Gå til innhold

VIA lanserer Pico-ITX


Anbefalte innlegg

Dette begynner å ligne PDA/mobil størrelse, er det muligheter her mon tro?

8450705[/snapback]

 

Størrelsesmessig nærmer jo dette seg QTEC/HTC/Blackberry ect mobile enheter.

 

Kan vi snart få DOS på mobilen da :dribble:

 

PS. Mente jeg leste i ett PC blad forelden at det skulle komme en x86 CPU for mobiletelefon/PDA bruk. Vet ikke om det var denne, eller om det stemmer siden jeg ikke har bladet foran meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS. Mente jeg leste i ett PC blad forelden at det skulle komme en x86 CPU for mobiletelefon/PDA bruk. Vet ikke om det var denne, eller om det stemmer siden jeg ikke har bladet foran meg.

8451635[/snapback]

Det stemmer. Det var nylig en nyhet om at også intel kommer etter med x86 til PDA og mobile enheter. Noe som har eksistert lenge, men intel satset tidligere på ARM til det segmentet. Nå har de solgt ut ARM og satser heller på x86 til mobil og PDA.

Lenke til kommentar

hmm, hadde den hatt bluetooth så hadde input delen vært null problem.

 

og hadde det være mulighet med svideo eller tilsvarende så kunne en brukt disse videobrillene som dukker opp nå og da som "skjerm".

 

sleng på gps pr bluetooth og vips så har en en veldig spennende løsning for mobil databehandling og navigasjon :D

Lenke til kommentar
hmm, hadde den hatt bluetooth så hadde input delen vært null problem.

 

og hadde det være mulighet med svideo eller tilsvarende så kunne en brukt disse videobrillene som dukker opp nå og da som "skjerm".

 

sleng på gps pr bluetooth og vips så har en en veldig spennende løsning for mobil databehandling og navigasjon :D

8453170[/snapback]

 

USB-Bluetooth-sak?

Lenke til kommentar
hmm, hadde den hatt bluetooth så hadde input delen vært null problem.

 

og hadde det være mulighet med svideo eller tilsvarende så kunne en brukt disse videobrillene som dukker opp nå og da som "skjerm".

 

sleng på gps pr bluetooth og vips så har en en veldig spennende løsning for mobil databehandling og navigasjon :D

8453170[/snapback]

 

USB-Bluetooth-sak?

8453415[/snapback]

 

kunne kanskje fungert...

Lenke til kommentar
Ser at denne også har LVDS-grensesnitt for flat panels. Men passer dette til LCD-paneler hentet fra bærbare PC-er da?

Har en bærbar som har fungerende LCD-panel, men resten så og si ødelagt Kunne tenkt meg å bygget en vegg-pc for bruk til surfing i stue/fellesrom, med et minitastatur under og en løs touchpad eller trackball.

 

Må vel kansje ha et kontrollerkort allikevel, men hadde håpet å slippe det da disse kontrollerkortene ikke er så enkle å få tak i (må bestille som bedrift og i store kvanta noe jeg ikke har penger til).

8450926[/snapback]

 

Her; :thumbup:

http://209.85.129.104/search?q=cache:e2l_4...no&ct=clnk&cd=3

 

54 US$ er vel ikke så galt. Men så er spørsmålet om min gamle laptopskjerm egentlig er LVDS eller ikke...hvordan kan man slå fast det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...