Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved full omskjæring har man ingen hud å dra bakover! Jeg ble fikk full omskjæring forutenom frenulum for fem uker siden så dette vet jeg med sikkerhet.

 

 

Nja. Jeg har litt overflødisk hud som dekker litt av penishodet i slapp tilstand, selv om det ikke er forhud-forhud.

I hard tilstand er det selvfølgelig ingen hud å dra bakover.

 

Anonymous poster hash: 0ffed...8e3

Lenke til kommentar

 

Dag 6.

To sting røk i natt. Litt blodig affære og ringte umiddelbart til dagkirurgisk og fikk snakket med sykepleier. Hun mente det var normalt at stingene begynte å gå ut såpass tidlig, selv om jeg er noget usikker på akkurat det. Desidert den vondeste natten hittil.

Ellers gror det fint rundt resten av junior.

 

Anonymous poster hash: 0ffed...8e3

 

Mine var alle vekke etter ca 14 dager, du va nok litt uheldig, men kroppen vår er flink til å ordne slike ting selv så det går nok bra, hehe

 

Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2

Lenke til kommentar

Jeg hadde kun snitt, men måtte ta 3/4 av stingene selv etter 12-14 dager. Et par forsvant av seg selv etter ca 10 dager. Alt har grodd helt fint. Jeg hadde også blitt usikker om det revnet tidlig. Nevnte du at det ble blodig? Er det snakk om at det ble laget et åpent sår ville jeg reist rett på legevakta sporenstreks i tilfelle. Man risikerer ikke lillemann! :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde kun snitt, men måtte ta 3/4 av stingene selv etter 12-14 dager. Et par forsvant av seg selv etter ca 10 dager. Alt har grodd helt fint. Jeg hadde også blitt usikker om det revnet tidlig. Nevnte du at det ble blodig? Er det snakk om at det ble laget et åpent sår ville jeg reist rett på legevakta sporenstreks i tilfelle. Man risikerer ikke lillemann! :)

 

Ja, nevnte at det ble litt blodig. Har forøvrig ikke sett noe mer til blod i hele dag og ingen åpne sår, så tenker at det har gått greit. Kjennes veldig greit ut og, ingen smerter.

 

 

Ganske overrasket over at penishodet er ganske herdet allerede... Så fort :omg:

 

Anonymous poster hash: 0ffed...8e3

Lenke til kommentar

Hallo.

 

Jeg har "trang" forhud i den form av at når den er erigert så blir det ganske stramt under penishodet og om jeg slipper så popper den tilbake til posisjonen sin.

 

Når penis er slapp så får jeg forhuden akuratt der jeg vil ha den, tror dere fortsatt jeg må operere?

Ser det er noen som har snakket om steroidekrem, men legen min hadde ladir hørt om dette, er det noen som kan gi en step-by-step-guide til hvordan man bruker denne?

Eventuelt burde jegk ontakte en hudlege?(Vil helst slippe inngrep, og kan jo eventuelt hende det er frenulum som er for stram også?)



Anonymous poster hash: dce1d...298
Lenke til kommentar

 

Hallo.

 

Jeg har "trang" forhud i den form av at når den er erigert så blir det ganske stramt under penishodet og om jeg slipper så popper den tilbake til posisjonen sin.

 

Når penis er slapp så får jeg forhuden akuratt der jeg vil ha den, tror dere fortsatt jeg må operere?

 

Ser det er noen som har snakket om steroidekrem, men legen min hadde ladir hørt om dette, er det noen som kan gi en step-by-step-guide til hvordan man bruker denne?

 

Eventuelt burde jegk ontakte en hudlege?(Vil helst slippe inngrep, og kan jo eventuelt hende det er frenulum som er for stram også?)

 

Anonymous poster hash: dce1d...298

 

 

Han hadde aldri hørt om det? Det er ganske vanlig så vidt jeg vet.

Uansett kan du jo få henvisning til urolog eller hudlege, eventuelt kontakt privat urolog eller hudlege (F.eks Volvat).

Hvis du gjør det gjør det via Volvat trenger ikke fastlege å bli innblandet.

Men syns det var litt snodig at fastlegen din ikke har hørt om steroidekrem. Du kan jo bytte lege?

 

 

Anonymous poster hash: 0ffed...8e3

Lenke til kommentar

 

Ja jeg og fant det ganske spesielt, eneste tipset utenom å ta snitt/omskjæring han visste om, var bare å tøye.

 

Men vil en urolog/hudlege fortelle meg om steroidekremer? Trudde de somregel bare ville kaste deg i narkose, hehe.

 

Anonymous poster hash: dce1d...298

 

Da jeg var hos legen anbefalte han at jeg skulle bruke steroidekrem og bøye og tøye før jeg skulle eventuelt ta en operasjon (Tror de vil unngå operasjon om mulig). Utifra som du sier dette så høres det ikke ut som du har så veldig trang forhud, så om jeg hadde vert deg ville jeg heller ha vurdert å tøye. Jeg har imidlertid så trang forhud at en operasjon er kanskje den eneste utveien for meg, men hadde jeg hatt mulighet for det så ville jeg ha prøvd å tøye og bøye! (Skal vel også sies at jeg tror jeg har noe som heter "skin adhesion/ skin bridge" mellom forhud og glans...)

Lenke til kommentar

 

Ja, nei jeg vil bare bli kvitt problemet egentlig.

 

Jeg har tøyd før og da ble det jo "bedre" men så sa det på en måte stopp litegranne, og jeg tror jeg har ganske mye forhud (mere = strammere?), og steroidekrem skal vel tynne ut huden? Eller? (Om det ikke er strengen som er problemet?)

 

Anonymous poster hash: dce1d...298

 

Sann jeg har forstått det så skal en steoridekrem tynne ut huden, slik at den skal bli mer elastisk og utvide seg (Rett meg gjerne på dette om det er feil).

Lenke til kommentar

 

Jepp.

 

Så hva blir det konkrete råd til meg? Hvis fastlegen min ikke aner noe om det, hva burde jeg gjøre? Spørre en annen?

 

Eller har noen her faktisk brukt det og kan gi en step-by-step?

 

Anonymous poster hash: dce1d...298

 

Jeg vet for å være ærlig ikke helt, du kan eventuelt prøve å få snakke med urolog. Jeg har tøyd og brukt steoridekrem i underkant av 2 måneder nå, og det har hjulpet litt. Men problemet mitt er at forhuden er fast i glans, så uansett hvor mye jeg tøyer så går den ikke lenger ned på den ene siden. Så jeg har ikke noe valg enn å ta en operasjon.

 

Kan du ha samleie normalt? Er det ubehagelig? Hvis ikke, så ville jeg vurdert å prøve å få utskrevet en steoridekrem og tøyd. Men her tror jeg at andre forumbrukere kan svare mye bedre enn meg, siden jeg ikke har vert gjennom operasjon eller tøyd så veldig lenge.

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Jeg har bare hatt sex èn gang, og jeg tror det gikk delvis greit, synes jeg ensa noe blod dagen etterpå, og det "stramma" jo en del når ikke det var jeg som styrte skuta.

 

Men joda, altså, problemet er ikke bare at det blir stramt, men det danner seg veldig mye smegma og drit under der, jeg "TROR" det er relatert til trang forhud, for jeg tror ikke det skal danne seg så mye, kanskje det ikke får noe luft inni der? (Jeg kan dusje, og det lukter jævlig av kuken min noen timer etterpå igjen, utrolig irriterende.)

 

Ønsker jo ikke akuratt å fly etter damer når jeg har kontroll over at kølla er full av jævelskap når den først trengs, hehe.

Men er det noe "farlig" ved bruk av den steroide-kremen? Jeg "burde" vel gjort det i regi av lege, eller er det som med nesespray at man ikke skal bruke det over lengere perioder?



Anonymous poster hash: dce1d...298
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...