Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spraking på høy frekvens


cidd

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en buss (dvs 24Volt) som vi skal sette inn et gromt anlegg i. Vi har 3 stk omformere (slik at vi får 230V i bussen) som vi har til pc og en forsterker, lysanlegg osv.

 

Så har vi en 12V forsterker som skal brukes. Når vi testa den i går så spraket det voldsomt 3veishøyttalerne, men bassen virket. En kompis av meg foreslo "forstyrrelser med strømkabler og høyttalerkabler". Vi prøvde å trekke de bort fra hverandre, men uten hell.. Når jeg setter forsterkeren på lowpitch forsvinner sprakinga, når jeg setter den på high pitch kommer den (men ikke i subbene).

 

Har noen en aning av hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har en buss (dvs 24Volt) som vi skal sette inn et gromt anlegg i. Vi har 3 stk omformere (slik at vi får 230V i bussen) som vi har til pc og en forsterker, lysanlegg osv.

 

Så har vi en 12V forsterker som skal brukes. Når vi testa den i går så spraket det voldsomt 3veishøyttalerne, men bassen virket. En kompis av meg foreslo "forstyrrelser med strømkabler og høyttalerkabler". Vi prøvde å trekke de bort fra hverandre, men uten hell.. Når jeg setter forsterkeren på lowpitch forsvinner sprakinga, når jeg setter den på high pitch kommer den (men ikke i subbene).

 

Har noen en aning av hva det kan være?

8442707[/snapback]

 

går ut i fra du ikke har koblet forsterkeren på 24v, men kun på det ene batteriet? prøvd med annen forsterker/andre høyttalere. kan diskantene være sprengt?

Lenke til kommentar

Jeg har koblet til 12V ja:P Hvis ikke hadde det vel sagt pang. Høyttalerne er ok: Når jeg fjernet (eller skrudde av) omformerene (3 stk à 300W) så forsvant sprakinga. Når jeg byttet ut forsterkeren med en liten (mindre enn den opprinnelige) xplode forsterker (og omformerene på) så spraket det fortsatt, men mindre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...