaturlige/ubehaget, og da er det bare å reise seg opp og gå litt rundt til det gir seg. Jeg tok kun operasjon for stram steng og ikke "spalting", ikke helt sikker på hva det er helt konkret, men mulig jeg hadde trengt det faktisk... Gått over 3 uker nå og forhuden min er omtrent akkurat like stram som før. Som er ganske kjipt. Jeg hadde ikke noen problemer med ereksjoner så snart forhuden ble dratt på plass egentlig, da merket jeg ikke noe i det hele tatt (etter 2 dager).

Endret av Necm
Lenke til kommentar

Lå våken til ca 03:00, våknet i halv 5 tida med en svak ereksjon. Ca en kvart del av glansen var synlig, ble liggende våken en liten stund for å roe den helt ned.. hehe. Det samme skjedde et par ganger til i løpet av morgenkvisten, den tredje gangen var ereksjonen betydelig sterkere, men ingen smerter da heller. Kanskje greit at den får tøyd seg litt på egen hånd allerede nå.

Forhuden er hoven, og er litt blå på tuppen. Men som sagt ingen smerter. Visuelt sett så ser det langt bedre ut hittil enn jeg fryktet.

Har lagt kompress rundt etter hvert dobesøk, og tenker jeg skal prøve å dyppe den i såpevann i morgen kveld, for deretter å gjøre det morgen + kveld fremover.
Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med salven, i og med at jeg ikke skulle begynne å tøye forhuden før det har gått én uke. Får vel bare vente og se det an.
Ser såvidt litt av stingene når den er i slapp tilstand.



Anonymous poster hash: b007a...2bc
Lenke til kommentar

Jeg vurderer "delvis omskjæring". Jeg ønsker å omskjære meg pga renslighet, utholdenhet og utseendemessig. Er det noen som har omskjært seg på et ikke-medisinsk grunnlag? Hvor kan man isåfall fått utført et slik inngrep? Kan man gjøre dette på Aleris/Volvat?

 

Og når det kommer til operasjonen? Kan jeg selv velge hvordan omskjæring jeg skal ha, eller er det kun hva legene har redskaper til som avgjør. Jeg vil altså bare ha delvis omskjæring.

 

Jeg vet at dette ikke vil dekkes av det offentlige, men jeg er villig til å betale.

 

Anonymous poster hash: 16f51...6f6

Lenke til kommentar

Hei folkens. Jeg vil først takke alle sammen som har bidratt med detaljerte beskrivelser og opplevelser, det har hjulpet meg mye i forkant av operasjonen.

Jeg omskjærte meg idag, endelig! Etter en prosess som kanskje har vart litt over ett år. Jeg grublet alt for lenge etter jeg fyllte tyve med å få dette her i gang.
Det er befriende og litt skummelt her jeg sitter.

Har for det meste lest i tråden her og postet (men jeg husker ikke når) og sitter her og googler litt. Jeg er også utrolig forundret over hvor lite informasjon jeg fikk etter alt var ferdig (bortsett fra å vente 48timer sånn ca før jeg fjerner bandasjen). Har en ganske solid hevelse og smågruer meg til å legge meg ikveld. Det er litt merkelig og ikke ha et nøyaktig referansepunkt hvordan det skal se ut, men jeg  er ihvertfall smertefri, litt ubehag regnet med. Jeg kan nesten ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til at denne prosessen er ferdig..

Selve operasjonen gikk helt greit selv om jeg måtte be om litt mer bedøvelse underveis, hyggelige folk.
Poster vel noen oppdateringer de neste ukene om hvordan det går.
En ting, jeg fikk ingen kompresser med, så kjøpte noen slike glatte. Burde jeg kjøpe en bandasje i tilegg for å få det til å sitte?

Hvor lang tid tok det for dere som har omskjært dere at semiskumle hevelsen ga seg?


Anonymous poster hash: bd62e...025



Anonymous poster hash: bd62e...025
Lenke til kommentar

Dag 5 (operert på fredag, "dorsal spalting"):

Synes det går meget bra, har fortsatt ikke hatt noen smerter, kjenner det bare litt når jeg smører salve på såret. Tror ikke jeg får smørt på hele dog, usikker på hvor stor del av såret/stingene som faktisk synes. Blir vel bedre når jeg skal begynne å tøye litt forsiktig.
Ser ut til at hevelsen har gått ned litt, er ikke blå på tuppen lengre heller. Godt å se at det går rette veien :)

Blir litt lite søvn om natta, våkner stort sett tre ganger fordi junior vil opp og stå.. men tar det igjen med en powernap på dagen :p har fortsatt en kompress surret lett rundt, sover fortsatt med det og.

 



Anonymous poster hash: b007a...2bc
Lenke til kommentar

Dag 8 (inkl operasjonsdagen):

 

 

Hevelsen blir synlig mindre for hver dag, og alt i alt går det fortsatt bra.

Eneste som fortsatt naturlig nok er mest stress, er å roe ned lillemann om natta.. har nok ikke vært så flink som jeg burde vært, ser jeg har blitt litt rød rundt stingene (de jeg kan se når den er i slapp tilstand). Resten av stingene har også blitt mere synlig (deler), siden forhuden tydeligvis har utvidet seg litt.

Som jeg har skrevet tidligere, skulle jeg begynne å tøye forsiktig etter én uke. Spørsmål: burde jeg gjøre dette i slapp eller middels stiv tilstand? Det ser ut til at det er enklest når den er oppe og står litt, men usikker på om dette er det beste. Tror ikke det går i slapp enda. Leste et innlegg her om en som visstnok ikke hadde fått trukket den tilbake før etter to uker, så det er jo beroligende.

Og jeg har enda ikke fått smørt inn hele såret, siden mesteparten er skjult. Har bruken av salve noen særlig innvirkning på hvordan det gror egentlig? Eller er den bare for å forhindre infeksjon? (Brulidine). Jeg lufter junior så godt jeg kan noen timer hver dag though, og har vært flink med vask, kompressbytte og skift av undertøy.

På forhånd takk for svar, håper det går bra med alle dere andre som er i healing-prosessen nå og :)

 



Anonymous poster hash: b007a...2bc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...