Gå til innhold

TEST: D-Link DIR-655


Anbefalte innlegg

Satt opp en 600mhz mini-itx maskin med dual lan, denne klarte ikke å route mer en 60mbit med pfsense(avart av monowall) ,så droppa det og gikk for DIR-665 istede. Pc bli uansett en dårligere løsning. Støyer mere, bruker mere strøm. Greit nok at man får flere funksjoner, men trenger man ikke disse,så kan man like godt gå for en router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fysj av meg! Har akkurat kjøpt denne ruteren og er ikke fornøyd. Sammenligner med "flaggskipet" DWL-4300

 

1. Mac-filter skiller ikke mellom wired/wireless

2. Ingen WDS støtte, dvs ingen roaming mulighet

3. Config er ganske lik, men mer tungvint.

 

Anbefaler å tenke seg om før man kjøper her, leverer tilbake produktet i morgen. Lever ikke opp til forventningene

 

Edit: Bugfix, skreiv WPS isteden for WDS

Endret av Largie
Lenke til kommentar

1.So what om mac filtrert ikke skiller i mellom wired/wireless? Enig at det blir litt extra arbeid da man må spessifisere samtlige, men er det virkelig et problem, øker bare sikkerhet.

 

2.Den har WPS støtte, heter wireless protected setup i router configen, så tror du må titte en gang til.

 

3. So what? Syns ikke configen er tungvindt overhode. Åssen du får denne confige'n til å være tungvindt forstår ikke jeg helt. Ganske straigt forward spør du meg.

 

Syns grunnlaget for at du ber folk tenke seg om før de kjøper er ganske dårlig. Kansje du burde prøve en gang til :)

Den lever opp til alle forventning for min del, den klarer å router en 100/100mbit internett linje, så kan ikke klage ;)

Lenke til kommentar

MAC-filter er bare tull uansett. Alt for lett å snappe opp og spoofe den uansett.

 

Det å bruke PC som firewall er noe drit, plutselig går den 10 år gamle harddisken din i stykker og du har ingen firewall. Mer deler, mer slitasje ting som lettere kan gå i styller i forhold til en router uten bevegelige deler (og som er ny). Også var det dette med plass og "hazzle"-fakoren...

Lenke til kommentar
1.So what om mac filtrert ikke skiller i mellom wired/wireless? Enig at det blir litt extra arbeid da man må spessifisere samtlige, men er det virkelig et problem, øker bare sikkerhet.

 

2.Den har WPS støtte, heter wireless protected setup i router configen, så tror du må titte en gang til.

 

3. So what? Syns ikke configen er tungvindt overhode. Åssen du får denne  confige'n til å være tungvindt forstår ikke jeg helt. Ganske straigt forward spør du meg.

 

Syns grunnlaget for at du ber folk tenke seg om før de kjøper er ganske dårlig. Kansje du burde prøve en gang til :)

Den lever opp til alle forventning for min del, den klarer å router en 100/100mbit internett linje, så kan ikke klage ;)

8488500[/snapback]

 

Du har sikkert ikke testet DWL-4300 fra før. Denne er laget av D-link og DIR-655 er en etterkommer av denne. Configen på denne er straight forward, brukervennlig og ikke minst mulighet til å skulle mellom wired / wireless på en rekke options (som mac-filter).

 

Skreiv feil i farta, WPS har den seff. Det er jo nyheten med boksen, men de har ikke WDS. Rettet den gamle posten.

 

At ruteren klarer høy load er bra, men man burde fortsatt tenke seg om. Min boks blir solgt billig idag.

Lenke til kommentar

Kan du komme med noen fornuftige grunner for at folk skal tenke seg om før de kjøper?

 

Vil uansett tro at micfiltrering dilemaet du opplever kan bli løst med en firmware update fra d-link.

 

DD-WRT firmware til Linksys WRT-54 er mye mere avansert en d-link sin firmware, så kan ikke si jeg syns dir-655 var vanskelig å sette opp.

Lenke til kommentar
Anbefaler å tenke seg om før man kjøper her, leverer tilbake produktet i morgen. Lever ikke opp til forventningene

8485885[/snapback]

Hvis du bor i Oslo, kjøper jeg den av deg, minus det det koster deg å sende den tilbake ;)

 

Har ikke bruk for de funksjonene du savner uansett. :thumbup:

 

WDS - Wireless Distribution System hadde jeg ikke hørt om før du nevnte det. Er uansett ikke noe jeg trenger til mitt bruk her hjemme.

Lenke til kommentar
Anbefaler å tenke seg om før man kjøper her, leverer tilbake produktet i morgen. Lever ikke opp til forventningene

8485885[/snapback]

Hvis du bor i Oslo, kjøper jeg den av deg, minus det det koster deg å sende den tilbake ;)

 

Har ikke bruk for de funksjonene du savner uansett. :thumbup:

 

WDS - Wireless Distribution System hadde jeg ikke hørt om før du nevnte det. Er uansett ikke noe jeg trenger til mitt bruk her hjemme.

8491038[/snapback]

 

Sorry, ruteren har blitt solgt.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne (655) i dag, og oppsettet gikk som en lek.

Har NGT ADSL2+ med Zyxel ruter, så jeg trengte den bare som en god trådløs base. Var oppe og gikk med en gang, og rekkevidden og stabiliteten er svært bra.

Jeg bruker den nå mot laptoper/MC som bare har innebygget G kort, men det fungerer veldig bra. Hadde tidligere en 3Com base som ikke kommer i nærheten av rekkevidden og stabiliteten til 655. Har som flere andre også hatt dårlige erfaringer med D-Link, men tok sjansen og det ser ut til å funke (bank i bordet).

 

Anbefaler denne på det sterkeste. Kommer også til å kjøpe N-adapter til medie-center PC'en, slik at den får god hastighet mot serverne mine (kablet) :-)

 

Arcade

Lenke til kommentar
Har NGT ADSL2+ med Zyxel ruter, så jeg trengte den bare som en god trådløs base. Var oppe og gikk med en gang, og rekkevidden og stabiliteten er svært bra.....

 

Jeg bruker den nå mot laptoper/MC som bare har innebygget G kort, men det fungerer veldig bra. Hadde tidligere en 3Com base som ikke kommer i nærheten av rekkevidden og stabiliteten til 655....

8492843[/snapback]

Spørsmål1: er det ikke best å sette ADSL ruteren i bridge modus og la DIR-655 være ruter også? Ville tro den var bedre..

 

Spørsmål2: så man vil merke betydelig bedring på laptop med kun G-kort med denne N-standard ruteren?

Lenke til kommentar

Jeg byttet ut mitt gamle D-Link DWL-2000AP (Super G-std 108mbps), med DIR-655 og kan nå glede meg over stabilt trådløst nett, og en sender som ikke må bootes i tide og utide. Jeg bruker for det meste en laptop med Intel Pro 2915ABG trådløst. Rekkevidden er også langt bedre enn før. Hva hastighet angår "bånnet" jeg speedometeret på IT-avisen i forhold til det linja mi er god for (10mbit).

Lenke til kommentar
Har NGT ADSL2+ med Zyxel ruter, så jeg trengte den bare som en god trådløs base. Var oppe og gikk med en gang, og rekkevidden og stabiliteten er svært bra.....

 

Jeg bruker den nå mot laptoper/MC som bare har innebygget G kort, men det fungerer veldig bra. Hadde tidligere en 3Com base som ikke kommer i nærheten av rekkevidden og stabiliteten til 655....

8492843[/snapback]

Spørsmål1: er det ikke best å sette ADSL ruteren i bridge modus og la DIR-655 være ruter også? Ville tro den var bedre..

 

Spørsmål2: så man vil merke betydelig bedring på laptop med kun G-kort med denne N-standard ruteren?

8502375[/snapback]

 

Bedre å sette dlinken som router ja, da denne takler p2p trafikk, etc uten problem.

Nå vet ikke jeg routingytelsen på zyxelen, men etter prisen å dømme er den ikke av de beste.

 

Noen som vet hva usb porten er til, fungerer denne til noe? Fant ikke noe på menyene om den.s

Endret av kense
Lenke til kommentar
Er relatert spørsmål. er det mulig å bytte ut det interne nettverkskortet i en laptop, med et nytt N-kort slik at jeg slipper kjøpe et PCMCIA kort? Er dette også billigere?

Eksempel mitt G-kort i en 2 år gammel Fujitsu Amilo M1425:

 

intelwlanamiloqt4.jpg

8505836[/snapback]

 

JA, skal nå være det. Alle laptoper skal kunne bytte integrert nettverkskort viss ikke jeg tar feil. En ting som er å huske på er at n-kort muligens bruker 3 antenner og antennene her er små ledninger som går opp og rundt i skjermen. Hvordan man skal montere en sånn siste er mer usikkert. Vel, har ikke sjekket dette helt, men alle n rutere har iallfall 3 antenner.

 

Men nå er det jo flere som har fått høye overføringshastigheter med g kort og, så ville jo prøvd det først.

Endret av kense
Lenke til kommentar
her er iallfall kort med mimo, og med teoretisk hastighet opptil 240mb.

 

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...N82E16833320009

 

i testene av dir-655 er det og testet hastighet mot en del klientkort,  så da får man iallfall en pekepinn på hva som fungerer i lag med dlinken.

8506232[/snapback]

 

Det kortet er basert på en ikke standard, og fungerer dermed på den nærmeste standarden. I dette tilfellet vil det være 802.11g (54 Mbps). Alle systemer som har kommet etter 11g-standarden var klar til nå med høyere hastigheter enn 54 Mbps er properitære standarder, og vil ikke fungere på noe mer enn 54 Mbps på det nye 11n-utstyret.

 

Det er mulig at det kommer noen 11n mini-PCI kort, men husk at du har mini-PCI og ikke mini-PCIe som er det de aller fleste nye bærbare blir levert med.

Lenke til kommentar
JA, skal nå være det. Alle laptoper skal kunne bytte integrert nettverkskort viss ikke jeg tar feil. En ting som er å huske på er at n-kort muligens bruker 3 antenner og antennene her er små ledninger som går opp og rundt i skjermen. Hvordan man skal montere en sånn siste er mer usikkert. Vel, har ikke sjekket dette helt, men alle n rutere har iallfall 3 antenner.

 

Men nå er det  jo flere som har fått høye overføringshastigheter med g kort og, så ville jo prøvd det først.

8505862[/snapback]

Nå ville jeg også satset på et g/n kort som scorer bra med denne routern. Samme produsent (Atheros) funker jo, men det var vel n-kortet til broadcom som gjorde det best. Så vidt jeg vet leverer Broadcom masse interne kort til OEM-produserte bærbare. Spørs bare hvor en får kjøpt det som "after market" deler. Skulle gjerne oppgradert på min egen Dell D610 også.

Lenke til kommentar
JA, skal nå være det. Alle laptoper skal kunne bytte integrert nettverkskort viss ikke jeg tar feil. En ting som er å huske på er at n-kort muligens bruker 3 antenner og antennene her er små ledninger som går opp og rundt i skjermen. Hvordan man skal montere en sånn siste er mer usikkert. Vel, har ikke sjekket dette helt, men alle n rutere har iallfall 3 antenner.

 

Men nå er det  jo flere som har fått høye overføringshastigheter med g kort og, så ville jo prøvd det først.

8505862[/snapback]

Nå ville jeg også satset på et g/n kort som scorer bra med denne routern. Samme produsent (Atheros) funker jo, men det var vel n-kortet til broadcom som gjorde det best. Så vidt jeg vet leverer Broadcom masse interne kort til OEM-produserte bærbare. Spørs bare hvor en får kjøpt det som "after market" deler. Skulle gjerne oppgradert på min egen Dell D610 også.

8508070[/snapback]

 

Merkelig hvorfor det er så vanskelig å få tak i.?

Endret av kense
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...