Gå til innhold

Endelig en relevant sammenlignende test av 400D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit at 400D er et kongekamera, men å skal sammenligne det med mobiler og kompaktkameraer blir for dumt, syntes jeg. Skal man sammenligne 400D burde man gjøre det mot andre speilreflekskameraer som ligger i samme klasse.

 

Ingenting negativt mot kameraet mitt, men syntes denne testen ble for teit. :yes:

Endret av kvirrsilvaiks
Lenke til kommentar

Hva med å lese?

 

"Ever wondered what the difference is between a 2-megapixel camera phone and a 10-megapixel dSLR camera?"

 

Dette er ikke en test for å se hvem som er raskest av en Porsche og en traktor. Det er en test for å se HVOR MYE raskere Porscha er.

Lenke til kommentar
Hva med å lese?

 

"Ever wondered what the difference is between a 2-megapixel camera phone and a 10-megapixel dSLR camera?"

 

Dette er ikke en test for å se hvem som er raskest av en Porsche og en traktor. Det er en test for å se HVOR MYE raskere Porscha er.

8480357[/snapback]

Jeg har ikke giddet å sjekke den omtalte testen, men denne oppklaringen viser at testen er høyst relevant. Jeg tipper mange er interessert i å vite hvor godt en kameramobil faktisk er.

Lenke til kommentar

Kan neppe ses på som en seriøs test, da de ikke har giddet å sette seg spesielt inn i hvordan de forskjellige kameraene fungerer før de bare tok et bilde. Justerer man et 400D (eller et hvilket som helst DSLR) bittelitt vil det jo knuse alle de andre kameraene i mye større grad enn det gjør her. Denne justeringen har man ikke mulighet til å gjøre på de andre kameraene. Også Ixus 70 kan mye mer enn det man ser her.

Lenke til kommentar
Ehm, er det bare jeg som henger litt etter, eller synes dere andre også at Nokia 6300 tok de beste bildene her?  :ermm:
Synes det var et av de dårligste. Meget støyfulle bilder, dårlige farger og generelt et uskarpt bilde.

 

Ixus 70 og 400D gir de beste bildene. Men det ser ut som fargetemperaturen er stilt inn på utendørs (og ikke auto) ettersom bildene uten blits er alt for varme, mens blitsbildene har bra fargetemperatur. Hadde de brukt auto, ville nok resultatet blitt et annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...