Gå til innhold

Stillegående fra OCZ


Anbefalte innlegg

det stemmer at folk tror mye watt er nødvendig, men det stemmer ikke som noen sier her.

 

problemer er å få tak i psuer som har gode kraftige +12v linjer selv med mindre watt. derfor ender man ofte opp med psuer på 5-600watt eller mer selv om det er unødvendig.

 

jeg vet at en mist 500 watt er nok til systemet jeg skal bygge i juni, men den har ikke 2 dedikerte pci-e kontakter (den ene trekker fra +12v linja til cpu) og derfor velger jeg heller 600 wattern for å få dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det stemmer at folk tror mye watt er nødvendig, men det stemmer ikke som noen sier her.

 

problemer er å få tak i psuer som har gode kraftige +12v linjer selv med mindre watt. derfor ender man ofte opp med psuer på 5-600watt eller mer selv om det er unødvendig.

 

jeg vet at en mist 500 watt er nok til systemet jeg skal bygge i juni, men den har ikke 2 dedikerte pci-e kontakter (den ene trekker fra +12v linja til cpu) og derfor velger jeg heller 600 wattern for å få dette.

8462989[/snapback]

 

Hva er det som ikke stemmer? Ellers er det flere produsenter som har svært mye av maks oppgitt effekt på 12V (seasonic er ett eksempel) på forskyninger som er oppgitt med relativt lav effekt.

 

AtW

Lenke til kommentar

vel, jeg ønsker bare noen få små ting :p

 

hovedsakelig så vil jeg ha en ny hiper type-R 580 watter med 2 separate pci-e kabler (må bruke overgang fra molex på pci-e nr 2)

 

ellers så har den alt jeg ser etter, dvs pen design, modulære kabler, masse effekt og lavt støynivå.

Lenke til kommentar

Ja jeg har også Hiper Type-R 580 watter. Eneste minuset med den er at den undervolter litt, og det er med på å gjøre at økningen i spenningen gjerne ligger noe under.

 

Men nå kan jeg tenke meg OCZ StealthXStream 600 Watt, eller en på 700watt, som helt sikkert kommer. 2X PCIe er kjekt å ha, og hvis 12V er stabil er det i grunn ikke noe som stopper meg. Nå koster OCZ GameXtream 600watt "bare" 1040- i billigste nettbutikk, mens 700watter'n ligger på 1595-. OCZ StealthXStream vil forhåpentligvis bli 100-200 kr. billigere.

 

Disse målingene burde være av interesse for de som er interessert. FSP Epsilon 600W er samme PSU som OCZ GameXtream 600watt og sannsynligvis også OCZ StealthXStream 600 Watt. Se ellers også FSP Epsilon 700W og OCZ GameXtream 700watt (parantes viser korrekt måling på effektivitet).

Lenke til kommentar
600W er ikke veldig langt unna mellomklasse da.

 

OT: Jeg har 8 harddisker og ganske kraftig skjermort (6800gt). PSU-en er på 400W (Fortron/Source), men jeg føler at det er knapt. Er jeg unødvendig bekymret, eller ligger det på kanten?

8465745[/snapback]

 

Nei, det er jo bare dobbelt så mye som en toppmaskin trenger :) Sålenge maskina starter er det neppe noe problem, jeg vil ikke tro du har kjempemye å gå på, siden harddisker bruker litt når de spinner opp, men de bruker det halve under vanlig bruk så om du kommer deg over "oppstartskneika" så bør du ha nok å gå på til å drive maskina under bruk.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

OCZ StealthXstream 600 W and the OCZ GameXstream 700 W and Zalman ZM600-HP

 

Fra en test:

 

OCZ StealthXstream 600 W

Like Zalman ZM600-HP and OCZ GameXstream 700 W this power supply uses eight Schottky rectifiers on its secondary, however the rectifiers are different and here lies the difference between OCZ StealthXstream 600 W and these other two power supplies. While on these other two power supplies all eight Schottky rectifiers are identical (MBRP3045N), OCZ StealthXstream 600 W uses four MBRP3045N, two for the +5 V output and two for the +3.3 V output, and four MBR2045CT for the +12 V output.

 

So the main difference between OCZ StealthXstream 600 W and the OCZ GameXstream 700 W and Zalman ZM600-HP based on the same design is the +12 V output.

 

Each MBRP3045N rectifier can handle up to 30 A (rated at 100º C) while each MBR2045CT rectifier can handle up to 20 A (rated at 135º C). This means that on OCZ StealthXstream 600 W the maximum theoretical current for the +12 V output is of 80 A or 960 W, while OCZ GameXstream 700 W and Zalman ZM600-HP have a maximum theoretical current for the +12 V output of 120 A or 1,440 W – in theory these two power supplies are capable of delivering 50% more current (and thus power) on their +12 V outputs compared to OCZ StealthXstream 600 W

Conclusions

 

We loved this power supply. Why? Because it has exactly the same design of two other good high-end power supplies, OCZ GameXstream 700 W and Zalman ZM600-HP, but costs a lot less – only USD 85 in the USA. For the average user this is a terrific buy.

 

The only internal difference between OCZ StealthXstream 600 W and these other two high-end models are the rectifiers used on the +12 V output, capable of delivering less current (and thus power). But it is still enough for the majority of users. The other components are exactly the same.

 

There are, however, some external differences that may prevent you from buying this unit. It has only three SATA power connectors (the other two power supplies have six) and five regular peripheral connectors (GameXstream 700 W has six and ZM600-HP has seven) and it does not feature a modular cabling system. So if you are thinking of building a RAID array with four hard drives you’d better look for a different unit. But, once again, we think this is a terrific product for the average user, who won’t build such system.

 

Link til testen: http://www.hardwaresecrets.com/article/451/1

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...