Gå til innhold

Jeg blir så sinna !!


FuBaR

Anbefalte innlegg

Quote:


On 2001-12-25 22:34, FuBaR skrev:

Jeg har lenge hatt helt klare visjoner om hva som er den perfekte pc'en for meg, og nå når jeg har kapitalen melder tvilen seg. Det står mellom 3(?) valg til nå.


Nr.1 P4 1800 abit TH7 II Raid 2*256 rdram og Asus V8200 T200


Nr.2 P4 1800 abit BD7 Raid 2*512 ddram og Asus V8200 T200


Nr.3 2*PIII 1000 + et dual hk (noen tips?) Asus V8200 T200


Jeg bruker maskinen til adobe ps, dreamweaver, spill, osv..(w2k).


Ser dere noen grove feil/fallgruver med noen av oppsettene over? Jeg setter stor pris på tilbakemeldinger fra dere. Ikke for å støte AMD brukerene her men AMD er ikke et allternativ for meg.


Mange takk og fortsatt god jul til dere alle.


FuBar



 

Har bare en ting og si Intel er RÅDYRE Amd er billigre og berdre!!!!!!!!!!

 

Amd Rules !!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tralala .. .. kan ikke noen bare kjøpe opp Intel og AMD , legge i sammen det beste fra begge firmaene , og lage EN cpu , saksøke alle andre som prøver lage cpu'er , så kan alle slutte med den #%¤#%#¤&% Intel Vs. AMD diskusjonen :smile:

 

Begge cpu'ene er gode stabile og raske.. det er opp til folk hva de velger , vil de ha Intel , ja vel så kjøp det og vær fornøyd, vil de ha AMD , så kjøp det , og vær fornøyd .. er det no galt .. så skyll på Bill Gates han er skyld i alt vondt :razz:

Lenke til kommentar

LOL....ja han Bill Fortjener en omgang med teppebankeren.....

men jeg er enig i at folk bør komme med sakelige råd og at folk må selv bestemme hva de vil bruke pengene på...selv er jeg AMD fan =) (liker ikke å kaste bort peng) men skal innrømme intel cpuer er flotte pga de ikke bli så varme..der har AMD noe å lære og på Prismessig har Intel noe å lære =)

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg sitter og funderer på her. Noen sier at RD ram er så dårlig(?) Fordi det hele tiden må ha noe å "gjøre" for å virke på topp. Ergo, hvis man da spiller et spill, lager en divX etc. så vil jo det si at ram'en hele tiden har noe å gjøre? eller? Er det noen her i det hele tatt som har noe peil på hvordan rambus funker? Det hadde vært interessant å høre om litt info ang. denne minnetypen. Bruker den minnetypen selv. og syntes den er helt topp (dyr kansje).

 

MEN det er fortsatt det raskeste alternativet til p4. og har potensial til å nå meget høyt. http://www.nordichardware.com har f.eks et abit thII(?) hk, med rambus oppe i 190mhz x 4. Det sier jo sitt om hva denne rammen er god for?

 

http://www.nordichardware.com/recensioner/...AID/index12.php

 

Jeg har som sagt ikke peil. jeg bare lurer:D

Lenke til kommentar

Ser du har kjøpt maskin, vil bare si at

din tvil om AMD er totalt ubegrunnet.

 

Jeg har en xp 1900 * asus a7v266-e *2 stk wd120 gb i raid 1 * 1 gb DDR-DIMM ECC/REG.

 

Skal love deg at dette er stabilt som stein i

både win2000 og xp.

 

Kjører masse photoshop 6 på dette

 

Men magefølelse betyr mye, det var den som fikk

meg til å velge AMD :wink:

 

(Ingen tvil om at maskina di blir bra .. :wink:)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-29 00:15, kimon skrev:

Skjønner ikke at folk velger p4 med rd ram for:


1.

AMDs prosessorer er BEDERE en intel sine... bare les rundt om kring på nettet.


2.

Intels ting er dyre.


3.

rd ram suger tiss, fordi den ikke klarer å "ikke ha noe å gjøre" den MÅ ha en oppgave som er STOR døgnet rundt hvis det skal være lønnsomt med rd ram


 

1. Bare pisspreik alt sammen!

 

XP1900 1600mhz koster ca 2900. P4 1,9GHz koster 3150 ca. Fra databutikken.

 

P4'en er en mye mer teknisk og avansert prosessor, og som man ikke trenger slike kembo vifter til som bråker værre enn jetjagere!

Intel kan lage Chipset som er stabile, i motsetning til Via og resten av skrot-produsentene.

 

Du får aldri problemer hvis du velger Intel Chipset/ P4, i motsetning til AMD..det siste er vel nå att GF3 ikke funker med Via kt266a? for ikke å snakke om de utallige bios oppdateringene til via chipsettene, og alle de buggete via 4-1 driverne!

 

P4 1,9 er dessuten raskere enn XP1900 i Quake3

 

Når man tar alle de overnevnte faktorene i betraktning så skjønner jeg ikke at noen overhodet vil ha AMD!

 

Og til de flisespikkerne som sier at Xp1900 er litt raskere i diverse syntetiske testprogrammer...Altså, begge disse cpu'ene er så svinraske at når først noe kommer til å gå dårlig på p4'en, så kommer de 100% sikkert til å gå dårlig på Amd'en også!!! (F.eks DOOM3)!

 

Og nå som I845DDR er lansert, så er det vel sånn at AMD vil slite med salget. Egentlig litt synd, for det er AMD vi kan takke for at Intel nå er like billig! Men, det ender vel opp med at Intel kjøper opp AMD kanskje :sad:

Lenke til kommentar

1. Bare pisspreik alt sammen!

 

XP1900 1600mhz koster ca 2900. P4 1,9GHz koster 3150 ca. Fra databutikken.

 

 

En ting du glemmer, som det ser ut til at alle andre her glemmer oxo, er at prisen på cpuen ikke betyr den dritt i den totale samenheng.

 

Vist du skal kjøpe en P4 med rd-ram, som intell selv sier er det beste, så koster di fleste gode hovedkortrundt 2000 kr. OG så har du prisen på rd-ram...

En bra AMD hovedkort, får du for 1050kr på databutikken.com

 

Så, et høyt spesifisert AMD system med minne og hovedkort: 5029kr +frakt fra databutikken.com.

Dette er et epox hovedkort, 512 ddr minne av den billigste typen databutikken.com har, athlon xp 1900+

 

Et P4 system med rd-ram og et billig hovedkort med 850 chipset: 7010kr + frakt fra databutikken.no. Dette er Aopen P4T-E, intell P4 1900mhz, og 2x256mb rd-ram av den billigste typen databutikken.com har.

 

Dette er 2000 kr(!!!!) i forskjell, og for 2000 kr extra å bruke på en pc, får bedre skjermkort, større harddisk osv.

 

Det sier seg jo selv at en dataguru på budsjett velger amd. 2000 kr er mye penger. Så AMD er billigere en Intell!!

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: rippye på 2001-12-31 09:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:


En ting du glemmer, som det ser ut til at alle andre her glemmer oxo, er at prisen på cpuen ikke betyr den dritt i den totale samenheng.


Vist du skal kjøpe en P4 med rd-ram, som intell selv sier er det beste, så koster di fleste gode hovedkortrundt 2000 kr. OG så har du prisen på rd-ram...

En bra AMD hovedkort, får du for 1050kr på databutikken.com


Så, et høyt spesifisert AMD system med minne og hovedkort: 5029kr +frakt fra databutikken.com.

Dette er et epox hovedkort, 512 ddr minne av den billigste typen databutikken.com har, athlon xp 1900+


Et P4 system med rd-ram og et billig hovedkort med 850 chipset: 7010kr + frakt fra databutikken.no. Dette er Aopen P4T-E, intell P4 1900mhz, og 2x256mb rd-ram av den billigste typen databutikken.com har.


Dette er 2000 kr(!!!!) i forskjell, og for 2000 kr extra å bruke på en pc, får bedre skjermkort, større harddisk osv.


Det sier seg jo selv at en dataguru på budsjett velger amd. 2000 kr er mye penger. Så AMD er billigere en Intell!!



 

Tullball!

 

Du kjøper DDR-Ram (Samme som på AMD), ikke RDRAM. Jeg sa jo det, I845DDR chipset(Nettopp kommet, de har det i web sjappene nå).

 

Hovedkorta med i845ddr koster ca 1500,-

 

det Epox kortet til AMD er Supertilbud da. De koster ca 1500 til vanlig de også.

 

Og VIFTE følger med P4, i motsetning til AMD. Skal man ha en kvalitets ribbe/kjøler til AMD så er det jo 500,- ekstra.

 

Så altså et komplett P4 1,9GHZ system blir altså BILLIGERE enn et komplett Amd 1600MHz 1900XP system!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-31 02:24, CdBuRnR skrev:

tralala .. .. kan ikke noen bare kjøpe opp Intel og AMD , legge i sammen det beste fra begge firmaene , og lage EN cpu , saksøke alle andre som prøver lage cpu'er , så kan alle slutte med den #%¤#%#¤&% Intel Vs. AMD diskusjonen :smile:


Begge cpu'ene er gode stabile og raske.. det er opp til folk hva de velger , vil de ha Intel , ja vel så kjøp det og vær fornøyd, vil de ha AMD , så kjøp det , og vær fornøyd .. er det no galt .. så skyll på Bill Gates han er skyld i alt vondt :razz:



 

Hadde et firma kjøpt opp Intel og Amd, hadde jo det betydd at firmaet fikk så å si monopol på prosessorer.

Dette hadde igjen resultert i at prisen på prosessorene hadde gått opp.

Tror vi skal være ganske så glade for at det finnes to slike selskaper som Intel og Amd som hele tiden blir 'tvunget' til å sette ned prisene, pga. konkuransen dem imellom.

Lenke til kommentar

Veit er enig der.. kom på det etterpå ... konkuranse er jo somregel bare bra til forbrukernes glede (ikke om firmaene smetter ut uferdige produkter bare for å være først *hostekremte* PIII 1133 mhz , som ble trukket tilbake p.g.a ustabilitet og for mye feil)

 

Får bare håpe at begge firmaer holder koken oppe , slik at vi nok en gang , kan få mye raskere maskiner , fremover i tiden .. og sløser enda mer penger på pc'en som vi egentlig burde bruke på andre ting :grin:

 

Dammit ... stupid brain .... u do not want the new ClawHammer 3,5 Ghz .. but .. i wanna *sutre*

Lenke til kommentar

JEg er totalt enig med extremes påstander!

jeg har også mye erfaring med AMD systemer da alle buddiene mine har det og det er alltid ejg som må fikse dem, og P3/P4 sytemer på jobben. Og jeg må si at jeg har hatt mye mindre problemer med Intel systemene enn AMD systemene. Koffor tror der 90% av alle bedrifter kjøper Intel fremfor AMD? Og at nesten alle nye maskiner solgt til profisjonelle it firmaer som aviser og tidskrivfter er intel maskiner?

Lenke til kommentar

Killer_DT:

Quote:

jeg har også mye erfaring med AMD systemer da alle buddiene mine har det og det er alltid ejg som må fikse dem


Hmmm, høres nesten ut som du gjør en ganske dårlig fikse-jobb dersom buddiene dine stadig har problemer med AMD-burkene sine... :wink:

 

Quote:

Koffor tror der 90% av alle bedrifter kjøper Intel fremfor AMD? Og at nesten alle nye maskiner solgt til profisjonelle it firmaer som aviser og tidskrivfter er intel maskiner?


:roll:

Som om de M$-sertifiserte datagutta rundt omkring sitter med noen som helst form for fasit...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...