Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

(Jeg som postet rett over her)

Det har oppstått en liten hvitaktig flekk, helt i den ene enden av såret, som er synlig hele tiden (oversiden av penis) Jeg aner ikke hva det er, tenkte kanskje det var en del av stingene, men ser i grunn for stort ut til å være det. Kan det være et tegn på en liten infeksjon? Men har ingen smerter, og det har ikke kommet tilbake noen hevelse. Er litt rødt og sårt enkelte steder på stingene, men er vel mest pga. nattlige ereksjoner..

Ellers, tøyer litt etter jeg har vasket den i lunkent vann, men får enda ikke dratt forhuden noe særlig tilbake, ikke i nærheten av halvparten av hodet engang. Men håper det kommer seg.

Er fortsatt vanskelig å få smørt inn hele såret med salve, lar seg ikke gjøre.

Vurderer å høre om det er mulig å stikke innom Aleris en tur til uken, for en liten sjekk.



 



Anonymous poster hash: b007a...2bc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dag 14 (inkl. operasjonsdagen)

 

Har ikke hatt noen flere blødninger, tror egentlig ikke det hadde noe med infeksjonen å gjøre, men muligens bare et sting som løsnet litt/røk.

Tøyer forhuden litt flere ganger om dagen nå, ser at det hjelper, men er enda ikke i nærheten av å kunne trekke den halvveis tilbake.

Er vel også ny personlig rekord i å ikke lette på trykket nå.. ufrivillig selvsagt, but still.. :lol:
Har også ikke drukket kaffe siden operasjonen, for å begrense dobesøkene mest mulig.. blir interessant å prøve en kopp når alt er noenlunde på stell :p

Ble fryktelig stille her. Hvordan går det med dere andre som nylig har hatt operasjon? :)
 



Anonymous poster hash: b007a...2bc
Lenke til kommentar

 

Dag 14 (inkl. operasjonsdagen)

 

Har ikke hatt noen flere blødninger, tror egentlig ikke det hadde noe med infeksjonen å gjøre, men muligens bare et sting som løsnet litt/røk.

 

Tøyer forhuden litt flere ganger om dagen nå, ser at det hjelper, men er enda ikke i nærheten av å kunne trekke den halvveis tilbake.

 

Er vel også ny personlig rekord i å ikke lette på trykket nå.. ufrivillig selvsagt, but still.. :lol:

Har også ikke drukket kaffe siden operasjonen, for å begrense dobesøkene mest mulig.. blir interessant å prøve en kopp når alt er noenlunde på stell :p

 

Ble fryktelig stille her. Hvordan går det med dere andre som nylig har hatt operasjon? :)

 

 

Anonymous poster hash: b007a...2bc

 
Hei.
 
Sant at det er greit å komme med litt oppdateringer. 
 
For min del har ikke mye endret seg siden forrige oppdatering. Har nå gått over 5 uker siden operasjonen. Jeg hadde som nevnt en operasjon for kort streng, men selv om forhuden ble delvis lettere å "håndtere", så har ikke hovedproblemet løst seg. Har ikke sjangs til å dra ned forhuden når jeg har ereksjon. Om jeg drar den ned, og deretter får ereksjon, så blir det ekstremt trangt rundt undersiden av glans (glans blir på en måte kvelt). Ingen mengde med tøying kommer til å løse det problemet, så er ganske frustrerende å ikke ha fått riktig operasjon av kirurgen. Strengen måtte vel uansett blitt kuttet så det er jo greit, men det burde vel blitt gjort noe mer, uten at jeg riktig vet hva. Delvis omskjæringen kanskje?
 
Hva er "spalting" som du fikk?
Endret av Necm
Lenke til kommentar

Det dreier seg nok om at forhuden spaltes på oversiden av penis. "Dorsal slit" kalles det på engelsk, usikker på latinsk/norsk. Det er samme type inngrep som jeg fikk utført. For min del veldig vellykket resultat i ettertid.

 

Siden du kun fikk utført frenulumspalting, virker det for min del rart at urolog ikke anbefalte samme inngrep som jeg fikk utført. Men det burde ikke være noe problem å få det ordnet. 

Mitt problem var i hovedsak at en form for ring ytterst på forhuden ikke var tøyelig, til forskjell fra resten av forhuden. Høres ut som det er omtrent samme for deg. Det positive er at du ikke har fått utført et for stort inngrep før, men evt kan/burde fortsette med å snitte forhuden på oversiden. Eller ta omskjæring. Urolog tar som regel hensyn til personlige ønsker, selv om det ikke er noe mulighet til å angre seg etter omskjæring. Derfor velger de som oftest spalting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk snitt i forhuden. Og de to første månedene var ting litt uvant, og spesielt selve arret var noe hardt den tiden. Etter tre-fire måneder var ting mer eller mindre som normalt. Om selve frenulum har blitt lenger og/eller tilpasset seg, kan jeg faktisk ikke huske. Men alt er bra for meg i alle fall.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg ble nylig helt omskåret og nå som hevelsen har gitt seg ser det ut som om stingene på en ene siden har løsnet før det leget seg. Det resulterer i at det på en måte henger en "skinnpose" på nedsiden. Er livredd for at dette betyr at jeg må sy dette på igjen, samtidig vil jeg jo at det skal bli pent.

 

Bør jeg kontakte legen umiddelbart og be dem om å fikse det? Blir vel i så fall mer ventetid på at det skal bli leget.. :(



Anonymous poster hash: bd594...297
Lenke til kommentar

 

Ok, så det tok ca 4-5 mnd før du fikk dratt helt tilbake?

 

Dag 27 (inkl. operasjonsdagen):

 

Alle stingene er borte, og ser ut til at det gror/har grodd greit. Vinner nok ingen skjønnhetskonkurranse med det første men..

Trening og håndjaging går utmerket..

 

Dusjer og vasker så godt jeg kan minst annenhver dag nå, og tøyer. Får enda ikke dratt den halvveis tilbake engang, men ser at det går i "babysteps".

 

Jeg vurderer å skaffe meg en kortisonkrem på resept for å prøve å få litt fortgang i det. Kan det være lurt?

 

Anonymous poster hash: b007a...2bc

Lenke til kommentar

Til deg øverst: Det kan nok legen svare på mye bedre enn meg. Jeg ville sjekket det, just in case. Godt mulig det ikke har noe å si, men jeg ville ikke sjanset på det :)


Jeg fikk dratt den helt tilbake fra starten av, det var bare ikke helt "naturlig", om du skjønner hva jeg mener. Du fikk gjort et snitt i forhuden? Om du ikke har fått ønsket effekt, kan nok en kortisonkrem hjelpe. Det er ganske vanlig å ha mulighet til å kontrollere resultatet hos urologen ca en måned etter operasjonen. Så jeg ville tatt turen innom om du ikke er fornøyd. Godt mulig at du da får med deg en krem.

Lenke til kommentar

 

Dorsal spalting. Såret, eller arret går på en måte så og si rundt hele veien, om du skjønner. Kan hende det har grodd igjen litt feil et sted, eller at jeg ikke har tøyd nok. Skal kontakte Aleris og høre om jeg kan komme innom for en sjekk neste uke.

 

Burde jo vel strengt tatt ha mulighet til å dra den helt tilbake nå? Får tro det blir bedre med en krem.

 

Anonymous poster hash: b007a...2bc

Lenke til kommentar

Dag 34:

 

Var hos urologen på etterkontroll i dag. Hun syntes det hadde grodd fint. Fikk resept på ekstra sterk kortisonkrem, for å hjelpe/speede opp prosessen litt, da det er litt trangt enda. Hun dro den såklart mye lenger tilbake enn jeg har turt.. så godt som helt tilbake. Litt ubehagelig, men også betryggende. Tror det skal ordne seg med krem og varme dusjer fremover :D

 

Anonymous poster hash: b007a...2bc

Lenke til kommentar

23 år gammel, og hadde en opplevelse med en jente for noen måneder siden som gjorde at jeg bestemte meg for at det var på tide å ta skrittet (pun intended). Vet ikke om hun var spesielt trang eller hva det var, men det endte i hvert fall i blod (og det var ikke hun som hadde mensen). Gjorde litt research på nett, blant annet ved å lese denne tråden, og booket en legetime der jeg forklarte situasjonen og ble så sendt videre til urolog. Han tok en kikk, og mente at dette skulle kunne fikses ganske enkelt, så jeg ble satt opp med en time hos kirurg.

Jeg har nå gått ni dager siden operasjonen. Enkelt forklart er det snakk om en halv omskjæring - altså ikke fullt eksponert penishode til enhver tid, men mye mer enn det var.

Selve operasjonen gikk helt fint, bortsett fra litt smerte når sprøytene ble satt, og at det var et lite område som ikke ble tatt av bedøvelsen, og derfor var en smule vondt når to av stingene ble satt (merket ikke noe da det ble kuttet). Men alt i alt - ikke særlig smertefullt - har hatt det mye verre hos tannlege, så selve operasjonen er ikke noe å være redd for. Det verste var, selvsagt, at legeassistenten var en meget søt, ung jente. Som gjerne ville smalltalke litt når jeg satt der med kun sokker og t-skjorte på. Det verste var egentlig at hun sa at "de aller fleste blir ganske fornøyde etter operasjonen". Det man vil høre kun minutter før inngrepet gjøres er selvsagt at alle blir kjempefornøyde.. Menmen.

Tiden etter operasjon har også gått rimelig greit - tok meg et par fridager fra jobb, slik at jeg slapp å bevege meg så mye de første dagene. Tror det var smart, for penishodet var rimelig sensitivt når det touchet boxeren etter at bandasjen ikke lenger var nødvendig.

Noen ting jeg merket meg:
Når jeg fra dagen etter operasjonen rullet forhuden tilbake for å strekke den, slik jeg fikk beskjed av legen om å gjøre, var det ganske vondt. Forhuden krøllet seg på et vis når jeg skulle ta den tilbake på plass, og noen av stingene da endte ned mot penishodet. Vet ikke om det er stingene som har blitt erodert litt, men det er bedre nå.

Har aldri hatt særlig problem med smegma, men kun få dager etter operasjon var penishodet nesten helt hvitt - og det var nesten som lim, noe som også gjorde det vanskelig å ta forhuden tilbake. Vet ikke om det kommer av at det ikke lenger ble "vasket" når jeg urinerte med forhuden fremme, at mer luft kommer inn på hodet og tørker det ut, at jeg ikke hadde onanert eller hatt sex de siste dagene, eller noe annet. Måtte vente noen dager med å vaske skikkelig fordi det var veldig ømt rundt stingene og jeg hadde sluppet opp for smertestillende, men tror jeg har kontroll på det nå. Litt mer tid på badet hver morgen, og har investert i noen vaskekluter som gjør jobben enklere. Så får vi se om det vedvarer, eller hva som skjer.

Jeg må lære meg å urinere på nytt. Det er jo naturlig nok når en del av huden som ble brukt i den handlingen ikke lenger er der, men jeg kom ikke på at det ville være en ting. Så det blir nok litt sitting fremover, og så får jeg trene treffsikkerhet litt etter hvert.

Jeg er en svak sjel, så jeg onanerte i dag. Ereksjonen kom, og det gjorde ikke vondt, så jeg klarte ikke holde hendene unna. Dro ikke forhuden så mye frem og tilbake, fant en slags vibrasjonsteknikk som funket ganske fint. Rengjorde nøye etter ejakulasjon. Vet ikke om jeg må finne en ny måte å onanere på når stingene er borte, og alt er slik det skal være fremover, men i det minste godt å vite at ting fungerer.

Mitt problem har aldri vært i slapp tilstand, det er kun når penis er erigert at det er for trangt til å dra forhuden bak hodet, og det førte til litt ukomfortabelheter under sex. Jeg vil jo ikke finne ut om problemet har blitt løst før jeg om en uke eller to (etter litt og litt onaniprøving) finner ut om det gjør vondt å ta forhuden helt tilbake i erigert tilstand eller ei. Har også en litt kort penisstreng som såvidt jeg kan se ikke ble gjort noe med, så frykter at jeg må ta den også - ingen av legene så jo hvordan situasjonen var når jeg var stiv, så de kunne ikke bedømme hva som var nødvendig utifra annet enn min forklaring. Så vi får se.

Kan komme tilbake og gi en oppdatering når jeg har opplevd mer av ettereffekten, og når jeg kan si hvorvidt jeg er en av "de aller fleste som er ganske fornøyd med operasjonen".

Avslutningsvis vil jeg bare si takk til de som har delt sine erfaringer i denne tråden - det var den beste kilden til informasjon jeg fant når jeg lære mer om dette problemet. Denne filmen, som jeg ikke husker om også var i denne tråden eller kun i en annen jeg fant, ga også litt relevant informasjon, og er verdt en titt for de som vil lære mer om dette.


Anonymous poster hash: 463e6...448



Anonymous poster hash: 463e6...448
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dag 41 (siden operasjon, dorsal spalting):

 

En gledens dag! Har nå smørt inn forhuden med kortisonkrem én gang daglig siden forrige onsdag, og strukket/tøyd den, og i dag fikk jeg endelig dratt den helt tilbake i dusjen. Hvilken lettelse!

 

Skjedde i "halvstiv" tilstand, og fikk rengjort godt, tror det hjalp på litt også. Tror jeg skal fortsette med kremen i én uke til (som urologen sa) før jeg prøver å trekke den tilbake og la blodet strømme til for fullt :p kjentes litt trangt ut enda, måtte skyve den fram igjen.

 

 

Anonymous poster hash: b007a...2bc

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Hadde operasjon idag. Skulle egentlig ha forhudsplastikk. Snitte litt og utvide forhuden, men så ble vi plutselig enige om full omskjæring.

 

Etter jeg var ferdig kom hu ene legen og sa "Ja, vi fjernet endel forhud". Altså, hm? Endel? Jeg ser jo på penisen at hele hodet synes, klarer egentlig ikke se helt om hele forhuden er borte eller ikke. Men uansett da, det er en stor rød klump, med blod?, på baksiden av penis hodet. Er det normalt? Og jeg kjenner fortsatt ingenting. Fikk full narkose, men hu sa når jeg var ferdig idag i 14 tiden at det var bedøvet og jeg ville kjenne det snart. Nå er klokka 20.00 og jeg kjenner fortsatt ingenting. Er det normalt? Skulle bytte bandasje istad. Og ble så sykt svimmel og begynte å svette, måtte bare løpe i sengen litt. Følte jeg skulle besvime. Drøpte endel blod. Kjenner i ny og ned at det kommer en sånn pumpe smerte i penis, men ikke ofte. Og jeg kjenner på en eller annen måte at det er sinnsykt følsomt..? Jeg er så sykt redd. Noen som har hatt noe av det samme? Jeg håper ikke jeg må tisse mer på de neste fire ukene. Haha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...